|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Funker Godt Levert?
Nei det er nok ikke lønnsomt når man bare ser på råvarene kostnadene, men vi synes at det er verdt pga andre ting:
Erfaringene så langt er at barna er mer villig til å smake på nye grønnsaker og fiskesorter når vi har dette opplegget. Vi kan nå bruke et større utvalg av grønnsaker og vi er blitt flinkere til å inkludere disse i middagsretter.
![]() |
#102 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Funker Godt Levert?Selvfølgelig koster det mer penger enn hvis jeg hadde kjøpt råvarene selv på butikken. Men jeg betaler gjerne den merkostnaden. Det jeg da velger å betale for er at jeg slipper å finne på hva vi skal ha (og for akkurat det er jeg villig til å betale en del), slipper å bruke tid på å handle, får bedre råvarer enn vi har på vår lokalbutikk, får en mer variert meny og får et smaksbilde vi ellers ikke ville fått. Og så er det faktisk litt greit å kunne skylde på noen andre når vi lager middag som ungene synes er "skummel". Jeg vet at det egentlig er et dårlig argument, men det er faktisk noe jeg kjenner på.
![]() |
![]() |
#103 |
I mål
|
Enig. Storebror, som er veldig fleksibel på mat, har blitt eksponert for flere ting gjennom dette som han har likt kjempegodt, men som vi ikke hadde funnet på på egen hånd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Funker Godt Levert?Vi har også brukt det argumentet - maten har kommet på døren, så da må den spises opp!
![]() |
#105 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() |
![]() Sv: Funker Godt Levert?Drar opp igjen denne
![]() |
#106 |
Erfaren nok
|
Vi var to voksne og to barn, og fikk alltid litt igjen.
![]() |
#107 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Funker Godt Levert?Vi har vanlig meny på to voksne og tre barn. Det ene barnet spiser mye, det andre ingenting og det tredje varierer litt. Det rekker akkurat. Vi må ha oppi ekstra pasta o.l de gangene det er slikt for da spiser også nr 2 normal mengde.
![]() |
#108 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Funker Godt Levert?Har noen av dere erfaring med om disse middagene egner seg for å lage for barn som er alene hjemme? Synes egentlig barnemenyen burde være menyer som barn kan lage til familien sin.. Noe skal de gjøre når de slutter på SFO... Sist redigert av Charlie : 23-04-14 kl 13:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() |
![]() |
#110 |
I mål
|
Jeg tenker overordnet at de fleste av middagene er for vanskelige å lage for barn som ikke har lagd en del mat før, men det er jo unntak. De gangene det delvis kun er oppvarming etc kan de jo bistå, men jeg tenker det fort blir mye kutting og også flere kjeler enn hva jeg ønsker at storebror i første omgang skal starte med. Men det avhenger jo selvsagt av barnet også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Funker Godt Levert?Vi har barnemenyen til Adams matkasse 5 dager i uka. Veldig fornøyd. Nok mat til 2 barn og to skolegutter. Vi har rester en dag og tacolørdag og vips så kommer ny levering på døra! |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Funker Godt Levert?Jeg har faktisk akkurat bestilt prøveuke med Adams matkasse. I utgangspunktet er jeg litt skeptisk siden middagslaging er noe jeg har god styring på og er ikke så sikker på om jeg kommer til å være enig i sammensetninger etc.
![]() |
#113 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Funker Godt Levert?Klasket til med Roede-meny fra godtlevert.no - nå skal vi få skikk på middagene her. Synes Roede-menyene så vel så barnevennlige ut som barnemenyen, men det er vel litt smak og behag. ser ut som om det store barnet kan lage noen av de middagene også |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Funker Godt Levert?Jeg testet Adams matkasse (barneversjon) før påske, og var skuffet. Det var omtrent som det jeg rasker med meg på hurtighandling når jeg har dårlig tid. Mye mer fornøyd med Middagshjelpen, med Kolonihagen som nr 2 og Godt Levert som nr 3.
![]() |
#115 |
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg bestilte originalmenyen, får håpe den er bedre.
![]() |
#116 |
En som trener
|
![]() Sv: Funker Godt Levert?Jeg vet jeg gjentar meg selv, men altså. Når to lett kresne barn gafler innpå med stekt hyse, asparges, ris og saus med sitron, dill og løk, på en helt vanlig, hektisk mandags ettermiddag. Ja, Godt Levert funker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Samme her. Men jeg sliter meg litt ut av og til. For noen av rettene tar litt tid. Mye å kutte og genererer mye oppvask. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Getting in tune
![]() Sv: Funker Godt Levert?Har bestilt fra mandag av. Litt spent. Jeg har stort sett god kontroll på middagslaging, men er litt matlei og ønsker avlastning for ideer og handling når gubben reiser mye.
![]() |
#119 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Funker Godt Levert?Noen som har VG+? Jeg skulle gjerne visst resultatet av den testen de skriver om i dag. De har visst testet Godt Levert, Adams matkasse, Matfryd og Middagshjelpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Funker Godt Levert?Ja, jeg leste den. Godt Levert kom godt ut.
![]() |
|
|