Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Cameron - gutten som har levd før på Barra

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-07, 09:42   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Cameron - gutten som har levd før på Barra

Noen som så på TV Norge i går kveld om den seksårige gutten som fortalte at han hadde vært på øyen Bara, hva familien hans het, hvordan det så ut, at det var en hvit og sort hund der, at flyene landet på stranden etc.?

Noe var feil, men forbausende mye var riktig. Familien hadde aldri vært på øyen Bara, de kjenner ikke noen som har vært der og det har ikke vært noe på TV. Gutten har fortalt disse historiene så lenge han har kunnet snakket. Han var tydelig berørt når de reiste til Bara.

Har han levd der før, i et tidligere liv?

Noen som så det og har kommentarer/tanker?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 09:46   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cameron - gutten som har levd før på Bara

Jeg så ikke programmet, men tror ikke på slike ting. Sønnen min på to år snakker også om masse jeg ikke skjønner hvor han har plukket opp i tillegg til mye fri fantasi som allikvel kan høres logisk ut.

I tillegg er det et TV-program som kan være klippet finurlig, spørsmål kan være stilt temmelig ledende uten at man snapper det opp.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 10:49   #3
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg så det, og fikk vondt av gutten. At han kunne beskrive stedet, famillien og til og med hunden var litt skummelt. Han så så fortvilet og lei seg ut da han fikk se huset igjen. Synest at moren så ut til å være flink oppi det hele. Virket ikke som om han ble presset.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 11:06   #4
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hannamoren, her.

Jeg så det, og fikk vondt av gutten. At han kunne beskrive stedet, famillien og til og med hunden var litt skummelt. Han så så fortvilet og lei seg ut da han fikk se huset igjen. Synest at moren så ut til å være flink oppi det hele. Virket ikke som om han ble presset.

Jeg er enig med deg. Det virket jo også som om han ble roligere etter at han hadde vært der. Profesjonelle mente jo også at dette ikke var ting han kunne ha funnet på, det var ikke typiske historier til barn som finner på og i tillegg stemte så mye.

Jeg så begynnelsen og mannen spurte hva jeg så på. Han er veldig skeptisk til slike ting. Han begynte å se og ble fascinert. Det var jo fortsatt mange uklare spørsmål, som hvem som var faren hans, hvem han i tilfelle hadde vært selv etc. Jeg vil vite mer!

Gammel 22-05-07, 11:07   #5
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Bare sprøyt. Og finurlig klippet sammen.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 11:16   #6
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Kanskje, og kanskje ikke. Hva vet vel vi? Jeg velger å tro at det finnes mer mellom himmel og jord, enn de fleste andre steder.

Gammel 22-05-07, 11:21   #7
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Kanskje, og kanskje ikke. Hva vet vel vi? Jeg velger å tro at det finnes mer mellom himmel og jord, enn de fleste andre steder.

Akkurat denne siste setningen synes jeg er så teit at jeg får lyst å smelle hodet i veggen hver gang jeg hører den. No offense.

Gammel 22-05-07, 11:37   #8
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Standard

Akkurat denne siste setningen synes jeg er så teit at jeg får lyst å smelle hodet i veggen hver gang jeg hører den. No offense.

oj.........Ja, da må det være gale. No offense taken.

Gammel 22-05-07, 11:38   #9
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

oj.........Ja, da må det være gale. No offense taken.

Jeg har hørt den sånn ca. et par tusen ganger, så jeg har lært å styre meg og holder hodet rolig. :kjempeflink:

Gammel 22-05-07, 11:40   #10
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Standard

Jammen bra det da. Så da vet jeg neste gang om jeg vil tirre Olympia, så er det setningen som setter henne avgårde

Jeg har hørt den sånn ca. et par tusen ganger, så jeg har lært å styre meg og holder hodet rolig. :kjempeflink:

Gammel 22-05-07, 12:36   #11
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Signerer!

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 12:37   #12
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 13:20   #13
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Noen flere enn Hannamoren og jeg som så det?

Gammel 22-05-07, 13:29   #14
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg så det, og ble sinnsykt fasinert! Han beskrev jo huset, familien, hunden, det at flyene landet på stranden osv. Likte kommentaren hans når de landa på stranda, jeg. "I told you it was true!"

Som han psykologen, dr. ettellerannet, sa så kunne det jo være at han hadde blandet med ting han hadde hørt, lest, sett på tv, evt. andre tidligere liv. Men reaksjonen hans når han så huset "beviste" for meg at der er noe i det. Og også når de satt foran peisen inne i huset, og han ble lei seg fordi han savnet den andre moren sin.

Jeg tror nok der kan være noe i dette med tidligere liv, helt klart. Jeg syns det var interessant at flere barn, over hele verden, hadde snakket om disse kortene, eller billettene, som de fikk av "Gud", og at de kom gjennom et hull/en åpning og inn i det nye livet. For ikke å snakke om kommentaren til han som hadde vært sin egen bestefar. (Til faren mens han ble skiftet på.) "When I was your age, I used to change your diapers."

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 13:32   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg får lyst til det samme når jeg hører noen komme med arrogante utsagn som "bare sprøyt" som om de tror de vet alt her i verden.

Helsike, jeg glemte å se det! Jeg vil verken påstå eller avskrive noe som helst, siden jeg ikke vet hva som er sant eller ikke. Men jeg tror nok på slike ting ja.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 13:40   #16
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Og jeg får lyst til det samme når jeg hører noen komme med arrogante utsagn som "bare sprøyt" som om de tror de vet alt her i verden.

Helsike, jeg glemte å se det! Jeg vil verken påstå eller avskrive noe som helst, siden jeg ikke vet hva som er sant eller ikke. Men jeg tror nok på slike ting ja.

Fryktelig enig!
Jeg blir ganske oppgitt over de som overhodet ikke greier å forholde seg til noe som ikke kan forklares eller bevises. De må ha et kjedeligere liv enn oss med litt åpnere sinn.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 13:42   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

De må ha et kjedeligere liv enn oss med litt åpnere sinn.

Omvendt, vi har ikke behov for å fylle det med tull for å gjøre det interessant.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 13:42   #18
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Skulle ønske jeg så det!

Gammel 22-05-07, 13:42   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner og har full forståelse for at folk ikke tror. Men å sitte og kalle ting for sprøyt og PÅSTÅ at det ikke finnes, blir litt vel arrogant, synes jeg, for å si det mildt.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 13:49   #20
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Omvendt, vi har ikke behov for å fylle det med tull for å gjøre det interessant.

Det er spennende å våge seg på ukjente felt.
Jeg er overbevist om at verden stadig mer får øynene opp for det ennå ganske ukjente og overnaturlige. Vi blir mer intelligente og kunnskapsrike.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:58.