Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Perverst med flaggkunst?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-14, 16:29   #61
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Perverst med flaggkunst?

Jeg likte det ikke. Jeg liker at ting er som de skal være. Men perverst? Nei.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah

Åh, da skulle du sett de isrivningsfolka tvers over gata her i vinter, da tenkte jeg på deg og om man kunne hengt noen i en sele ut av et vindu i stedet. De sto brettet rundt et vindu med en lang kost og banket på takrenna for å få isen til å ramle ut.

Var det der jeg jobber innimellom? Det skulle ikke forundre meg. "Noen" hadde nemlig gått av med pensjon og glemt å fortelle de som ble igjen hvor bryteren til varmekablene på taket var.

Gammel 15-05-14, 16:34   #62
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ikke de som stoppet de ut heller:

Tunga ligner litt.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 16:34   #63
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker den løven.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 16:38   #64
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Var det der jeg jobber innimellom? Det skulle ikke forundre meg. "Noen" hadde nemlig gått av med pensjon og glemt å fortelle de som ble igjen hvor bryteren til varmekablene på taket var.

Ja, enten der eller i bygget ved siden av. Mulig det er samme anlegg.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 17:07   #65
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Tommel opp

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg likte det ikke. Jeg synes ikke det er pent og jeg synes vel i grunnen at flagget skal få lov til å være slik det er.
Men perverst blir liksom helt feil ord her.

Enig!

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 17:22   #66
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nordmenn må slutte å bruke ord som "perverst" og "krise" og "katastrofe" om småtterier.

Jeg er så hjertens enig!

Perverst, syns jeg er et teit ord å bruke om dette prosjektet, uansett hva jeg ellers måtte mene om det, reint personlig.

Sist redigert av Inagh : 15-05-14 kl 17:27.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 18:35   #67
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En av kunstnerne var på radio i sted, han var utrolig sympatisk, og når han forklarte bakgrunnen for installasjonen, så ble det plutselig litt interessant.
Enkelte ting i samfunnet har man sterke følelser for, og da reagerer man ikke fornuftig, men spontat nærmest fysisk om noen rokker ved dem.

Og han syntes det var veldig fint med reaksjoner som "perverst", for det var jo slike tanker han gjerne ville lokke frem, så vi kunne se litt nærmere på dem. Spennende tanke egentlig, og kanskje ikke helt ulikt bunadsdiskusjonen vi hadde her? Og dette med flagget, og kanskje bunaden, kan være slik for noen i Norge, mens i atter andre land, så bruker man flagget både her og der, som USA feks. De har et stolt forhold til flagget, men kan gjerne ha det som genser eller hengende ute døgnet rundt. Svøpe seg i det, eller som håndkle på stranda. Svenskene kan nesten ikke ta i flagget, der har nasjonalistene tatt hevd på det. Kunst er spennende ja.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 18:36   #68
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Fantastisk HV! Jeg lurer litt på hvorfor alle løvene prøver å slikke på øksa si.

Syns du det er galt å lage kunst basert på flagg?

Nei. Men jeg er konservativ nok til at jeg synes flagget skal vises respekt og at det tar seg best ut i sin opprinnelige form.
Stygt mer enn galt.

Gammel 15-05-14, 22:45   #69
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Er dette noe annet enn begeistrende?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (437,8 KB, 38 visninger)

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 22:53   #70
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Jeg syntes ikke det var spesielt verken pent eller interessant å se på, men jeg skjønner ofte ikke påstått kunst. :arbeiderklasse: Perverst høres dog overdrevet ut, men jeg synes det er litt slemt å bedrive provokasjon av de flagget er viktig for (og "banner" meg i rumpen, liksom, det ser selvfølgelig ut som flagg) uten at de har gjort noe nevneverdig for å fortjene det.

Jaja. Babyen pådro seg nesten kink i nakken og lo høyt fra Youngstorget til Domkirken, så det fenger vel noen.

Gammel 15-05-14, 23:07   #71
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er innmari stygt, og jeg synes man bør la være å provosere på denne måten akkurat rundt nasjonaldagen. Skal man gjøre dette, bør det være et sted folk i større grad velger å oppsøke, f.eks. inne på et museum. Jeg har kanskje over normalt sterke følelser for flagget (i alle fall sammenliknet med andre i min aldersgruppe), men dette synes jeg var så fælt at jeg blir nesten sint og lei meg. Det er vemmelig å se på.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 23:09   #72
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Innmari stygt?

Merkelig og desto mer nødvendig å la kunsten starte denne diskusjonen.

Gammel 15-05-14, 23:10   #73
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

...

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 23:26   #74
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Jeg syntes ikke det var spesielt verken pent eller interessant å se på, men jeg skjønner ofte ikke påstått kunst. :arbeiderklasse: Perverst høres dog overdrevet ut, men jeg synes det er litt slemt å bedrive provokasjon av de flagget er viktig for (og "banner" meg i rumpen, liksom, det ser selvfølgelig ut som flagg) uten at de har gjort noe nevneverdig for å fortjene det.

Jaja. Babyen pådro seg nesten kink i nakken og lo høyt fra Youngstorget til Domkirken, så det fenger vel noen.

Jeg har generelt lite til overs for kunst som lages kun for å provosere, og oppfattet dette prosjektet slik. Ser nå at enkelte fikk noe ut av det, så jeg vurderer å nedjustere vurderingen av prosjektet fra brødteit til døllt.

Gammel 15-05-14, 23:28   #75
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Perverst? Nei. Fint? Nei.

Jeg syntes bare det ser "feil" ut.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 23:32   #76
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke sett det annet enn på bilder, men synes det er et spennende prosjekt. Jeg har vokst opp i et hjem med voldsom respekt for det norske flagget, men foreldrene mine hadde samtidig stor sans for kunst, også den som krever og provoserer. Jeg velger å tro at de hadde likt dette.
De ville uansett ikke brukt uttrykket perverst om noe slikt.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 23:37   #77
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan noen forklare meg hva man skal oppnå med det bortsett fra å erte på seg endel mennesker som ikke liker uttrykket?

Gammel 15-05-14, 23:45   #78
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg satt i vinduet og skjønte ingenting da de gjorde finish på opphengingen i går, men etter en del fundering kom jeg frem til poenget. Tror jeg. Det er jo et system i mønsteret (som jeg var overveldet lettet over å oppdage).

Og mannen i liften vinket og smilte hyggelig, så jeg er all for.

Nordmenn må slutte å bruke ord som "perverst" og "krise" og "katastrofe" om småtterier.

System sa du? :inn å titte igjen:

Ellers syns jeg det var helt greit (men greier ikke helt å mene noe mer før jeg finner dette systemet).

Gammel 15-05-14, 23:53   #79
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg likte det ikke.

Gammel 16-05-14, 09:08   #80
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gikk ned Torggata i morges. Det er et system. På midten er flaggene relativt (helt?) korrekte, og så blir det mer og mer feil jo lenger ut man kommer. Så det er en form for system.

Nasjonalromantikeren i meg likte et hav av vaiende flagg i de norske fargene. Systematikeren syntes det var forstyrrende at flaggene ikke var korrekte. Jeg likte det litt bedre etter å sett det "in action", men synes fremdeles ikke at det var nok til å bikke meg over til positivt innstilt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:21.