|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Undersøkelse av motehusene og deres arbeidsvilkårDagbladet presenterte denne undersøkelsen tidligere i vår, hvor man har undersøkt om diverse kjeder og merker oppfyller en viss minstestandard for arbeiderne sine, i form av lønn og andre arbeidsvilkår. Resultatene er, ikke overraskende, nedslående.
At selve veska er sydd i Italia betyr ikke at skinnet er garvet og farget der, at messinglåsen er støpt der og at glidelåsen er produsert der for eksempel. I tillegg syns jeg man fremdeles har et ansvar for å heve levestandarden og gjøre arbeidsvilkårene bedre i Asia også, ikke bare fjerne produksjonen derifra. Vi i vesten bør absolutt bruke mer av pengene våre i utviklingsland og ingen av motehusene og kjedene som har blitt bedt om å svare på denne undersøkelsen gjør det bra nok.
|
|
|
#2 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Undersøkelse av motehusene og deres arbeidsvilkårTakk, det var interessant. Limer inn litt fra konklusjonen.
|
|
|
#4 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Undersøkelse av motehusene og deres arbeidsvilkårNedslående! Jeg har forsøkt (om mulig noe halvhjertet) å finne ut hvor jeg kan handle tøy med forholdsvis god samvittighet, men har ikke blitt helt klok. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Undersøkelse av motehusene og deres arbeidsvilkårArgh! Her kommer det en link om Primark når jeg kommer meg til en pc.
|
|
|
#6 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Undersøkelse av motehusene og deres arbeidsvilkårDet jeg skulle skrive var at det er deprimerende at Primark er av de bedre når man leser en slik artikkel.
|
|
|
#7 |
|
Getting in tune
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Undersøkelse av motehusene og deres arbeidsvilkårInteressant! Jeg synes også det er vanskelig å handle riktig. Det er vanskelig å finne reel informasjon om produksjonsforhold.
|
![]() |
|
|