|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
En konfirmasjonstråd?Det kan da ikke bare være meg som har konfirmant i år? Noen som vil dele tanker, ideer, planer etc? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En konfirmasjonstråd?Vi har konfirmant. Eksen har stor familie, jeg har liten. Men min nye mann har stor... Så det blir vel en del gjester. Har ikke begynt på liste enda. Vi leide lokale forrige vår, og da var alt i vår kommune allerede utleid |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Erfaren
![]() ![]() |
Sv: En konfirmasjonstråd?Jeg tror ikke vi betaler moped eller lett motorsykkellapp til han, men han får nok førerkort til bil av oss, muligens med litt egeninnsats. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
ctrl+z
|
Sv: En konfirmasjonstråd?Vi har konfirmant første helga i mai.
|
|
|
#5 |
|
ctrl+z
|
Sv: En konfirmasjonstråd?Ja, og i høst planter jeg 92 tulipanløk som forhåpentligvis gir et pent skue på selve dagen. (eventuelt en utrolig god latter før eller etter).
|
|
|
#6 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Midt i landet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En konfirmasjonstråd?Jeg vil gjerne være med i denne tråden.
|
|
|
#7 |
|
Superduperaktiv
Sv: En konfirmasjonstråd?Hun skal få penger av oss, og hun får sikkert penger av faren. Bunaden er en gave fra farmor.
|
|
|
#8 |
|
ctrl+z
|
Sv: En konfirmasjonstråd?80 gjester?!? Enten har ikke jeg så stor familie som jeg tror (dog har mannen bare to), eller så ber dere bredere enn vi gjør.
|
|
|
#9 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: En konfirmasjonstråd?Jeg har ikke i år, men har hatt to ganger. Og mitt heteste tips er å lage felles kake og dessertbord. Om man har dessert rett etter maten trenger man veldig få kaker. #erfart |
|
|
|
|
|
#10 |
|
© All rights reserved
|
Sv: En konfirmasjonstråd?Vi har også konfirmant i mai. Grovt regnet blir vi 40 stykker, og vi skal ha festen på et grendahus. Vi har bestilt et lite koldtbord, og skal lage flere varmretter (hot dog, lasagne, gryterett) selv. Familie og venner hjelper til med kaker (kransekake, verdens beste, masipankake, brownieis, sjokoladekake, bløtkake, noe gjærbakst) og desserter (penna cotta, is m/bær, iskake, karamellpudding). Sist redigert av 007 : 03-02-14 kl 15:00. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Introvert optimist
|
Sv: En konfirmasjonstråd?Vi har konfirmant første helga i mai. Det er så mange at kirken må dele dem i fire grupper, så vi har fått lørdagskonfirmasjon. Det passer fint med langveisfarende gjester.
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: En konfirmasjonstråd?Konfirmant 10. mai her i huset og ingen ting er fikset. Regner med at vi må ha det hjemme. Bestiller partytelt til hagen osv. Vi blir litt over 20 gjester hvis alle kommer (og mannen er borte 1.-4. mai og jeg er sur for det....).
|
|
|
#13 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: En konfirmasjonstråd?Vi har konfirmant i år. Skal ha det hjemme hos oss selv, 25 gjester. Det blir vel tapas/buffet av noe slag, og kombinert dessert/kakebord.
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: En konfirmasjonstråd?Vi har konfirmant i år og mor gjør det lett for seg selv. Vi har bestilt lokale og mat på et hotell. De har flere valg på menyen, og poden ville ha tapas, så da blir det slik. Dessert/kake er slått sammen og dermed er det bare noen blomster og bordkort som skal ordnes. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Superduperaktiv
Sv: En konfirmasjonstråd?
Ja, både jeg og hennes far har ny partner. Eller de er ikke nye, de har vært en del av hennes liv hhv i 12 og 13 år, så hun har et forhold til stebesteforeldre, steonkler og tanter.
|
|
|
#16 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: En konfirmasjonstråd?Vi skal ha festpynta og høytidelig vi og, altså! Selv om verken jeg eller poden bryr oss om detaljene blir det blomster, pene duker og pent servise. Det blir bare svært lite dekorasjoner med perler, bånd og dill og dall. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
ctrl+z
|
Sv: En konfirmasjonstråd?Åh!
|
|
|
#18 |
|
~~~~~~~
|
Sv: En konfirmasjonstråd?Konfirmant i august. Vi blir rundt 30 gjester, har leid lokale og skal bestille koldtbord. Hovedkaken blir ett macarontårn fra Pascal, etter konfirmantens ønske. Frøkna spiller i korps, dvs. vi får hele hovedkorpset på besøk, det gleder jeg meg til, det er veldig høytidlig og hyggelig. Bordpynten kjøper jeg med fra USA i sommer, må bare komme meg i en butikk en av de første dagene. Konfirmanten har laget seg eget monogram som skal preges på pynten. Ellers satser vi på at peonene står til slutten av august..
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 06-05-14 kl 00:34. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Erfaren
![]() ![]() |
Sv: En konfirmasjonstråd?Hm, det var de invitasjonene ja.... Kanskje bestille i kveld. Vi inviterer bredt og har likevel ikke flere enn 30 gjester. Sånn er det når familiene er små. Jeg har utelatt barn, er det greit i konfirmasjon? Brødrene hans er er selvfølgelig, men vi har rett og slett ikke plass til *telle* 9 barn løpende rundt. Hadde jeg visst at våren kommer tidlig og den er tørr hadde saken vært en helt annen, men her har vi gjerne mye leire i snøsmeltingen og i år kommer påsken sent=sen vår. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Erfaren
![]() ![]() |
Sv: En konfirmasjonstråd?Forresten spennende å høre hvordan andre tenker! |
|