Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Nyttårsbarn og folkeskikk

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-14, 22:51   #21
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nyttårsbarn og folkeskikk

Har ikke lest artikkelen, men har vært gjennom nysgjerrigheten rundt familieformen (vi er to mødre). Jeg opplever at verden for 15 år siden, og verden i dag, er vidt forskjellig. Og at dette ikke finnes det fnugg kontroversielt i 2014.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 00:02   #22
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsbarn og folkeskikk

Jeg har ikke lest VG, men så kommentarfeltet til TV2s artikkel på Facebook. Det var hinsides pinlig, og det er godt mulig jeg hadde syntes det var veldig sårt om jeg var en av mødrene til dette barnet, litt hormonell og barselomtåket og leste den søpla der. Artikkelen var ikke vinklet spesielt mot at barnet hadde to mødre, det ble bare presentert som et faktum. Det hadde nok fort vært bilde av de stolte foreldre med babyen enten ungen hadde to fedre, to mødre eller en av hver.

Men nei, jeg tror ikke det er veldig kontroversielt i 2014. Egentlig. Det er bare en viss andel bunnslam i befolkningen som har meninger tatt rett fra mørkeste middelalderen, og de trives usedvanlig godt i kommentarfelt på internett. Antagelig fordi de blir lite hørt på andre områder i livet sitt.

Jeg har jo to slike unger med to mammaer, og det er ikke noe som oppleves nevneverdig verken problematisk eller kontroversielt, enten vi er hjemme i Oslo, i knøttebygda på Vestlandet eller den trange sørlandsbyen hvor vi har besteforeldre.

Kommentarfeltene burde selvfølgelig vært lukket.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:29.