|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Perverst med flaggkunst?På NRK.no kan vi idag lese at mennesker mener at kunstprosjektet som er hengt opp i Torggata er "perverst" og presidenten for Norsk Gardistforbund mener det er respektløst. Kunstnerne på sin side mener at det ikke er flagg på grunn av endrede dimensjoner og de dermed kan gjøre dette.
|
|
|
#2 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Perverst med flaggkunst?Jeg tenker akkurat som deg og synes også det er fint. Så lurer jeg på hva han kaller det jeg forbinder med "perverst" hvis han mener dette kvalifiserer til slik ordbruk.
|
|
|
#3 |
|
Bedreviter
|
Sv: Perverst med flaggkunst?Ved første øyekast reagerte jeg negativt, men når jeg har sett flere bilder og studert dem litt nærmere, har jeg litt sansen. Så slik sett fungerer vel installasjonen som den skal, tenker jeg. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Perverst med flaggkunst?Synes det var en kjempeflott installasjon. Og å bruke ordet perverst om det? Gådd.
|
|
|
#5 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Perverst med flaggkunst?Jeg synes bruken av ordet perverst er spiesielt i denne sammenhengen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
This is normal!
|
Sv: Perverst med flaggkunst?Perverst?
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Perverst med flaggkunst?Jeg har veldig sterke meninger om flagget vårt. Jeg liker ikke at folk "gjør hva de vil" med det. Men dette var jo helt greit. De har jo ikke ødelagt det. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Perverst med flaggkunst?Jeg synes de er forstyrrende og stygge, men absolutt ikke perverse. Jeg håper ikke de skal henge på 17. mai. Dog synes jeg det kunstneriske uttrykket er interessant og artig, og det gjør jo at ihvertfall jeg reflekterer litt rundt flagg og flaggbrukk. Som pynt i en gate likte jeg de overhodet ikke. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Perverst med flaggkunst?Perverst betyr jo så mye: |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Unik
Sv: Perverst med flaggkunst?
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: Perverst med flaggkunst?Jeg satt i vinduet og skjønte ingenting da de gjorde finish på opphengingen i går, men etter en del fundering kom jeg frem til poenget. Tror jeg. Det er jo et system i mønsteret (som jeg var overveldet lettet over å oppdage). |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Glamorøs
|
Sv: Perverst med flaggkunst?Jeg spurte ikke fordi jeg trodde du hadde fasiten.
|
|
|
#16 |
|
Unik
Sv: Perverst med flaggkunst?
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Perverst med flaggkunst?Jeg syns de er litt rare. Men jeg syns ofte det om kunstprosjekter, viser det seg. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Trøtt
|
Sv: Perverst med flaggkunst?Perverst er det ikke, langt der i fra. Men jeg er litt usikker på hva jeg syns. Jeg har blitt oppdradd til at det er viktig med respekt for flagget. Det betyr at alle barn skal holde flagget oppreist, og ikke dra flagget etter seg i bakken. Det betyr at man overholder flaggheisingsregler (eller lar vær å heise flagget om man ikke kan følge de). Det betyr at man ikke fester flagg i rumpa på russedressen som var greia da jeg var russ, for man skal ikke sitte på flagget. Og å klippe i stykker et flagg for å bruke det som en applikasjon på et plagg, det var å ødelegge (og dermed ikke respektere) flagget. Med denne installasjonen sier man jo egentlig at "alt er greit, så lenge vi kan kalle det kunst". På den andre siden, kanskje det egentlig er helt greit? Jeg blir litt utfordret i forhold til min "barnetro" og mine egne absolutte sannheter her, og det i seg selv er veldig interessant.
|
|
|
#20 |
|
Borte
|
Sv: Perverst med flaggkunst?Jeg tenker at gardepresidenten har et helt annet forhold til flagg enn meg. Og det overrasker meg i grunnen lite.
|
![]() |
|
|