Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Funker Godt Levert?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-14, 10:05   #101
Bean
Erfaren

Bean sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Funker Godt Levert?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Er dette økonomisk lønnsomt?

Nei det er nok ikke lønnsomt når man bare ser på råvarene kostnadene, men vi synes at det er verdt pga andre ting:

• Jeg får varene søndag ettermiddag og har da ingredienser for 3 middager i hus for uka.
  • Trenger ikke planlegge eller handle mandag ettermiddag (som er veldig travel pga aktiviteter) siden alt er i hus.
  • Når ungene griner på nesa over at det ikke er deres favorittmat så kan jeg si at det er slik det er denne uka og det er ikke jeg som har bestemt menyen.
  • Vi får prøvd nye grønnsaker, sauser samt fiskersorter og tips til hvordan de skal brukes.
  • Vi får tips til nye retter og oppskrifter som vi aldri ellers ville prøvd.

Erfaringene så langt er at barna er mer villig til å smake på nye grønnsaker og fiskesorter når vi har dette opplegget. Vi kan nå bruke et større utvalg av grønnsaker og vi er blitt flinkere til å inkludere disse i middagsretter.

Gammel 10-04-14, 10:13   #102
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvfølgelig koster det mer penger enn hvis jeg hadde kjøpt råvarene selv på butikken. Men jeg betaler gjerne den merkostnaden. Det jeg da velger å betale for er at jeg slipper å finne på hva vi skal ha (og for akkurat det er jeg villig til å betale en del), slipper å bruke tid på å handle, får bedre råvarer enn vi har på vår lokalbutikk, får en mer variert meny og får et smaksbilde vi ellers ikke ville fått. Og så er det faktisk litt greit å kunne skylde på noen andre når vi lager middag som ungene synes er "skummel". Jeg vet at det egentlig er et dårlig argument, men det er faktisk noe jeg kjenner på.

Jeg er også glad i å lage mat. Det er alt det andre jeg ikke liker og som jeg dermed kjøper meg ut av.

Gammel 10-04-14, 10:48   #103
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bean, her.

Erfaringene så langt er at barna er mer villig til å smake på nye grønnsaker og fiskesorter når vi har dette opplegget. Vi kan nå bruke et større utvalg av grønnsaker og vi er blitt flinkere til å inkludere disse i middagsretter.

Enig. Storebror, som er veldig fleksibel på mat, har blitt eksponert for flere ting gjennom dette som han har likt kjempegodt, men som vi ikke hadde funnet på på egen hånd.
Lillesøster har også smakt på noe mer enn hun ellers ville gjort tror jeg, feks liker hun kjøttet og fisken bedre enn hva vi frembringer på egenhånd, stort sett. Siden hun ville foretrukket å leve på rå grønnsaker, er det fint at hun spiser litt protein også.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-14, 13:14   #104
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har også brukt det argumentet - maten har kommet på døren, så da må den spises opp!

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-14, 08:18   #105
Curly
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2010
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Drar opp igjen denne jeg er så lei av å bruke timer på middagsplanlegging og ukeshandling, spesielt etter at jeg begynte å jobbe igjen etter permisjonen.
Lurer på om vanlig meny er nok til oss? Vi er 2 voksne og3 barn på 1,7 og 10 år. 10 åringen spiser godt til middag.lurer på om vi bør ta pluss menyen eller ikke.

Hvordan er kjøttet i disse kassene? Har lest litt ymse på nettet men det virker som om de fleste her er fornøyd?

Gammel 14-04-14, 12:59   #106
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Curly, her.

Drar opp igjen denne jeg er så lei av å bruke timer på middagsplanlegging og ukeshandling, spesielt etter at jeg begynte å jobbe igjen etter permisjonen.
Lurer på om vanlig meny er nok til oss? Vi er 2 voksne og3 barn på 1,7 og 10 år. 10 åringen spiser godt til middag.lurer på om vi bør ta pluss menyen eller ikke.

Hvordan er kjøttet i disse kassene? Har lest litt ymse på nettet men det virker som om de fleste her er fornøyd?

Vi var to voksne og to barn, og fikk alltid litt igjen.
Men avhenger så klart av mengde barna spiser. Men det går jo an å prøve vanlig meny først, og så endre?

Råvarene var fine synes jeg.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-14, 16:01   #107
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Vi har vanlig meny på to voksne og tre barn. Det ene barnet spiser mye, det andre ingenting og det tredje varierer litt. Det rekker akkurat. Vi må ha oppi ekstra pasta o.l de gangene det er slikt for da spiser også nr 2 normal mengde.

Har du tre barn som spiser normalt til mye og en sulten mann tror jeg det kanskje blir litt lite.

Kjøttet og fisken er vi godt fornøyd med. Ingenting å utsette på noe.

Gammel 23-04-14, 13:30   #108
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Har noen av dere erfaring med om disse middagene egner seg for å lage for barn som er alene hjemme? Synes egentlig barnemenyen burde være menyer som barn kan lage til familien sin.. Noe skal de gjøre når de slutter på SFO...

