Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barn og flagg

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Lærer du barna korrekt flaggbruk?
Ja, det lærer de fra begynnelsen. 35 51,47%
Nei, jeg lar dem styre på som de vil. 2 2,94%
Lærer dem i hvertfall at flagget ikke er verken sverd eller kost. 16 23,53%
Fra en viss alder lærer de reglene. 6 8,82%
Ingen av de over, spesifiser gjerne i tråden. 4 5,88%
Vil bare se svarene. 5 7,35%
Deltakere: 68. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-05-07, 01:07   #1
lil'c
Passiv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Barn og flagg

Og reglene.
Lærer dere barna deres reglene for korrekt flaggbruk?
Nå snakker jeg ikke om å lære en 3 åring at flagget må brennes (eller sprette fargene) om det er for sjuskete til å brukes.
Men at flagget ikke skal i bakken, og at det skal peke oppover.
Jeg husker min kusine, hun var rundt 6 år når hun "kjeftet" på lillebror for å ha flagget i bakken, for da elsket han ikke Norge

Jeg driver og terper på snuppa (3,5 år) her, flagget skal opp og ikke i bakken.
Hun klarer det fint med noen få påminnelser i år, i fjor derimot..
Og at det ikke skal brukes til annet enn å flagges med, altså veives i lufta og si hurra og slikt. Ikke noe kosting.

Og jeg kjenner det faktisk litt når jeg ser foreldre som lar tom. store barn fekte med flaggene, koste bakken med de, "skyte" på hverandre med de osv. osv.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 07:32   #2
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn og flagg

Jeg er streng nok til at de ikke får gå med flagg . Jeg regner med at de ikke klarer å behandle det skikkelig ennå. Kanskje jeg skal prøve til neste år.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 07:40   #3
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har kjøpt inn et flagg til Hannah, hun er 21 mnd.
Jeg tror hun er for lita til å leke med det som sverd og, men hun skal få bære det i toget, så tar jeg det etterpå.

Men etterhvert så kommer jeg nok til å passe litt på ja. Men noen kampsak er det kanskje ikke .

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 07:43   #4
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Jeg har prøvd å lære 4-åringen at flagget skal holdes opp. Men hver gang jeg så ham i toget i barnehagen i går, så hang det nedover likevel. Men han har sluttet å bruke det som sverd, i hvert fall så lenge jeg er i nærheten.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 07:48   #5
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Det har ikke vært aktuelt å si noe om å bruke det som sverd (de har ikke gjort det, og jeg tar det i hvert fall ikke opp umotivert så de får idéen fra meg ). Vi har snakka om at flagget skal opp, ikke ned, og det går sånn nogenlunde greit sjøl om de glemmer seg av og til.

Gammel 17-05-07, 07:49   #6
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det må da virkelig være greit å ikke huske holde flagget opp hele tiden når man er barn..!?

Gammel 17-05-07, 07:51   #7
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Det må da virkelig være greit å ikke huske holde flagget opp hele tiden når man er barn..!?

Han får ikke akkurat juling fordi han glemmer det, nei.

Gammel 17-05-07, 07:59   #8
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Han får ikke akkurat juling fordi han glemmer det, nei.

Gammel 17-05-07, 08:01   #9
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Standard

Det får holde med en måneds husarrest.

Gammel 17-05-07, 08:02   #10
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Det får holde med en måneds husarrest.

Gammel 17-05-07, 08:12   #11
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Ryli, Omtrent sånn som det er her Regner med at lillegutt på snart 2 får husarrest til han er omtrent 18. Han skal jo få lov til å gå med flagg i dag. Tulla vet hvordan flagget skal behandles, det er bare det at når man er nesten fem og det er på slutten av dagen, da orker man ikke holde flagget oppe.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 08:47   #12
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kunne ikke falle meg inn å terpe på at flagget skal peke mot himmelen. Det er slitsomt, det er umulig å unngå at flagget peker i andre retninger. Dessuten er jeg temmelig langt fra nasjonalistisk av meg, så om reglene ikke følges til punkt og prikke, det driter jeg rett og slett i. Likevel så forventer jeg at ungene IKKE skal leke med flagget. Dvs ikke sverd eller kost.

Gammel 17-05-07, 08:55   #13
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her har flaggregler vært "terpet" fra han fikk flagg. Neida, det brennes ikke om det har vært i bakken (ei heller klippes det opp), men når han holder flagget skal det opp eller rett fram. Orker han ikke holde det skikkelig bærer jeg det for ham.

:gammel speider:

Gammel 17-05-07, 09:06   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det eneste jeg terper på er at hun ikke skal slepe det i bakken. Det er vel mer fordi det ikke skal bli skittent enn for noe annet.
Ellers får hun styre på som hun vil. Hun er bare 3,5 år og jeg tviler på at noen tenker "herregud" om et barn som diller litt med et flagg. I så fall bør de få seg et liv.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 09:07   #15
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 09:17   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kom borti en eller annen knapp her litt for tidlig.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 11:03   #17
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg er streng nok til at de ikke får gå med flagg . Jeg regner med at de ikke klarer å behandle det skikkelig ennå. Kanskje jeg skal prøve til neste år.

Hvorfor det?

Mine har hatt flagg fra det var i stand til å holde det selv. De får selvsagt ikke lov å leke med det (stikke noen, slepe det i bakken etc etc) men det har de heller aldri gjort.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 11:17   #18
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har sagt grundig fra om at flagget ikke skal ned i bakken, og så skal det naturligvis ikke brukes til å slå eller stikke med, men det er mest for å unngå at noen blir skadet eller får vondt. Jeg ville ikke latt ham "skyte" på noen med flagget heller.

Gammel 17-05-07, 11:46   #19
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

... og så skal det naturligvis ikke brukes til å slå eller stikke med, men det er mest for å unngå at noen blir skadet eller får vondt. Jeg ville ikke latt ham "skyte" på noen med flagget heller.

Det er egentlig utrolig hvilke problemstillinger en kommer borti som foreldre.

Gammel 17-05-07, 11:54   #20
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Det er egentlig utrolig hvilke problemstillinger en kommer borti som foreldre.

Ikke sant? Jeg hadde ikke en gang tenkt på alle disse mulighetene før jeg så denne tråden.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:38.