|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Give me all your ribbetips!
Etter nærmere 20 år med ribbe stekt på tradisjonelt vis med snuing osv osv, prøvde jeg dette i år! Det kan varmt anbefales! Jeg hadde en helt vanlig ribbe fra Rema, saltet og pepret den på vanlig måte for 3 dager siden og slengte den i ovnen ved ellevetida i dag. Der sto den i nesten 6 timer, først på ca 140 grader, deretter på 90 og til slutt på 200 grader. Ribba ble nydelig, til og med jeg som normalt sett ikke er glad i ribbe, synes denne var nydelig! Svoren var perfekt sprø uten at jeg gjorde noe ekstra for å få det til. Veldig lettvint og veldig godt! |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Give me all your ribbetips!Perfekt ribbe her også. Skal aldri mer steke på vanlig vis. Kun langtidssteking. Ble så ekstremt god, mør og fin med sprø svor. Og det beste av alt, jeg gjorde ingenting med den. Ingen snuing, ingen øsing, og ikke noe klin i stekovnen. Jippi, dette var knall!!
|
|
|
#83 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Give me all your ribbetips!Er det ikke herlig! Selv om svoren kjennes myk ut i ovnen, så blir den sprø etter et par minutter på benken. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Passiv
|
Sv: Give me all your ribbetips!Jeg har prøvd langsteking 2 ganger nå, og i går fikk jeg sammenlignet med den andre måten (damping først med svoren ned osv). For min del ingen tvil om at langsteking gir saftigere og mørere ribbe. Og mye mindre håndtering. |
|
|
|
#85 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Give me all your ribbetips!Jeg fulgte den vanige matprat.no-oppskrifften. Ikke noe oppned-steking eller slikt, men damping i 45 min først og så 2 timer uten folie. Det ble helt, helt fantastisk. Kjøttet var mørt som smør, svoren sprø og smeltet på tunga. Tror vi var heldige med kjøttet, da. Det var veldig mye fett på (som heldigvis var lett å skjære vekk på tallerknen).
|
|
|
#86 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Give me all your ribbetips!Perfekt her også i år, oppned med folie 40 min og vanlig steking 2 t. etterpå. Perfekt svor, saftig kjøtt.
|
|
|
#87 |
|
villende
|
Sv: Give me all your ribbetips!
Jeg kan melde om at denne oppskriften førte til perfekt ribbe, med sprø svor over det hele. Jeg brukte tynnribbe, og dampet først på 250 grader i 45 minutter, og stekte så på 190 graderish i 1,5 time. Ribben hvilte mens resten ble varmet opp, bordet ble dekket og alt det andre ble satt på bordet. |
|
|
|
![]() |
|
|