|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Har bakt søte kaker
|
Gode bukser til smale knøtte-jenter?Mellomste fyller 4 år i juni. Hun veier akkurat 15 kg og er omtrent 97 cm lang. Ikke store jenta, og vi sliter med å finne smale bukser som sitter bra på. Vide bukser med strikk i livet og rundt anklene har hun fra Name it, og de er greie. Samme med joggebukser, der finner vi gode bukser.
|
|
|
#3 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gode bukser til smale knøtte-jenter?Var veldig glad i Name it, ja! Trist at de ikke passer lenger. Mitt pipestilkebarn har akkurat kjøpt olabukser på HM. De har knappestrikk i livet, det synes jeg er fint, så man kan regulere buksa i livet. Men vet ikke riktig hvordan du tenker rundt "sitter fint på". Jeg syns det er komfortabelt med klær som ikke sitter tett på kroppen, og bruker nok samme tilnærming på unga. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Gode bukser til smale knøtte-jenter?Wow er vel fra 6-7 år, men skal huske på det.
Altså, ikke pinnetrangt, men såpass at det ikke henger og slenger og blir klumpete å ha på seg liksom. Og at det ser ut som om buksene faktisk passer.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Gode bukser til smale knøtte-jenter?H&M sine er ofte trange synes jeg.
|
|
|
#7 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gode bukser til smale knøtte-jenter?Sjekk ut buksene fra Me & I. www.meandi.no
|
|
|
|
#8 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gode bukser til smale knøtte-jenter?Slim sweatpants er ganske gode.
|
|
|
|
#9 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Gode bukser til smale knøtte-jenter?
Ja, h&m Slimfit er vel det eneste som har vært slimfit på min jente. Hun vasser i alt annet og hun er ikke knøtt engang!
|
|
|
#10 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Gode bukser til smale knøtte-jenter?HM sine jeans til barn synes jeg er så harde på en måte. Vil ha myke bukser.
|
|
|
#11 |
|
Har bakt søte kaker
|
Her er størrelsene helt umulige synes jeg, så da må jeg på party for å se de først. Vil helst ha bukser der det er mulig å få helstørrelser.
|
|
|
#12 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Gode bukser til smale knøtte-jenter?Nå har jeg jo gutt, men vi har ikke funnet noe bedre enn Nameit til vår fireåring, som er 107 cm og 14 kilo for øyeblikket. HM blir fort litt sånn klumpete, ja, og andre kjeder enn det har vi gitt opp.
|
|
|
|
#13 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Gode bukser til smale knøtte-jenter?Noe av det vi har vært veldig fornøyd med er f.eks dongerileggings. De er myke og fine med tunika over. Tjukkere enn vanlige tights.
|
|
|
#14 |
|
Har bakt søte kaker
|
Ok, da prøver jeg det igjen.
|
|
|
#15 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Gode bukser til smale knøtte-jenter?Vi har vært heldige med Pompdelux leggings og chinos. Har endel posebukser fra AyaNaya og PdL med snøring øverst som sitter pent. Har en AyaNaya 6 års skikkelig smal jeans som var pen på yngste, den er tilsalg på markedsplassen. Yngste elsket en myk kraftig ola leggings med hjerter på knærne fra HM, andre HM bukser har hatt for kort levetid og dårlig passform for mine.
|
|
|
|
#16 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Gode bukser til smale knøtte-jenter?Hvis du kjenner noen som skal til London er vi fornøyd med bukser fra både Catimini, M&S og John Lewis. Vår fireåring er 98 cm og 14,3 kg, synes de sitter fint. Har gitt vekk mange bukser fra storebror jeg hadde spart på, for de blir alt for løse for henne. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Gode bukser til smale knøtte-jenter?De som har knappestramming inni funker best i livet egentlig, men det hjelper lite når resten av buksa sitter dårlig. De med kun strikk i livet er bare å glemme.
|
|
|
#18 |
|
Dig for victory!
|
De har jo (dessverre) ganske tydelig skille mellom hva som skal være gutteklær og hva som skal være jenteklær, så jeg skal ikke påstå at jentetøyet deres nødvendigvis også er så smalt, det veit jeg jo ikke. 110 sitter greit på storebror nå, i allefall, 104 er for kort i beina, men mer en vidt nok i livet.
|
|
|
|
#19 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Gode bukser til smale knøtte-jenter?Sånne som denne fra Name it synes jeg er fine. Myke, sitter nokså smalt på, men gode å sprette og hoppe og krabbe i. Jeg må nok bortom der og kikke.
|
|
|
#20 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Gode bukser til smale knøtte-jenter?Og denne som er videre har vi en eldre variant av, den funker også.
|
![]() |
|
|