|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Mener de det virkelig?Jeg var dum nok til å lese kommentarfeltet i en nettavis igjen. Debatten var angående omskjæring og jødedom, men det er egentlig irrelevant. Hovedinnlegget er skrevet av en kvinnelig jøde, og en av debattantene skriver noe som (innlegget er nå slettet, så jeg klarer ikke å sitere korrekt):
Sier de dette bare for å provosere eller finnes det faktisk menn som mener dette?
|
|
|
|
#3 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Mener de det virkelig?Akkurat her mener han vel at kvinner ikke skal/kan mene noe om mannlig omskjæring, ikke generelt i samfunnssaker. Vil jeg tro?
|
|
|
#5 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Mener de det virkelig?
Hun er en mor som har valgt å ikke omskjære sønnen sin, og siden dette er et valg foreldrene tar for barna sine så må vel nesten mor få mene noe? Eller?
|
|
|
|
#6 |
|
Tittel og tittel....
|
Siden jeg har tatt det valget for mine egne barn, så mener jeg selvsagt at også mor skal få mene noe. Barnas far ønsket at vi skulle omskjære guttene, eller kanskje aller mest storebror, men han kom aldri med gode nok argumenter, så da sto jeg på mitt nei.
|
|
|
|
#7 |
|
flisespikker
|
Sv: Mener de det virkelig?Jeg tolket det, som Polyanna, som at det dreide seg om at det ikke er relevant hva kvinner mener om omskjæring. Jeg er helt uenig i det, men synes ikke det er en fullstendig uhørt og sjokkerende mening. (Det finnes mange kvinner som ikke synes det spiller noen rolle hva menn mener om abort. Jeg er uenig med dem også.)
|
|
|
#8 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mener de det virkelig?Det var en veldig god svensk dokumentar for ikke lenge siden som handlet om nett-hat mot kvinner. Det er jo også mange kjente norske bloggere og samfunnsdebattanter som i det siste har gått ut og forklart hvorfor de trekker seg og ikke orker mer. Hesten og hatet mot de som kvinner blir rett og slett for mye.
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett) Sist redigert av Lisa : 03-01-14 kl 23:21. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Mener de det virkelig?Det Lisa sier.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#10 |
|
etterpåklokest
|
At sånne finnes, ja. Men er det virkelig utbredt? Jeg har bakgrunn i et ganske "umøblert" miljø, og kjenner masse folk som synes FrP er strålende og alt annet enn lysehvite heteorofile mennesker (bortsett fra Stig, broren til Roar, som er homo, men en grei fyr, og Silje, naboen til Lise, som er adoptert fra Colombia og som er heelt vanlig, altså) er ganske skummelt og som mener helt vilt u-PK ting, men dette intense kvinnehatet har jeg virkelig aldri møtt. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Mener de det virkelig?Jeg har møtt det intense kvinnehatet på nært hold, og det er noe av det skumleste jeg har vært med på noen gang. Så de finnes, ja. Og de er ikke bare mislykkede tapere uten utdannelse heller.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#12 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Mener de det virkelig?Det er kanskje ikke så utbredt, men jeg ble overrasket over at det overhodet fantes noen som tenkte sånn. Hvis det da var sånn han tenkte.
|
|
|
|
#13 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kommer vi fra samme sted? Jeg vet så altfor godt hva du snakker om.
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett) Sist redigert av Lisa : 04-01-14 kl 01:48. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2014
![]() |
Sv: Mener de det virkelig?Ja, de finnes. Dessverre, men man må jo også være obs på at det finnes folk som lar det gå sport i å skrive kommentarer for å provosere andre... |
|
|
|
![]() |
|
|