|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#221 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Spinnoff: definisjon på middelklassen i Norge i dagMå presisere igjen: av alle de sikkert hundrevis av økonomer jeg har jobbet med så er det bare en håndfull jeg har kalt (jævla) blåruss, altså.
![]() |
#225 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Spinnoff: definisjon på middelklassen i Norge i dag
Hvis jeg ikke husker helt feil, så nevnte blårussen min Hardyguttene i den spalten.
![]() |
![]() |
#226 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Spinnoff: definisjon på middelklassen i Norge i dagJeg synes det blårussgreiene er så pussig, for hos oss var det Handel og kontor som var blåruss.
![]() |
#227 |
© All rights reserved
|
Blårussen hos oss var stort sett de som ikke hadde nok poeng til å komme inn på allmenn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Spinnoff: definisjon på middelklassen i Norge i dagJa, de jeg husker som var blåruss i sin tid, blei jo ikke sånn blåruss. Alle jeg kommer på som havna på BI var rødruss på vgs.
![]() |
![]() |
#229 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff: definisjon på middelklassen i Norge i dagJeg føler at jeg er arbeiderklasse, men jeg er vel for godt utdannet med mine 5 år. Bakgrunnen min vel årsaken til at jeg føler det slik. Nei, familien vår er nok vanlig middelklasse nå, antar jeg. Men jeg er blåruss! (Tok ikke mer enn det jeg måtte av sos.øk og bed.øk og sånne kjedelige greier.)
![]() |
#230 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Spinnoff: definisjon på middelklassen i Norge i dagPå Oslo Handelsgym ble alle tvunget til å være blåruss, selv om man tok vanlig allmennfag og egentlig skulle være rød. Der var det nok av øvre høyre kvadrant-typer. Som hvertfall skrøt på seg Fyrsten. Mange av den kom fra gamle penger også, men det var dårlig stilt med kulturkonsumet.
![]() |
#231 |
This is normal!
|
![]() Sv: Spinnoff: definisjon på middelklassen i Norge i dagDet er blåruss (som i de som var blåruss på videregående) og "blåruss". Den andre betydningen er for meg de som har studert økonomi og tar med seg en "ren" økonomitenkning inn i organisasjoner der deres sterke tro på "rational choice" og New Public Management krasjer med en annen og bredere virksomhetstenkning. Hvilken farge disse hadde på russedressen, er irrelevant.
![]() |
![]() |
#232 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Spinnoff: definisjon på middelklassen i Norge i dagJeg var blåruss, men gikk allmenn. På skolen min var det blanding av allmenn, handel og kontor og yrkesfag. For å unngå "krig"
![]() |
#233 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
Enig. I mitt hovud har fargen på russedressen lite å seie. "Blårussen" er dei som meiner alt kan pakkast inn i økonomisk terminologi og at alle systemfeil kan løysast gjennom økonomiske modellar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Spinnoff: definisjon på middelklassen i Norge i dagJa, jeg aner ikke hvilken farge de jeg tenker på ("jævla blåruss!") hadde på russedressen sin, altså.
![]() |
#235 |
Glamorøs
|
Ja, absolutt. Jeg syns det bare er litt snedig at Oslo Handelsgym definitivt hadde "blåruss" som ideal, og i tillegg tvang alle, uansett hvilke fag de tok til å være blåruss.
![]() |
#236 |
|
Snedig, ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Spinnoff: definisjon på middelklassen i Norge i dagJeg har lest tråden litt nå og da og synes det hele er litt rart. I utgangspunktet tenker jeg at vi ikke har klasser i Norge, men så leser jeg noen innlegg som gjør at jeg nikker og kjenner meg igjen. Andre påstander oppfatter jeg mer som trender og snobbing.
![]() |
#239 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Glamorøs
|
Ja, den handlet ikke om kulturell kapital, den handlet om mattrender. Det skrev jeg jo også.
![]() |
|
|