|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Løpe eller joggeJeg vet ikke definisjon nøyaktig, men jeg tenker at jeg jogger dersom jeg klare å skravle underveis og ikke føler meg anpusten. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Løpe eller joggeJeg mener å ha hørt at man jogger dersom farten er lavere enn 10 km/t. Om det er en allmenn definisjon vet jeg ikke. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Løpe eller jogge
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Løpe eller joggeJogging ser jeg for meg som komfort mosjon med puls på 60% av egen makspuls. Løping foregår nærmere 80% av makspuls. Da vil km/t være individuell.
|
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: Løpe eller joggeJogge er ord som ikke eksisterer i mitt vokabular. Jeg løper kjempesakte, jeg kan løpe helt ned i 5,5 km i timen. Det heter løping likevel.
|
|
|
|
#8 |
|
|
Me too. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Epikur
|
Sv: Løpe eller joggeDe kule løper, de retro jogger. Farten er irrelevant.
|
|
|
#11 |
|
intro
|
Ikke alltid, da - farten varierer jo. Jeg har ikke løpt frivillig helt siden 80-tallet, men siden 1991, og kaller i utgangspunktet det jeg driver med for jogging. Har gjort det hele veien.
|
|
|
|
#13 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
I så fall jogger jeg også :flere som knirker:
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Løpe eller joggeJeg bruker begge ordene om en annen, men i mitt hode stemmer det med at jogging definerer lavere fart, mens løping er når jeg tar meg ut. (Type senest i dag omtrent bønnfalt jeg en venninne om å jogge med meg slik at jeg ikke skulle løpe for fort, som jeg gjør når jeg løper alene |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Løpe eller joggeJeg er trønder, og vi sier ikke løpe
|
|
|
#17 |
|
intro
|
La du det fram for henne slik også?
|
|
|
|
#19 |
|
Fluctuat nec mergitur
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Løpe eller joggePå den eneste tredemølla jeg har erfaring med, er det to knapper for hurtigvalg av fart. "Jog" tilsvarer 4 miles i timen (6,4 km/t), "Run" tilsvarer 6 miles (9,65 km/t). Så hvis det er noe å basere seg på har det med fart å gjøre, men terskelen er lavere enn 10 km/t. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
Hvis jeg har mølla på 6,4 kmt går jeg. På 9,65 jogger jeg i snakketempo ganske så uanstrengt. På 10,5-12,5 løper jeg. |
|
|
|
![]() |
|
|