Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva spiste du til frokost?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-14, 10:54   #81
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva spiste du til frokost?

Rester fra middagen igår: Salat beståande av isbergsalat, reddiker, agurk, paprika, vårløk, pastaskruer(med olje og krydder), mais og stekt kyllingfilet i biter.

Gammel 28-05-14, 11:44   #82
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Rester fra i går

hjemmelaget kyllingtaco salat med falafler og guacamole

Minsten hadde fiskeboller i hvit saus med amerikansk blanding

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-14, 11:57   #83
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Vafler. Med umenneskelige mengder smør og brunost.

Gammel 28-05-14, 13:51   #84
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Så heftige frokoster mange av dere har! Middagsrester og greier, blir det ikke tungt i magen så tidlig?

Jeg varierer stort sett mellom ristet, glutenfritt brød med ost eller laktosefri yoghurt med bær, frukt og havre/quinoa for tiden. Havregrøt hvis jeg rekker det eller spiser på jobb der jeg har poser liggende. Og kaffe, da. :kronisk undersovet:

Gammel 28-05-14, 13:55   #85
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig, mange heavy frokoster. Mer enn jeg greier klokken 7.

Jeg spiste idag en tallerken havregryn med noen rosiner i, toppet med cottage cheese, skummet melk oppå. Vann og kaffe.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-14, 14:17   #86
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Synes ikke det var spesielt heavy med kylling og pastasalat; det var en skål i mengde og ikke noe dressinger/brød til. Kommer kanskje an på om man er frokostmenneske eller ei om hva man takler så tidlig? Jeg er sånn som MÅ ha mat på morgenen, men klart, det kan også bare være en skive eller to.

Gammel 28-05-14, 15:44   #87
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg MÅ også ha mat om morgenen, det meste glir ned. Men normalt spiser jeg to skiver i bilen på vei til jobb.

Gammel 28-05-14, 15:58   #88
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Samme som alltid.

1/2 banan
1 neve frosne bringebær
En dæsj soya melk
En litt større dæsj vann
Ca 3 måleskjeer Herbalife pulver i Cappucinosmak.

Mixes i stavmikser, helles i kopp med lokk og tvinges ned på vei til jobb.

Jeg haaaater frokost. Dette klarer jeg å få i meg. Jeg merker på kroppen at det er bedre for meg, enn å ikke spise før kl 11.

Gammel 28-05-14, 15:59   #89
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne også spist det meste om morgenen, men jeg kan ikke kjøre løs med middagsrester så tidlig fordi jeg rett og slett får i meg altfor mye mat på den måten. Men det er jo fordi jeg ikke er så god til å begrense meg.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-14, 16:24   #90
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke frokostmenneske (som i at jeg er veldig finspist om morgenen og spiser fordi jeg må) og hadde derfor ikke orket middagslignende ting før 11.00, minst. Sikkert like greit.
I dag rakk jeg ikke å spise frokost før 10.00, da spiste jeg et polarbrød med jarlsbergost.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-14, 22:08   #91
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Går du på en spesiell diett, siden du nevner Easy Life? Jeg kjenner ikke til det, derfor jeg spør. Og så nevner du kjøleskapsgrøt. Jeg har fått helt dilla på det, men havregrøt er jo nokså energitett og kaloririkt, selv om det er sunt? Dette spør jeg om fordi jeg prøver å slanke meg. På vanlig måte, dvs litt lavkalori og grovkarbo, ikke lavkarbo. (Funker ikke for meg.)

Har du flere konkrete tips til kjøleskapsgrøt? Jeg har gått meg litt fast i varianten gryn (bruker både havre og rug), melk, cottage cheese og hakkede tørkede aprikoser. Kanskje litt kokos for smakens skyld. Men jeg vil varierer litt mer.

Ja, jeg går på Easy-life kurs dette året. De har egen havregrøt jeg bruker dager jeg skal trene tidlig og ikke orker mye mat i magen.

Min kjøleskapsgrøt bruker jeg 0,5 dl eplejuice, 1 dl havremelk/soyamelk/mager kokosmelk 1 dl havregryn, 1 ss solsikkefrø, 1 ss chiafrø (for proteinet) 1 lite eple, 1 stor ts sukrin gold. Blander inn litt mer soyamelk om morgenen om den er for tykk, hiver i litt friske blåbær om jeg har.
Det er næringstett mat som varer lenge.

Gammel 28-05-14, 23:25   #92
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spiste bær i dag (også), med vanlijekesam og litt nøtter på.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-14, 00:09   #93
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Så heftige frokoster mange av dere har! Middagsrester og greier, blir det ikke tungt i magen så tidlig?

Jeg varierer stort sett mellom ristet, glutenfritt brød med ost eller laktosefri yoghurt med bær, frukt og havre/quinoa for tiden. Havregrøt hvis jeg rekker det eller spiser på jobb der jeg har poser liggende. Og kaffe, da. :kronisk undersovet:

Det kommer kanskje litt an på når man står opp, og når man spiser vil jeg tro. Jeg spiser som regel ikke før 8-9 tiden litt avhengig av når jeg blir vekket, og da er jeg så sulten at da bare må jeg ha mat! Jeg er vant med å spise få og store måltider, så en stor frokost passer meg fint. Jeg blir ikke mett av yoghurt og frukt for eksempel.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-14, 17:27   #94
Nip

Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

speltknekkebrød med morrpølse + falafel med tomatskiver

Gammel 29-05-14, 17:31   #95
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Standard

Idag derimot, var det noe heavy - men god frokost: Nybakte, fremdeles varme, rosinboller med smør og hvitost. Hvordan det gikk seg til? Jeg satte deig og bakte ut boller klar for heving. Så tok jeg med ungene ned til fryseren for å hente rundstykker eller brød til frokost. Vi hadde selvsagt begge deler....trodde jeg. Der var det tomt for slikt gitt. Så da ble det altså rosinboller til frokost. Skal sies at den ikke ble før 9.30 heller da.

Gammel 29-05-14, 18:05   #96
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Det kommer kanskje litt an på når man står opp, og når man spiser vil jeg tro. Jeg spiser som regel ikke før 8-9 tiden litt avhengig av når jeg blir vekket, og da er jeg så sulten at da bare må jeg ha mat! Jeg er vant med å spise få og store måltider, så en stor frokost passer meg fint. Jeg blir ikke mett av yoghurt og frukt for eksempel.

Ja, det er sikkert et poeng. Jeg spiser mellom seks og sju. Da jeg bodde i Mellomamerika spiste jeg bønner og egg og alt på morgenen, så det er litt situasjonsbestemt for min del tror jeg.

Gammel 30-05-14, 10:30   #97
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg: To knekkebrød som vanlig. I dag med ost.

Ungene: Cheerios. Også ganske vanlig.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-14, 10:36   #98
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg spiser nesten alltid det samme, i hvert fall på hverdager. Havregrøt med litt cottage cheese, toppet med friske blåbær. Et stort glass vann og en dobbel kaffe latte til.

(Og så må jeg bare si at det er vidunderlig deilig å spise frokost ute på plattingen!)

Gammel 30-05-14, 10:56   #99
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Paleo Bacon & Egg Pancakes med litt tomat til.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-14, 19:13   #100
Nip

Standard

Cæsar salat fra i gå med raw avokadodressing (gluten og melkefri)

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:00.