Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

I disse bunadstider - hva synes dere om juksebunader til barn?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Hva synes du om juksebunader til barn?
De er helt flotte! 57 36,54%
De er grelle! 17 10,90%
Jeg bryr meg virkelig ikke... 21 13,46%
Noen av dem er fine, andre er mindre fine. 61 39,10%
Deltakere: 156. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-07, 17:38   #1
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

I disse bunadstider - hva synes dere om juksebunader til barn?

Det finnes jo et utall forskjellige liksom-bunader til barn. Jeg tenker på typen fra Cubus til 299,- og lignende. Hva synes dere om disse? Er de fine? Er de stygge?

Kjør debatt.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 17:39   #2
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: I disse bunadstider- hva synes dere om juksebunader til barn?

Med en stemme så langt er det liten tvil om at jeg ikke har sansen ...

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 17:41   #3
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker ikke det at de gir seg ut for å være bunader - dvs. at jeg irriterer meg over språkbruken - at de omtales som bunad både av de som kjøper dem til ungene sine og ikke minst av de som selger dem. Draktene i seg selv kan være greie nok, som en variant av pentøy inspirert av folkedrakttradisjonen.

Gammel 16-05-07, 17:43   #4
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Så lenge de markedsføres som festdrakter har jeg få motforestillinger. Smaken er som kjent delt, og jeg synes at noen drakter er fine, mens andre ikke er fullt så fine.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 17:46   #5
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Det er vel unødvendig å si hva jeg mener.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 17:47   #6
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes mange av dem er fine og jeg er ikke spesielt opptatt av hva de kalles.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 17:53   #7
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Festdraktene, vel noen av de er fine.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 17:53   #8
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Så lenge de markedsføres som festdrakter har jeg få motforestillinger. Smaken er som kjent delt, og jeg synes at noen drakter er fine, mens andre ikke er fullt så fine.

Enig. Jeg synes det er mye snobberi rundt bunader, og det irriterer meg langt mer enn hvorvidt enkelte rimelige barnefestdrakter måtte være grelle. Hvis jeg kunne ertet på meg noen forståsegpåere ved å kle jenta mi i festdrakt fra Obs, så gjerne for meg. Stakkaren kommer for øvrig til å stille i bomullskjole fra Cubus i morgen.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 18:08   #9
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Fine!

Gammel 16-05-07, 18:12   #10
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er jo mange forskjellige typer. Noen er fine og andre ikke. Lille har hjemmestrikket festdrakt som moren min har strikket. Jeg synes den er veldig fin.

Gammel 16-05-07, 18:12   #11
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

De er da helt greie, de. Klart at det er mange forskjellige, både i form og farge.
Er det mange som kjøper/syr ekte budader til barn under konfirmasjonsalder da?? Det må da være rådyrt.

Jeg har hatt en til storebror men han er ikke typen til å bruke det. Han så bare tjukk ut så vi har droppet den. Den var kjøpt på Wearhouse og var veldig fin.

Gammel 16-05-07, 18:16   #12
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns festdraktene er fine, de fleste i hvert fall. Det er en fin erstatning for bunad. Å bruke flerfoldige tusen på en barnebunad som kun brukes noen få ganger i løpet av et par år er bortkastet, synes jeg. Så lenge det er er til barn er det greit.

Gammel 16-05-07, 18:18   #13
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg syns dei er heilt fine eg. Kunne ikkje ramla meg inn og kjøpt ekte bunad til små barn.

Gammel 16-05-07, 18:27   #14
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ekte bunad behøver jo ikke være så forferdelig dyrt. Jentungen min har rondastakk; jeg hadde den da jeg var liten, og husker at den passet i mange år. Etter det har søsteren min hatt den, og hennes datter. Den var ikke ny da jeg fikk den heller. Og den holder fortsatt i mange, mange år.

Der tror jeg noe av min mening ligger. Festdrakter kan være helt greit så lenge de ikke kaller seg bunad, og så lenge de ikke er ekkel polyesterkvalitet, men faktisk noe som ser ut som festplagg.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 18:33   #15
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns de er helt fine, eller det vil si, de fins vel i mange kvaliteter og både fine og mindre fine. Ekkel polyesterjvalitet er ikke noe jeg kjøper uansett.

Sånne festdrakter kan gjerne kalles bunad for meg, jeg syns hele bunad-monopolet er noe tull.

Minsten min har en bunad (ja, jeg kaller det det) som jeg sydde til storebroren. (Er det ikke bra nok å sy selv heller?)

Det er svart nikkers, grønn ullvest med tinnknapper, ordentlig bunadskjorte og strømper. Han har også fått en tilsvarende som bestemoren hans kjøpte på en systue drevet av innvandrere, det er svart ullnikkers og stripete vest.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 18:34   #16
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For å vere heilt ærlig overraske denne tråden meg. Trudde liksom at det var gjengs at "bunad" til barn var drakter kjøpt på Cubus og slikt.

Gammel 16-05-07, 18:38   #17
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes mange av dem er fine og jeg er ikke spesielt opptatt av hva de kalles.

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg syns de er helt fine, eller det vil si, de fins vel i mange kvaliteter og både fine og mindre fine. Ekkel polyesterjvalitet er ikke noe jeg kjøper uansett.

Sånne festdrakter kan gjerne kalles bunad for meg, jeg syns hele bunad-monopolet er noe tull.

Gammel 16-05-07, 18:40   #18
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

For å vere heilt ærlig overraske denne tråden meg. Trudde liksom at det var gjengs at "bunad" til barn var drakter kjøpt på Cubus og slikt.

For meg er det en utrolig at noen kaller drakter kjøpt på Obs for bunad.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 18:43   #19
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Dei er fine. Ikkje like fine som ekte bunadar, men heilt greie plagg til barn som på ein vanleg 17.mai sølar is og ketsjup og ramlar og snublar. Akurat som barn skal.

Gammel 16-05-07, 18:43   #20
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er enig i at de bør kalles festdrakter, men det er jo mange fine da

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:03.