Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Det lukter råttent på kjøkkenet

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-14, 14:07   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det lukter råttent på kjøkkenet

Det er en råtten eim på kjøkkenet, og den har vært der i flere uker. Huskerikke hvor lenge. Jeg fatter ikke hva det er. Har hatt klorin og plumbo i vasken, kaster søppel ofte og vasker over snittet grundig, det er jeg sikker på. Jeg har fjernet sokkellisten for å se under oppvaskmaskin og sånt. Jeg føler det kommer fra den retningen.

Hva kan det være?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 14:08   #2
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det lukter råttent på kjøkkenet

En pose poteter som har råtnet? Det var det hos meg en gang husker jeg. Kan noe ha ramlet ned bak skuffene, slik at det ligger på gulvet og oser under skuffene?

Gammel 02-01-14, 14:11   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

En pose poteter som har råtnet? Det var det hos meg en gang husker jeg. Kan noe ha ramlet ned bak skuffene, slik at det ligger på gulvet og oser under skuffene?

Hm, jeg kan ikke tenke jeg hvor det skulle være, men jeg sksl ha det i bakhodet. Det virker ikke som det kommer fra sluket i vasken.

Gammel 02-01-14, 14:12   #4
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

En bolle med surkål uten lokk glemt i mikroen?

Sure kluter?

Skru opp og virkelig rense avløp under vasken?

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 14:13   #5
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[Disclaimer] ikke les dette hvis du har sart hjerte [/disclaimer]
Vi hadde en død mus/egentlig-en-rotte som kom inn via luftekanal, gikk i felle i kjøkkenbenken og dro med seg felle og alt for å dø under sokkelen til kjøkkeninnredningen. Luktet pyton og død og fordervelse. :

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 14:16   #6
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjekk stikkontakten til oppvaskmaskinen. (Vi bodde i en leilighet en gang hvor vi hadde en råtten lukt, det viste seg å være svidd stikkontakt til oppvaskmaskinen. Svidd plast lukter ikke godt.)

Gammel 02-01-14, 14:19   #7
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du har frittstående komfyr - har noe falt ned bak den?

Har kjøleskapet en dryppskål (for kondens fra kompressor) på baksiden? Hvordan ser det eventuelt ut oppi denne?

Gammel 02-01-14, 14:22   #8
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

sjekket silen på oppvaskmaskinen?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 14:35   #9
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Var i samme situasjon rett før jul, jeg lette og lette, og fant til slutt ut det satt fast noe stinkende greier i røret fra overløpet på vasken. Tror det var planterester etter at noen har dynket planter i vann i kjøkkenvasken.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 14:37   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker også mus eller rotte. Hvis du ringer skadedyrkontrollør, kan de lukte det nokså kjapt.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 14:37   #11
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Har du tatt skuffene ut av innredningen og sjekket hva som har falt ned bak der? Ofte mest smuler, men greit å sjekke.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 14:46   #12
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tøm kjøleskapet. I mitt tilfelle med stank, fann eg godt overmodne rå kyllingbryst bakerst og innerst....

Gammel 02-01-14, 14:48   #13
Mira
Bør lage seg en tittel selv

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Jeg fant en kopp med en liten skvett kakao gjemt på ei høy hylle bak et eller annet.
Nesten hele kjøkkenet var skrubbet flere ganger før jeg fant den koppen.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 15:39   #14
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

En bolle med surkål uten lokk glemt i mikroen?

Sure kluter?

Skru opp og virkelig rense avløp under vasken?

Det siste alternativet er vel det mest reelle. Jeg får sjekke.

Gammel 02-01-14, 15:43   #15
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Takk for alle tips!

Har integrerte hvitevarer. Og GOD hygiene og orden. Har ikke nicket mitt for ingenting.

Men noe må det jo være. Jeg har ikke dratt ut alle skuffer, nei, og bølgedaler er også integrert. Jeg aner ikke hva som er bak.

Gammel 02-01-14, 15:44   #16
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Bølgedaler er iPhonsk for kjøleskap.

Gammel 02-01-14, 17:13   #17
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv

Kahlan sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Jeg fant en kakaokapsel I kaffemaskinen som min like frøken hadde glemt igjen, det luktet og grusomt. Eller døde mus

Gammel 02-01-14, 19:17   #18
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 38
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sorterer du søppel? F.eks. halvråtne grønnsaker - spesielt brokkoli, lukter høgg! Og evnt. plast, som ikke er skylt godt nok, kan også gjøre en gal i søken etter den vonde lukten. Har jeg hørt.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 19:32   #19
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Da jeg opplevde det samme, så fant jeg omsider ut at det kom fra inntil og under dørlisten mellom kjøkken og stue. Jeg hadde nok satt en lekk søppelpose der, slik at det lakk ut litt fra den, og hver gang gulvvarmen slo inn, så kom lukta. Jeg lette i flere uker før jeg fant ut av det.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 19:36   #20
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Strutsen, her.

Sorterer du søppel? F.eks. halvråtne grønnsaker - spesielt brokkoli, lukter høgg! Og evnt. plast, som ikke er skylt godt nok, kan også gjøre en gal i søken etter den vonde lukten. Har jeg hørt.

Ja, jeg sorterer og jeg kaster det flere ganger daglig.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:49.