|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Peppy!
|
![]() Hvor kan jeg finne en fin duk til spisebordet?Jeg er fersk i dukgamet, og trenger veiledning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hvor kan jeg finne en fin duk til spisebordet?Ingen over, ingen ved siden: www.damask.dk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Hvor kan jeg finne en fin duk til spisebordet?Likte du ikke gulldamasken til Georg jensen heller? Er det mulig?!?
![]() |
#4 |
Peppy!
|
![]() Sv: Hvor kan jeg finne en fin duk til spisebordet?
Jeg har vært der og sett, og det er ikke så halvgæli. Jeg synes HC Andersen-varianten kunne gått, hvis det var barnebursdag. Og nesten Arne Jacobsen-varianten, den hvite. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor kan jeg finne en fin duk til spisebordet?Eg fortapte meg heilt i dukar nå... veldig fine! Eg har ein del dukar som ivrig er overgitt frå mi mor og mi svigermor. Det er faktisk veldig kjekt å dekke opp bordet med flott duk og fint servise.
![]() |
#6 |
Med tommestokk i veska
![]() Sv: Hvor kan jeg finne en fin duk til spisebordet?Denne her var jo ve-eldig nøytral og enkel:
![]() |
#7 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Hvor kan jeg finne en fin duk til spisebordet?Høh! Jeg finner den ikke! Jeg skal lete litt mer etter middag.
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvor kan jeg finne en fin duk til spisebordet?Jeg har kjøpt meg damaskduk fra Stelton. Kjempefin, og grei pris, ca 500 kr. Finnes i hvit, grå og beige. Og rød. |
![]() |
![]() |
#9 |
Med tommestokk i veska
![]() Sv: Hvor kan jeg finne en fin duk til spisebordet?Ååååh, den var fin Konsulenten! Mønster som passar hos meg.
![]() |
#10 |
Under cover
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor kan jeg finne en fin duk til spisebordet?Jeg er ikke noe dukmenneske, men noen ganger trengs det, og da vil jeg ha det enkelt. Kjøpte nettopp en enkel, fin grå duk hos Åhlens til bruk på utslått spisebord, og er fornøyd med den. http://www.ahlens.no/kjokken/kjokken...b4b3fb0d5.html
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvor kan jeg finne en fin duk til spisebordet?Det er jo ikke denne stilen du etterspør, men kan jeg likevel få vise frem denne? Hentet fra bloggen "marsipan og smilefjes". |
![]() |
![]() |
#13 |
Fornøyd
|
Denne har jeg i beige/natur, og den er veldig fin. Litt styr å stryke, bare.
![]() |
#14 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvor kan jeg finne en fin duk til spisebordet?Jeg ville tatt en titt på Husfliden, der har de noen veldig veldig fine.
![]() |
#15 |
Borte
|
![]() Sv: Hvor kan jeg finne en fin duk til spisebordet?Damask er fint og elegant, men det er litt jobb med de syns jeg. Kid har av og til kolleksjoner av lettstelt damasklookalike som har litt væskeavstøtende stoff og ikke trenger å vaskes, strykes, presses og dampes etter hver bidige bruk.
![]() |
#16 |
Bedreviter
|
Georg Jensen-dukene er det omtrent ikke noe jobb med, (med mindre man er av den oppfatning at duker ikke skal trenge stryking i det hele tatt). Jeg glatter fort og greit over mine, og når jeg legger dem på bordet, kan jeg ganske enkelt glatte ut de siste rynkene med hånden. Min mor var superimponert over hvor lett det var å få en tre meter lang, helhvit duk aldeles rynkefri og helt glatt (og ønsker seg maken selv). |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
tankefull
|
Teflonduk er veldig greit ja. Tror de har sånne på sparkjøp også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Hvor kan jeg finne en fin duk til spisebordet?Jeg har en stabel hvite, arvede damaskduker med blomster og border og snirkler i varierende grad av slitthet som jeg bruker. Så Fretex eller loppis er mitt tips. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
etterpåklokest
|
Jupp, jo mer slitt de er, desto mere jobb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Borte
|
Stryking er vel kanskje det jeg liker aller minst i hele verden og jeg syns min ene GJ-duk krever nok til at jeg bare bruker den 17. mai og julaften. Det hender jeg leverer den i vaskeri da, og får den stivet og deilig tilbake.
![]() |
|
|