|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#321 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Greia er jo at fastlegene allerede bare henviser til en kollega. En kollega på sykehuset. Man henviser dem ikke rett til operasjonsstua. Så å henvise til kollegaen i naborommet burde ikke være noe bedre for samvittigheten. Jeg tror disse fastlegene misforstår samvittighet med et ønske om å fordømme og gjøre det litt kjipere for dem som ønsker abort.
![]() |
#322 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?
Hæ? :what: Erna er jo sjefsfurteren, hun bli snurt og furtete rett som det er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#323 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Jeg gjorde en tabbe og leste litt i en debatt om dette på et annet forum. Nå har jeg mistet troen på menneskeheten, fastleger og demokratiet. Det er godt å komme inn hit og se at verden enda er et reflektert sted. Takk!
![]() |
#324 |
Glamorøs
|
Da 8. marstoget i Oslo kom tilbake til Youngstorget sto det en mannlig fastlege på siden med en plakat hvor det sto "Jeg er en fastlege i mot reservasjonsretten, i likhet med de aller fleste fastleger". Han fikk varm applaus fra alle som gikk forbi. Det er jo viktig å tenke på; de aller fleste leger er også i mot dette. Og det gjør det jo enda mer tullete.
![]() |
#325 |
Mother of Dragons
|
Bortsett fra om legen selv er gravid da eller? Kan en lege bestemme over andre, men ikke seg selv? Det går jo ikke. Så da mener hun at det bare er selvbestemt abort for kvinnelige leger?
![]() |
#326 |
Glamorøs
|
Jeg regner med at hun mener at enhver kvinne som blir gravid ska miste evnen til å bestemme over seg selv. Så hun må nok gå til en annen lege, en mannlig reservasjonslege helst, tenker jeg.
![]() |
#327 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Hvem er mørkekvinnen fra KrF?
![]() |
#328 |
Panzerekstremfeminist
|
Nei, de skriver ikke noen henvisning til behandling, de underskriver på kvinnens begjæring om svangerskapsavbrudd. det er altså kvinnen selv som ber om avbruddet. Legen skriver under på at h*n har informert kvinnen i hht. til regelverket. Og sender med medisinske opplysninger - slik at sykehuset kjenner kvinnens medisinske historie. Alltid en fordel når det skal gjøres et inngrep.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 19-03-14 kl 13:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#329 |
Glamorøs
|
Nei, for som jeg skrev: de henviser allerede bare til en kollega. Eneste forskjellen er at de henviser til en kollega på sykehuset, ikke i naborommet. Så det eneste de vil er å gjøre det bittelitt vanskeligere for kvinnene som ønsker abort. Mørkekvinnen er Dagrun Eriksen. Hun som syns det er pinlig at norske kvinner engasjerer seg i abortspørsmålet. Urk, hun er provoserende altså.
![]() |
#330 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Denne kronikken forklarer godt hva som er fastlegens egentlige oppgave, og hva det altså er fastleger ønsker å reserverer seg mot: |
![]() |
![]() |
![]() |
#331 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Blæ til alt. Alle artikler fra leger som ønsker reservasjonsrett har ingen argumenter jeg kjøper.
![]() |
#332 |
Glamorøs
|
Den var veldig god.
![]() |
#333 |
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Den var så god at jeg ble rent rørt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#334 |
kamerat
|
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Det var et skikkelig bra innlegg.
![]() |
#335 |
Travelt opptatt
|
Nemd er nok løsningen.
Jepp, men det er lurt å klippe inn de delene du synes er viktigst, ikke bare lime inn lenken.
![]() |
#337 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Nå sier Bent Høie at leger på sykehus ikke skal kunne reservere seg mot å utføre omskjæring av guttebabyer. Hvor er logikken i politikken hans, spør nå jeg!? |
![]() |
![]() |
![]() |
#338 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() |
![]() |
#340 |
Bedreviter
|
Misforstå meg rett: jeg synes ikke leger skal kunne reservere seg mot å gjøre omskjæringer når disse er lovlige inngrep. Men jeg synes jo det er helt sprøtt at kirurger ikke kan reservere seg mot omskjæring, når fastleger skal kunne reservere seg mot å gi gravide kvinner informasjon og skrive under på et skjema. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|