|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Live and let live
|
Nøstebarnteppet tovetNå er jeg skikkelig lei meg. Nøstebarnteppet jeg strikket til Admikra mens jeg var gravid ble tovet i vask.
|
|
|
#2 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Nøstebarnteppet tovethttp://www.dinside.no/913646/trikset...der-ullklaerne
|
|
|
#3 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Nøstebarnteppet tovetDet har jeg gjort også... Jeg landa på at det ikke gikk å redde det, og lagde et nytt. Det skal vel gå an å vaske og strekke tovet ull med litt balsam i vannet, men da tror jeg ikke det bør ha krympa særlig mye. Noe av poenget med det teppet er jo at det skal være luftig, og det blir det vel neppe igjen.
|
|
|
|
#4 |
|
Live and let live
|
Sv: Nøstebarnteppet tovet
|
|
|
#5 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nøstebarnteppet tovetShit, er det mulig!? Så trasig! Jeg har jo strikket ett jeg og, i new zealand lamb wool (og vasket det) og det har en nydelig farge syns jeg. Kjøpt her: 123knit.com
|
|
|
#7 |
|
Epikur
|
Sv: Nøstebarnteppet tovetÅ, så leit! Dette er grunnen til at jeg har en egen dedikert skittentøyskurv for ull. Jeg har tovet litt, jeg og.
|
|
|
#9 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Nøstebarnteppet tovetBalsam kan redde mye. Lunka vann og MYE balsam.
|
|
|
#10 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Nøstebarnteppet tovetJeg har også lyng! Kan sjekke hvor mye, men mulig jeg har nok til et teppe i samme innfarging. Jeg lager jo bare gutter og får bare nevøer, så har både lyng og lilla og rosa silkeull liggende, akkurat det må vi da kunne klare å ordne!
|
|
|
|
#11 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Nøstebarnteppet tovetJeg har et hespe/to nøster, ferdig oppnøsta og uten lapp. (Hadde planlagt lyngfarga heklekant på det grå teppet til nummer to, i tilfelle han var jente.
|
|
|
|
#12 |
|
Live and let live
|
Sv: Nøstebarnteppet tovetDet er Lyng ja! Jeg hadde hele 7 gram igjen. Kanskje litt mer om jeg rekker opp ammeinnlegget jeg bare heklet ett av, og ikke kommer til å bruke.
|
|
|
#13 |
|
Live and let live
|
Sv: Nøstebarnteppet tovetSå fint teppe, og baby, Magica!
|
|
|
#14 |
|
Epikur
|
Sv: Nøstebarnteppet tovetJeg tror kanskje maskina di har skylden. Etter jeg fikk ny vaskemaskin har jeg helt sluttet med håndvask, før håndvasket jeg all nøstebarnull. Nå vasker jeg på ullorogram med 800 r/m og det går bra.
|
|
|
#15 |
|
Weeeee
|
Sv: Nøstebarnteppet tovetForstår godt at du vil ha samme fare igjen, den er jo bare helt nydelig! Rart at de har sluttet med den.
|
|
|
#16 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Nøstebarnteppet tovetJeg har vasket ulltøy i maskina i alle år. Plutselig en dag for et par uker siden gikk det galt med 3 nøstebarntrøyer. Vet ikke om programmet var feil uten at jeg fikk det med meg.
|
|
|
#17 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Nøstebarnteppet tovetHuff så utrolig trassig. Jeg har liggende et teppe i lyng i ull/silke. Men jeg klarer bare ikke kvitte meg med det. Ellers skulle du fått det. Men jeg kan se om jeg har noe lyng liggende jeg også.
|
|
|
#18 |
|
Epikur
|
Sv: Nøstebarnteppet tovetJeg har en Bosch med supergod ullvugge som jeg ikke har tovet noe som helst i. Ikke en gang de sokkene som har listet seg feil over i 40-vasken. (Men hadde de sneket seg med på 90 grader, så hadde de nok ikke vært trygg) Denne:
|
|
|
#19 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Nøstebarnteppet tovetJeg har også byttet vaskemaskin, faktisk etter noen episoder med uerstattelig ullkrymping, til Samsung Eco Bubble. 8 kg, men den går til 12 også. Den vasker all ullen veldig fint. Forvasker all ullen for hånd, DVs det som er flekkete, med Imse Vimse sin flekkfjerningssåpe, og så bruker jeg et eller annet ullvaskemiddel, Nøstebarn sitt har jeg nå.
|
|
|
#20 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nøstebarnteppet tovetLa det ligge i myyyye balsam over natten iallefall. Håper det hjelper.
|
|
![]() |
|
|