|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
♡
|
Dine 17. mai-tradisjoner?Vi er ikke så heldige å ha en frokost eller middagstradisjon. I år drener vi, så hagen er en stor jordhaug, ellers skulle jeg invitert til frokost i år.
|
|
|
#2 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dine 17. mai-tradisjoner?Det er stort sett å se barnetoget i byen der jeg kommer fra, etterfulgt av kaffe, is og middag (gjerne i den rekkefølgen) hos mine foreldre etterpå. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Audacious
|
Sv: Dine 17. mai-tradisjoner?Noen år er vi på min gamle skole på morgenen, det prøver vi å få til i morgen ettersom det er siste året vi kan gjøre som vi vil - neste år har jeg skolejente.
|
|
|
#4 |
|
intro
|
Sv: Dine 17. mai-tradisjoner?Mine tradisjoner har lenge bestått i å boikotte 17. mai etter beste evne, hva enten det foregår utenlands eller i skogen. I morgen er vi invitert på middag til noen venner, det blir nok hyggelig. Ellers hadde vi nok rett og slett blitt hjemme.
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Sv: Dine 17. mai-tradisjoner?Vi har ingen tradisjoner.
|
|
|
#6 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Dine 17. mai-tradisjoner?HAr spilt i korps/janitsjar til for 8 år siden. Så derfor har min 17.mai stortsett bestått av spilling og såre ben. I år tar datteren min over dette for første gang. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Dine 17. mai-tradisjoner?Vi skal vel til sentrum for å se på toget som vi pleier, og på ettermiddag er det tog i nærmiljøet. (Hvor bl.a. barnehagen deltar) |
|
|
|
|
|
#8 |
|
intro
|
Sv: Dine 17. mai-tradisjoner?
Dette kan jeg også signere - må bare byttes ut med "til for 9 år siden".
|
|
|
|
#9 |
|
Teller ned
Sv: Dine 17. mai-tradisjoner?Vi har 17.mai-frokost med venner, hvor alle har med seg en rett hver. Det går på omgang hvem som arrangerer og der hvor det er god plass, inviterer vi med besteforeldrene til barna. Det er kjempekoselig når de er med, 3 generasjoner samlet. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Dine 17. mai-tradisjoner?Alle, som regel 13 stk (svigerbror med fam., svigers og mine) samles her rundt kl. 9 og ser toget gå forbi siden det går i gaten her.
|
|
|
|
#11 |
|
Come what may...
|
Sv: Dine 17. mai-tradisjoner?
Jeg må bare signere.. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Dine 17. mai-tradisjoner?I mange år var korps også min 17 mai. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
blid
Sv: Dine 17. mai-tradisjoner?Vi har alltid vært i byen og sett på barnetoget. Mens begge jentene gikk i barnehagen hadde vi ingen faste tradisjoner. I fjor var første gang eldstejenta gikk i barnetoget. Etter å ha sett på henne og funnet henne igjeni folkemyldret, dro til på lunsj hos svigers og deretter på skolen. Der spiller korpset og ungene går en liten runde i nabolaget sammet med koprset. Deretter er det kaker og brus og leker for for ungene
|
|
|
#14 |
|
*Happy*
Hvor: Drammen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dine 17. mai-tradisjoner?Vi reiser ned til byen og leverer de to eldste til barnetoget.
|
![]() |
|
|