Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Støvler

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-07-14, 18:38   #21
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Støvler

Mine to bruker fremdeles helst Dockboots og lignende. Bryr seg heldigvis ikke om merkevarer, komforten er viktigst. Men vi bruker heller goretex sko, støvler blir brukt max 10 ganger i året, og vi bor på Vestlandet!

Gammel 31-07-14, 00:33   #22
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Om du først er villig til å betale en del, så hadde jeg heller kjøpt gode fjell/tursko i skinn enn støvler. Sånn mtp. speiderbruk.

Hva slags i så fall og hvor?

Gammel 31-07-14, 00:36   #23
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Da har vi hatt en lang runde i ulike butikker. Mani hadde utrolig godt utvalg av støvler, men det er ingenting som passer godt nok! Hun må ha 39 i støvler, leggene er ikke tykke nok rett og slett, så støvlene lager masse lyd og det ser rart og ubehagelig ut når hun går med dem.

Hunter sitter bedre på, ser det, så spørs om jeg ikke må svelge noen kameler og se om jeg kan få tak i et par som ikke er så himla dyre.

Gammel 31-07-14, 00:36   #24
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Bisgaard støvler brukes her, de er gode og fås også med ullfor.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-14, 00:46   #25
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Bisgaard støvler brukes her, de er gode og fås også med ullfor.

Var innom lokal butikk i dag, men de sluttet på 37 mener jeg hun sa? Finnes de i større altså? Hun må ha 39, 9 år gammel. Håper føttene snart slutter å vokse.

Gammel 31-07-14, 02:00   #26
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Mulig det er riktig, mamma bruker dem, men har sikkert str 37, da. Ser at eshoes har tilbud på Hunter til 599.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-14, 08:52   #27
Cauchy

Cauchy sin avatar

Medlem siden: Jul 2012
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hva slags i så fall og hvor?

Jeg har grå utgave av disse og er kjempefornøyd. De er lette til å være fjellstøvler og finnes ikke glatte. Jeg har brukt dem mye i slaps om vinteren uten å bli våt og kald på beina.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-14, 23:11   #28
millact

Standard

Str. 40? 1000 kr? Jeg dobbeldåner.

Minsten har Tretorn-støvler, eldste tror jeg ikke har støvler pr. dags dato. Men så tror jeg aldri de har brukt støvler mer enn fem dager i året heller, så ingenting i 1000-kronersklassen har vært vurdert.

Hva har de brukt i stedet for? Du bor jo i regnland.

Gammel 16-08-14, 23:12   #29
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Mulig det er riktig, mamma bruker dem, men har sikkert str 37, da. Ser at eshoes har tilbud på Hunter til 599.

eshoes.no?

Fant ulike på ludostore til 599, brun og rød. Somlet med å bestille, nå er de brune utsolgt.

Gammel 16-08-14, 23:14   #30
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hva har de brukt i stedet for? Du bor jo i regnland.

Goretexsko. Nå har jo juli vært litt spesiell, men jeg synes ærlig talt ikke det har regnet noe særlig de siste årene. Minsten er mer glad i søledammer enn eldste var, men så han har støvler i barnehagen sånn i tilfelle. Men det er ikke mye de trenger å brukes.

Gammel 16-08-14, 23:29   #31
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Goretexsko. Nå har jo juli vært litt spesiell, men jeg synes ærlig talt ikke det har regnet noe særlig de siste årene. Minsten er mer glad i søledammer enn eldste var, men så han har støvler i barnehagen sånn i tilfelle. Men det er ikke mye de trenger å brukes.

Vi bruker også lite støvler. Jeg synes ikke det er støvelvær særlig ofte, fsktisk. Men jeg har jo i minne den høsten for mange år siden da det regnet nesten 100 dager i strekk.

Jeg liker ikke å bruke penger på støvler. Liker egentlig heller ikke at de går særlig med støvler. Men begge mine har ekstremt smale føtter, og den ene må faktisk ha såler fra ortoped. Hunter sitter godt, og jeg har ikke funnet noe tilsvarende andre steder. Jeg betalte 399,- for et par Hunter i str 39 i fjor.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-14, 23:46   #32
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vi bruker også lite støvler. Jeg synes ikke det er støvelvær særlig ofte, fsktisk. Men jeg har jo i minne den høsten for mange år siden da det regnet nesten 100 dager i strekk.

Jeg liker ikke å bruke penger på støvler. Liker egentlig heller ikke at de går særlig med støvler. Men begge mine har ekstremt smale føtter, og den ene må faktisk ha såler fra ortoped. Hunter sitter godt, og jeg har ikke funnet noe tilsvarende andre steder. Jeg betalte 399,- for et par Hunter i str 39 i fjor.

Ja, mine har også smale føtter og smale ankler/legger, så støvler sitter veldig dårlig på føttene deres. Det er absolutt noe jeg foretrekker at de bruker minst mulig, og vi har så langt ikke hatt behov for mye støvelbruk. Da strekker jeg heller sesongen for goretex-vintersko. Med vanlige sokker i er det ikke for varme på sen høst/tidlig vår, og de puster jo hvertfall. Og sitter godt på føttene.

De har heller aldri hatt gummiert regntøy, kun pustende skalltøy.

Gammel 16-08-14, 23:51   #33
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eldste har Hunter (fått i gave), men påstår det ikke er hennes stil, så hun har vanlige Viking støvler også. De andre har billige Viking støvler kjøpt i sportsbutikk.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-14, 23:59   #34
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Skal ikke Obs! ha tilbud på Hunter snart da?

Her har de to eldste Hunter (og jeg gleder meg til minstemann kan arve Storebror sine, for jeg syns de sitter bedre på foten, men enn så lenge går det greit med Viking), men dersom de er blitt for små ble jeg tipset om at de til Bisgaard uten fôr skal være nokså lette og sitte godt på foten så da blir det eventuelt det til Storebror. Men om de ikke går opp til 40 i størrelse blir det jo et problem..

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-14, 00:03   #35
Pesten

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fant Vikingstøvler til min 05'er men dog bare i str 32. De hadde tilbud på Hunter og 599,- mener jeg de kosta. Hadde store str og ingen igjen i de minste.

Gammel 17-08-14, 00:58   #36
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hunter er det eneste som duger for eldste. Vi har prøvd alt.

Gammel 17-08-14, 01:00   #37
millact

Standard

De har heller aldri hatt gummiert regntøy, kun pustende skalltøy.

Plutselig har jeg 1. klassing igjen Det regnet første skoledag, de skulle ut. Mange hadde vanlig gummiregntøy. Det er lenge siden jeg har sett det på skolen. Kan ikke huske at noen i Rogaland hadde det.

Gammel 17-08-14, 01:01   #38
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Skal ikke Obs! ha tilbud på Hunter snart da?

Jo, skal de ikke det? Jeg har lengre vei til Obs nå enn før, mye lengre, så nå gidder jeg ikke kjøre innom. Men om de skal ha tilbud så gidder jeg vel......

Gammel 17-08-14, 01:03   #39
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg bruker å følge med på reklamen, kan gi det et heads up om jeg kommer over et slikt tilbud. Jeg kjøpte i alle fall Hunter på tilbud til meg selv en tidlig høst, og mener jeg så at de kjørte det samme året etter, men det avhenger vel hva de får av parti/avtaler.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-14, 01:05   #40
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Å, hvor var det nå jeg nylig så noen Hunter-ish støvler tro ...!?? Mange med gummitøy på skolen ja. VI bruker jo helst også bare skalltøy, men har noe gummi i reserve. Finner ikke skallbuksa til frøkna nå da, irriterer vettet av meg.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:07.