|
|
#22 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Frost
Jeg savnet ikke skurken i det hele tatt, jeg. Jeg synes dikotomien ble tilstrekkelig ivaretatt av søstrenes forhold uten at noen var slemme.
Ja, den var fantastisk!
Jeezes, ja, det var helt utrolig tacky!
|
|
|
#23 |
|
etterpåklokest
|
Jeg trenger ikke PK, egentlig. Jeg lar jo ungene glatt se Tornerose, Snehvit og Askepott, hvor damene virkelig ligger hjelpeløst rundt og venter på at prinsen skal drepe dragen og redde dem, og tenker det er greitt nok. Det er eventyr, fjernt fra hverdagen. Men den "glamourmodellifiseringen" av kvinnelige hovedroller vi ser nå kan jeg virkelig klare meg uten. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Glamorøs
|
Jeg trenger heller ikke slemminger, men jeg syns denne historien var bygd opp slik at det skulle være slemminger. Problemet var at det var dårlig gjennomført. Det virket ikke gjennomtenkt, og var heller ikke interessant.
|
|
|
#25 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: FrostLillebror la seg UNDER kinosetet med beskjed: "vekk meg når den er ferdig". Han kom frem når snømannen kom, da. Jeg sovnet, det var skrekkelig langtreigt til å begynne med, og historien hadde jo virkelig ikke innhold eller substans. Boooring. Men hun på 11 likte den.
|
|
|
#26 |
|
Make it count!
Sv: FrostNår jeg tenker meg om vet jeg ikke om jeg er helt enig i at kvinnekarakterene var så hjelpeløse heller. Elsa trengte definitivt ikke noen mann i noen deler av hennes utvikling, og selv om det ble lagt opp til at det var Kristoffer som skulle redde Anna, viste det seg jo at kjærligheten mellom søstrene var nok.
|
|
|
#28 |
|
Glamorøs
|
Sv: FrostDe var vel ikke direkte hjelpeløse, men karakterene var så tannløse, så underutviklet. Når man tenker på filmen tenker man hovedsakelig på Kristoff, Svein og Olaf, som egentlig er (mannlige) biroller. Allikevel er det også disse tre det blir fokusert på i trailerne til filmen. Vi får jo vite mer om Kristoffs bakgrunn, enn Elsas evner. Og jeg vil da påstå at evnene hennes er mer sentrale i historien enn hans oppvekst.
|
|
|
#29 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: FrostJeg syns den var fantastisk, og følte meg som en liten femåring som digger prinsesser. Vakre, vakre figurer, nydelige farger, fine sanger, og spennende slutt. Jeg er en enkel sjel merker jeg
|
|
|
#30 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: FrostJeg likte frost og jentene mine og. Selvom minstemann mente den lignet Rapunzelfilmen.
|
|
|
|
#31 |
|
Make it count!
Sv: FrostJo, Elsakarakteren kunne godt vært gjort mer ut av. Det var mye fokus på dynamikken mellom Anna og Kristoffer, og det var jo en samspillsutvikling vi har sett hundre ganger før. Men de var søte og sympatiske begge to, det synes jeg.
|
|
|
#32 |
|
Glamorøs
|
Sv: FrostJoda, søte og sympatiske. Men det holder ikke for meg, særlig ikke når man vet at Disney kan så mye bedre. Jeg syns f.eks to på rømmen var en mye morsommere og interessant historie, også samspillet mellom karakterene.
|
|
|
#33 |
|
By the Sea
|
Sv: FrostJa, Disney kan som regel veldig, veldig mye bedre enn dette. Jeg følte det var uferdig og hastverksarbeid (selv om det sikkert ikke var det). Ikke liker jeg musicalsynging heller... Men scenene var vakre, og det holdt øynene åpne.
|
|
|
#34 |
|
maler
|
Olaf ja, for han var jo bærer av humorelementet og unektelig veldig søt. Men de to andre var da biroller? Når jeg tenker tilbake er det hvordan Elsa må ha sett og opplevd verden jeg sitter igjen med, hvordan det trollene sa til foreldrene, videreformidlet til ei lita jente gjorde at hun fikk hemninger som ikke var sunne som voksen. Og dynamikken mellom søstrene på slutten. Jeg synes at det at vi ikke får vite mer om evnene hennes passer med det at hun faktisk ikke visste mer om dem selv. De kunne ha laget en anekdote med trollene siste gangen de var der og lagt inn noe mer forklaring der, men jeg savnet det egnetlig ikke.
|
|
|
#35 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: FrostJenta og jeg er ikke så analytiske av oss så vi storkoste oss med filmen. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
awesom
|
Olaf var jo humoren i det hele. Hadde med meg to 7 år gamle gutter som lo seg skakk av Olaf.
|
|
|
#38 |
|
Bedreviter
|
Hun ser aldeles fabelaktig ut! |
|
|
|
|
|
#39 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: FrostVi har sett den og likte den godt, selv om vi også reagerte på livvidden på jentene. Av de siste par årenes tegnefilmer er det nok the Croods vi har likt best, men den er vel fra DreamWorks. Trolig solgte de få dukker av jenta i den, men det er kanskje bare Disney som må vurdere hvilke karakterer som er "dukkemateriale". Modig var en litt skumlere og mørkere film, men mest spennende.
|
|
|
#40 |
|
maler
|
Sv: FrostModig var en helt annen type film ja. Jeg reagerte ikke på utseendet til disse dukkene i filmen heller, for min del kunne de like godt vært katter eller noe sånt, for de var så lite virkelighetstro.
|
![]() |
|
|