Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Har du sånn jakke?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Har du sånn jakke?
Ja, i sportsvariant 24 10,00%
Ja, i "damevariant" 16 6,67%
Nei, men har lyst på 16 6,67%
Nei, og skal ikkje ha 186 77,50%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 240. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-14, 09:44   #81
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du sånn jakke?

Nei. Jeg hadde virkelig ikke kledd en slik jakke.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 09:45   #82
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Merkelig trend. "Hey, kompiser, la oss kle oss som gamle skipsredere alle sammen, da!!"

Gammel 07-04-14, 09:45   #83
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ellers så syns jeg jeg ser de tynne sommerdunjakkene OVERALT, og har følt meg helt alene i verden om å ikke ha en, så takk for tråden!

Gammel 07-04-14, 09:49   #84
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Konseptet "sommerdun" blir litt som de foreldrene som insisterer på at "ull er gull året rundt", der ungen ligger på lammefell iført nøstebarnbody og langsomt smelter bort i 30 grader og sol.

Gammel 07-04-14, 09:52   #85
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg er litt for glad i sommeren til å bruke et plagg som er så sterkt assosiert med vinter for meg som en dunjakke. Jeg vet at den er tynn altså, men jeg nekter å kle meg i dun om sommeren.

Men altså, med meg er det sånn at man skal aldri si aldri. Etter bursdagen min i helgen er jeg den heldige eier av noe annet jeg har sverget på å aldri skaffe meg. Et par knehøye gummistøvler med snøring, forbeholdt damer som nærmer seg middelaldrende. Ca. 10 år etter alle andre. Hver alder sin sjarm.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 09:53   #86
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg tror jeg er litt for glad i sommeren til å bruke et plagg som er så sterkt assosiert med vinter for meg som en dunjakke. Jeg vet at den er tynn altså, men jeg nekter å kle meg i dun om sommeren.

Her på Sunnmøre har vi nesten samme temperatur året rundt, 12 grader.

Gammel 07-04-14, 09:54   #87
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Jeg lånte som sagt mannens sånn en sånn dag der sola hadde kommet frem, men der det var brrrrrrr, hutrekaldt med en gang den forsvant bak en sky og du og du så deilig den var! I Norge skifter det jo fort, og på vestlandet er 8 grader forekommende både i januar og i juli. Så jeg forstår godt at jakkene er kjempepopulære.

Gammel 07-04-14, 09:54   #88
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Her på Sunnmøre har vi nesten samme temperatur året rundt, 12 grader.

Ja, det hender her også, men jeg sjekker kalenderen, jeg da. Tsk tsk.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 09:55   #89
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Husfruen er litt kul
Standard

Nei, og jeg vil ikke ha heller. Ikke min stil.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 09:55   #90
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg lånte som sagt mannens sånn en sånn dag der sola hadde kommet frem, men der det var brrrrrrr, hutrekaldt med en gang den forsvant bak en sky og du og du så deilig den var! I Norge skifter det jo fort, og på vestlandet er 8 grader forekommende både i januar og i juli. Så jeg forstår godt at jakkene er kjempepopulære.

Ja, de er superdeilige nå for eksempel. Jeg har ikke tenkt å bruke min i juli .

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 09:57   #91
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Du skal ikke vestover til sommeren, altså?

Gammel 07-04-14, 09:58   #92
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Merkelig trend. "Hey, kompiser, la oss kle oss som gamle skipsredere alle sammen, da!!"

Enig. Og jeg tenker det samme når jeg titter innom bloggen til Fotballfrue. Jeg kan ikke begripe at mennesker i 20-årene ønsker å ha en så ekstremt voksen og satt livs-, kles- og interiørstil - og at dette berømmes/misunnes av en hel bråte følgere.

Men det er vel slik at man ikke nødvendigvis skal forstå seg på "ungdommen nutildags".

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 10:01   #93
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du skal ikke vestover til sommeren, altså?

Nei, sørover. Men uansett er jeg ikke sikker på om jeg hadde brukt den altså.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 10:02   #94
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Enig. Og jeg tenker det samme når jeg titter innom bloggen til Fotballfrue. Jeg kan ikke begripe at mennesker i 20-årene ønsker å ha en så ekstremt voksen og satt livs-, kles- og interiørstil - og at dette berømmes/misunnes av en hel bråte følgere.

Men det er vel slik at man ikke nødvendigvis skal forstå seg på "ungdommen nutildags".

Du sparer ihvertfall mye tid på å ikke begynne en diskusjon om hva som er hot or not. Frøkna og jeg har, HELDIGVIS, helt ulikt syn på hva som er fint. Eneste dagen vi kan være likt kledd er 17. mai, da skal vi begge gå i like bunader. Jeg har ikke nevnte jakke.

Gammel 07-04-14, 10:03   #95
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Jeg tittet innom bloggen hennes i forrige uke og hun hadde et "dagens antrekk" som besto av lave tøysko, olabukser og skinnjakke tror jeg. Plutselig så hun ikke ut som hun spilte i Dynastiet, men som en søt jente i tjueåra.

Ellers angåene disse vattjakkene; det er ikke min greie; men det går an å bruke dem uten å se ut som en skipsrederoldis. Gutta på bussen i dag tidlig gjorde absolutt ikke det altså.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 10:04   #96
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

De bruker dem sikkert ironisk.

Gammel 07-04-14, 10:11   #97
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg så faktisk en guttegjeng fra min hood av byen på bussen istad, da en hadde en slik vattert jakke, en hadde vattert vest, en hadde en vattert parkas og en hadde en vanlig allværsjakke. Da jeg var ung (knirk) så var det bare vestkantguttene som gikk med slikt, nå tror jeg det er mer allment.

Ang: kloner av pappa: I forrige uke så jeg en guttegjeng med 13-åringer ved Nationaltheatret hvor alle hadde marineblå collegegenser, rutete skjorte under, kaki shorts og converse. Alle var blonde og hadde omtrent samme hårsveis. Høvdingen trodde de måtte være fra en utenlandsk skole og hadde en eller annen form for skoleuniform, men det var bare helt tydelig at dette var det de anså som toppen av mote, og sikkert hadde planlagt nøye at de skulle se sånn ut. En av dem bar på et pennyboard og det foregikk heftig hvisking og titting på en annen guttegjeng med skatere og en smule mer heterogen klesstil.

Men er det ikkje like stereotypt å kle seg i sæggete olabukse, hettegenser i mørk farge, caps og joggesko eller kva dei no har på beina?

Gammel 07-04-14, 10:12   #98
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Men er det ikkje like stereotypt å kle seg i sæggete olabukse, hettegenser i mørk farge, caps og joggesko eller kva dei no har på beina?

Jo? Hvem er "dei"? Om jeg hadde sett en guttegjeng i kliss like hettegensere, bukser, caps og joggesko hadde jeg selvsagt fnist like mye. Her var det ikke snakk om at de alle hadde shorts, collegegenser og skjorte; men at de hadde shorts, collegegenser og skjorte i samme farge og utførelse.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 10:15   #99
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jo?

Eg las deg som at denne gruppa du snakka om som referansegruppe til "skipsredarane" var meir heterogene. Denne gruppa var nok kanskje det, men når eg ser denne gjengen i min bygdeby ser dei omtrent like ut dei også innanfor sin gjeng.

Gammel 07-04-14, 10:15   #100
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Eg misforsto deg. Sorry.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:26.