Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Antrekk "sommerlig pent"

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-14, 23:16   #1
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Antrekk "sommerlig pent"

Hjelp!
Vi skal i stort bryllup i helgen, nær familie. Antrekket altså "sommerlig pent" jeg har derfor valgt en enkel sommerkjole med litt ekstra lekkert tilbehør (sko og clutch) men hva i alle dager skal mannen min ha på seg som passer til denne "koden" ?
Han står i skrivende stund og river nesten av det håret foran speilet på soverommet....

Gammel 30-06-14, 23:19   #2
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Antrekk "sommerlig pent"

Linbukse, lys bukse og en pen kortermet skjorte, genser over skuldrene, eller en lett sommerjakke.

Gammel 30-06-14, 23:20   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hawaii-skjorte?

Jeg tenker at han kan gå i dress. Vi var i et bryllup med samme kleskode i fjor. Mannen stilte i vanlig dress, og det gjorde mange av de andre mennene også. Men noen var mer sommerlig antrukket.

Gammel 30-06-14, 23:21   #4
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hawaii-skjorte?

Jeg tenker at han kan gå i dress. Vi var i et bryllup med samme kleskode i fjor. Mannen stilte i vanlig dress, og det gjorde mange av de andre mennene også. Men noen var mer sommerlig antrukket.

Tror det er dress han er mest komfortabel i, prøvde nettopp noen lyse bukser her og holdt på å dø litt på seg så det ut som.
Kan jo ha en livlig skjorte.

Gammel 30-06-14, 23:25   #5
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min mann hadde brukt lys beige lindress og hvit, kortermet skjorte, uten slips til.

Sist redigert av Niobe : 30-06-14 kl 23:32.
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-14, 23:27   #6
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Dress går fint, kan jo ha en lys, sommerlig skjorte til uten slips.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-14, 23:30   #7
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde nok fått mannen min til å gå i dress, men med korterma skjote og uten slips.

Gammel 30-06-14, 23:39   #8
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Fant en mørk marine penbukse her nå, lys skjorte med kul krage og lys moods of norway dressjakke. Tror det blir bra.

Er det ok å droppe strømpebukse i sommerbryllup? Har kjole til rett nedenfor kneet.

Gammel 01-07-14, 00:00   #9
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Min mann hadde brukt lys beige lindress og hvit, kortermet skjorte, uten slips til.

Men ikke alle kler slike klær like godt, og det er heller ikke alle som eier slike klær. Jeg hadde blitt litt stresset på mannens vegne av en sånn antrekkskode. Han har lyse klær, men ikke finklær.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-14, 00:30   #10
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men ikke alle kler slike klær like godt, og det er heller ikke alle som eier slike klær. Jeg hadde blitt litt stresset på mannens vegne av en sånn antrekkskode. Han har lyse klær, men ikke finklær.

Der var min kjære også for noen timer siden. Han hadde heller ikke lyst til å kjøpe noe, slike klær er langt fra hans stil.

Gammel 01-07-14, 00:31   #11
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, altså vet jo ikke hva mannen til Susse kler eller har i klesskapet, men dette ville vært min manns antrekk i en slik anledning, og i mine øyne godt egnet. Men ja, min mann er relativt mørk og er alltid brun mellom april og oktober, så han kler sånt.

Gammel 01-07-14, 00:33   #12
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Er det ok å droppe strømpebukse i sommerbryllup? Har kjole til rett nedenfor kneet.

Jeg dropper strømpebukse i bryllup (og andre anledninger) uansett årstid, så jeg håper det er ok.

Gammel 01-07-14, 00:37   #13
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Jeg dropper strømpebukse i bryllup (og andre anledninger) uansett årstid, så jeg håper det er ok.

Da satser jeg på at det er ok, får heller ta litt selvbruning på beina. (full av blåmerker etter klatretur på tak)

Gammel 01-07-14, 00:44   #14
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, altså vet jo ikke hva mannen til Susse kler eller har i klesskapet, men dette ville vært min manns antrekk i en slik anledning, og i mine øyne godt egnet. Men ja, min mann er relativt mørk og er alltid brun mellom april og oktober, så han kler sånt.

Ja, lin er fint på mange menn. Min mann er helt lys og blek i huden, dessuten er han nesten to meter høy, og da synes jeg ofte det ser litt snålt ut med slike klær. En marineblå bukse med noe lyst over tror jeg hadde vært finere.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-14, 08:38   #15
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

[quote=Pamina;4019710]Linbukse, lys bukse og en pen kortermet skjorte, genser over skuldrene, eller en lett sommerjakke.[/QUOT
Nå fikk jeg bilder av den komiserien der det er krampaktig sossestil. Genser over skuldrene?

Gammel 01-07-14, 08:52   #16
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høres bra ut det han har valgt. En relativt lys dress, f.eks. grå, ville jeg også tenkt kunne være innenfor. Linbukse eller lindress er definitivt ikke noe alle menn bør ha i garderoben. (F.eks ikke min!)

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-14, 09:21   #17
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

[quote=Trulte;4019831]

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Linbukse, lys bukse og en pen kortermet skjorte, genser over skuldrene, eller en lett sommerjakke.[/QUOT
Nå fikk jeg bilder av den komiserien der det er krampaktig sossestil. Genser over skuldrene?

Solsiden?

Hadde nok ikke falt helt i smak hos mannen min heller. Han hadde nok rømt om jeg hadde foreslått lindress og......Men enig i at det passer i en slik setting!

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-14, 09:22   #18
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Genser over skuldrene!

Den dagen jeg får mannen min til å ha en genser over skuldrene/den dagen han kommer ubedt med en genser over skuldrene må vi tenke gjenom en hel del ting på nytt.

Etter litt research viser det seg at dette til og med har et eget navn: genserdust! eller sweater douche og kommer høyt opp på listen over "What not to almost wear".

Fra kanadiske Globe and Mail:

The question:
Draping a sweater around your shoulders: Yay or nay?

I’m a Canadian currently living in Paris and I’ve noticed a lot of men wearing sweaters draped over their shoulders. I remember seeing this look in the eighties, but it seems to have faded in North America. Is it too insouciant a look to wear back home?

The answer

You are absolutely right to have concerns. Canadian federal law prohibits the knotting of sweater sleeves over the chest (...)

Gammel 01-07-14, 09:26   #19
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Antrekk "pent"

Min mann har linbukse, innkjøpt fordi den er like behagelig om en pysjbukse. Vet ikke om en fyr i krøllete pysj er det man ser for seg i bryllupssetting.

Jeg ville foreslått chinos eller bedt ham stryke linbuksene (HM, 298,-) og en kortermet sommerskjorte. Ferdig.

Gammel 01-07-14, 09:32   #20
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lys bukse/mørk dressjakke eller omvendt, kortermet skjorte, muligens ikke slips. Vanlig dress med litt freshere skjorte enn hvit. Eller lysere dress. Evt. kortermet skjorte. Det med slips/ikke slips er litt vanskelig, kanskje ha på i vielsen og evt. droppe til middag, om andre ikke har.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:40.