Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Anbefaling: 5:2-dietten!

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-14, 12:50   #21
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefaling: 5:2-dietten!

Betyr det at jeg må holde meg unna FP to dager i uken?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-14, 12:51   #22
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvsagt ikke! Men du må kanskje holde deg til litteratur- og filmunderforaene.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-14, 12:57   #23
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

5:2 er genialt! Jeg er med!

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-14, 14:30   #24
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flere som var litt sånn "Å, guri, god ide, det skal jeg gjøre, jeg BURDE virkelig,... forsettet må være å,... , mindre iPad-tid, definitivt! Jommen!" og så ble det med det?

Jeg prøvde meg med å la lørdag være en toerdag og begynte bra med å rekke over papiravisene og syns jeg var flink. Men så føyk dagen av gårde, men jeg fikk med meg et par fine podcasts, da! Det anbefaler jeg veldig når det ellers blir lite sitt-ned-mens-man-fortsatt-er-opplagt-til-å-lese-tid.

Hvordan har det gått med dere?

Gammel 10-02-14, 14:31   #25
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes dietten er vanskelig å komme i gang med. Men var på biblioteket i dag og lånte Doktor Proktor og et eller annet badekarbok, så begynner med den, sammen med poden. Håper han er med på "lese en side selv, jeg leser 15" hver kveld.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-14, 14:38   #26
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes dette blir litt for lettvint, og anbefaler fullstendig kostregulering.

Ikke fall for fristelsen til å bruke tid på tabloider som VG og Dagbladet, ha et maxantall TV-timer i uken, og sørg for å bruke de på riktig måte. Dokumentarer på NRK2 nærer hjernen på en HELT annen måte enn talentløse talentkonkurranser og såper. Ingen har godt av å bli pumpet fulle av reklame hvert kvarter.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-14, 14:41   #27
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvordan har det gått med dere?

Jeg får besøk av søsteren min og begge nevøene mine i april, så jeg går gjennom masse barnebøker, er på "Ludde" stadiet nå. Vet ikke helt om det kan kalles en vellykket 5:2-diett?

Gammel 10-02-14, 14:47   #28
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er litt på kostreguleringen til Mave. Man kan lese hva man vil så lenge det ikke blir for mye av det. På fredag kjøpte jeg både morgenbladet, K og fikk mitt amerikanske popkulturelle feministblad; Bust. I tillegg var jeg på norskspråklig punkkonsert på kvelden og moderne kunstmuseum på lørdag. Da tålte intellektet mitt å se litt langrenn i OL.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-14, 14:53   #29
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg er litt på kostreguleringen til Mave. Man kan lese hva man vil så lenge det ikke blir for mye av det. På fredag kjøpte jeg både morgenbladet, K og fikk mitt amerikanske popkulturelle feministblad; Bust. I tillegg var jeg på norskspråklig punkkonsert på kvelden og moderne kunstmuseum på lørdag. Da tålte intellektet mitt å se litt langrenn i OL.

Ikke hva man vil. Ikke Se&Hør. ( )

Gammel 10-02-14, 15:01   #30
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ikke hva man vil. Ikke Se&Hør. ( )

OK, da. Hva er matekvivalenten til Se&Hør? Ikke godt, ikke godt for deg, uten innhold? Kanskje sånn kjip kjøpefyrstekake?

Gammel 10-02-14, 15:02   #31
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Øh, si det. En halvannenliter vond, doven brus?

Gammel 10-02-14, 15:03   #32
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Øh, si det. En halvannenliter vond, doven brus?

Ja! En sånn billigbrus som er kopi av noe annet! Med irrgrønn farge!

Gammel 10-02-14, 15:05   #33
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Eller en fakecola. :likergrønnbrus:

Gammel 10-02-14, 15:53   #34
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men altså, for meg, som er litt skippertaks, og som faktisk ønsker å få røsket litt i lesevanene, nettopp fordi Morgenbladet ligger i en stadig større bunke og jeg ikke har kommet lengre enn side 12 i Moby Dick fordi jeg bare sovner, jeg vil altså gjerne sette av egne dager til å ta meg i nakken og ta gode valg gjennom hele dagen.

Og så vil det forhåpentligvis, som 5:2-dietten i matveien allerede har gjort, også påvirke de andre dagene og gi noen aha-opplevelser og vaneendringer jeg også har glede av de andre dagene.

For min del tror jeg det kan funke med:
- Paddefrie lørdager (det så rart ut. )
- TV-frie onsdager der "synke sammen i sofaen etter at barna er i seng og mannen har dratt på fotball" erstattes med "bingetid foran peisen med en bok eller en god artikkel eller et magasin"

Jeg og eldstesønnen hadde noen fine kvelder der vi sank sammen i sofaen foran peisen med hver vår bok etter at de to minste var lagt. Det dekket både mitt behov for å være sammen og hans behov for å være i fred på en veldig fin måte.

Gammel 10-02-14, 17:32   #35
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Det er gull å lese sammen med ungene, bare stille og fredelig.

Gammel 10-02-14, 18:50   #36
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og hva med dem som har dysleksi? :skingtestemme: Det er ikke sikkert at det er vitenskapelig bevist at kuren ikke er skadelig for bem?

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-14, 19:07   #37
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Og hva med dem som har dysleksi? :skingtestemme: Det er ikke sikkert at det er vitenskapelig bevist at kuren ikke er skadelig for bem?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-14, 20:51   #38
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Nå har jeg nettopp sittet i sofaen og hørt på høytlesning fra først mellomste og så minste og om det ikke akkurat er så oppbyggelig med to Nysgjerrige Nils på rad, så er det virkelig utrolig hyggelig, da. (og gøy at de er så flinke til å lese høyt!)

Gammel 03-03-14, 16:21   #39
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Dere kan for eksempel følge med på The Guardians Poem of the Week-serie. Jeg falt så veldig for denne ukas dikt.

Denne ukas dikt er også nydelig.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-14, 16:49   #40
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Ah, jeg har tenkt på å grave frem igjen denne tråden!

Hvordan går det da, dere?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:43.