Når de har 25 % avslag på første levering, fikk dere det på fruktkurv også, hvis dere bestilte det i tillegg?

Sist redigert av Charlie : 23-04-14 kl 13:35.
Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-14, 13:34   #109
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Har noen av dere erfaring med om disse middagene egner seg for å lage for barn som er alene hjemme? Synes egentlig barnemenyen burde være menyer som barn kan lage til familien sin.. Noe skal de gjøre når de slutter på SFO...

Det kommer an på ungene, men jeg vil si at det er hakket for avansert. Vi har hatt ekspressmenyen.

Noe av det er veldig enkelt, men en god del litt mer vanskelig. Denne ukas ekspressmeny hadde gått greit. Det er tydelig at de var i påskemodus da den ble satt sammen.

Gammel 23-04-14, 13:35   #110
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Jeg tenker overordnet at de fleste av middagene er for vanskelige å lage for barn som ikke har lagd en del mat før, men det er jo unntak. De gangene det delvis kun er oppvarming etc kan de jo bistå, men jeg tenker det fort blir mye kutting og også flere kjeler enn hva jeg ønsker at storebror i første omgang skal starte med. Men det avhenger jo selvsagt av barnet også.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-14, 13:12   #111
guttemamma
Superduperaktiv

Medlem siden: Aug 2007
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Vi har barnemenyen til Adams matkasse 5 dager i uka. Veldig fornøyd. Nok mat til 2 barn og to skolegutter. Vi har rester en dag og tacolørdag og vips så kommer ny levering på døra!

Enkle oppskrifter, men tror barn må ha laget litt mat før de klarer det. Men denne uka er det noe kjøttboller og pasta med saus, så kjøttbollene kan jo stekes sammen kvelden før, så kan barnet varme dem i steikeovnen mens den lager resten av middagen.

Det kan jo gjøres på de fleste oppskrifter, kutte og klargjøre maten kvelden før, da klarer barna det selv!

Vi har fått prøve nye ting og til nå er det kun en paprika jeg synes var litt daff, ellers god kvalitet på varene!

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-14, 14:31   #112
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Jeg har faktisk akkurat bestilt prøveuke med Adams matkasse. I utgangspunktet er jeg litt skeptisk siden middagslaging er noe jeg har god styring på og er ikke så sikker på om jeg kommer til å være enig i sammensetninger etc. Men jeg er så dørgende lei av å planlegge ukesmenyer og har litt lite inspirasjon om dagen, så det skal bli godt å ha en uke der jeg slipper å tenke på det.

Gammel 24-04-14, 14:34   #113
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Klasket til med Roede-meny fra godtlevert.no - nå skal vi få skikk på middagene her. Synes Roede-menyene så vel så barnevennlige ut som barnemenyen, men det er vel litt smak og behag. ser ut som om det store barnet kan lage noen av de middagene også

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-14, 14:35   #114
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg testet Adams matkasse (barneversjon) før påske, og var skuffet. Det var omtrent som det jeg rasker med meg på hurtighandling når jeg har dårlig tid. Mye mer fornøyd med Middagshjelpen, med Kolonihagen som nr 2 og Godt Levert som nr 3.

Gammel 24-04-14, 14:41   #115
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Jeg testet Adams matkasse (barneversjon) før påske, og var skuffet. Det var omtrent som det jeg rasker med meg på hurtighandling når jeg har dårlig tid. Mye mer fornøyd med Middagshjelpen, med Kolonihagen som nr 2 og Godt Levert som nr 3.

Jeg bestilte originalmenyen, får håpe den er bedre.

Gammel 05-05-14, 18:47   #116
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet jeg gjentar meg selv, men altså. Når to lett kresne barn gafler innpå med stekt hyse, asparges, ris og saus med sitron, dill og løk, på en helt vanlig, hektisk mandags ettermiddag. Ja, Godt Levert funker. Jeg er så glad for å kunne gi barna mine så sunn og god hverdagsmat, uten at jeg sliter meg helt ut.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-14, 20:59   #117
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Jeg vet jeg gjentar meg selv, men altså. Når to lett kresne barn gafler innpå med stekt hyse, asparges, ris og saus med sitron, dill og løk, på en helt vanlig, hektisk mandags ettermiddag. Ja, Godt Levert funker. Jeg er så glad for å kunne gi barna mine så sunn og god hverdagsmat, uten at jeg sliter meg helt ut.

Samme her. Men jeg sliter meg litt ut av og til. For noen av rettene tar litt tid. Mye å kutte og genererer mye oppvask.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-14, 21:39   #118
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Har bestilt fra mandag av. Litt spent. Jeg har stort sett god kontroll på middagslaging, men er litt matlei og ønsker avlastning for ideer og handling når gubben reiser mye.

Morsomt å lese deres erfaringer!

Gammel 12-05-14, 21:10   #119
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen som har VG+? Jeg skulle gjerne visst resultatet av den testen de skriver om i dag. De har visst testet Godt Levert, Adams matkasse, Matfryd og Middagshjelpen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 21:13   #120
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg leste den. Godt Levert kom godt ut.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:49.