Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Ebok fra Cloud til Kindle?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-07-14, 08:43   #1
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Spørsmål

Ebok fra Cloud til Kindle?

Jeg kjøpte meg en norsk e-bok på Ebok.no i går, og fulgte oppskriften for å sende boka til Kindle.

Nå ligger boka fint i Clouden, der den tydeligvis skal være. Hvis boka ligger i Cloud, får jeg da tak i den på ferie uten trådløst nett? Jeg har prøvd å legge den over på Kindelen, men finner ikke noe alternativ for det.

Hjelp?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-14, 09:08   #2
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ebok fra Cloud til Kindle?

Du må ha wifi for å få boka over på Kindelen. Lag tråløst nett med telefonen din for overføring?

Gammel 11-07-14, 09:21   #3
Galathea
Bør lage seg en tittel selv

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ser også at bøkene fra ebok.no legger seg under cloud, men jeg får nå likevel lest dem på stranda... Prøv å åpne bøkene uten nett og se hva som skjer?

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-14, 09:53   #4
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bøkene fra Ebok (og alle andre bøker som er konvertert fra epub-format) vil legge seg som "Document" og ikke som "Book" på Kindle. På Paperwhite har du en meny på Home-skjermen som heter "My items". Hvis du på den haker av for "All items", kan det hende at problemet løses.

Jeg regner med at det finnes et tilsvarende valg på alle Kindle-modeller, hvis det ikke er PW du har, men da vet jeg ikke hvor det er.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-14, 22:01   #5
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Bøkene fra Ebok (og alle andre bøker som er konvertert fra epub-format) vil legge seg som "Document" og ikke som "Book" på Kindle. På Paperwhite har du en meny på Home-skjermen som heter "My items". Hvis du på den haker av for "All items", kan det hende at problemet løses.

Jeg regner med at det finnes et tilsvarende valg på alle Kindle-modeller, hvis det ikke er PW du har, men da vet jeg ikke hvor det er.

Dette virker for meg. Boka ligger der selv om jeg nå setter på flymodus, så da regner jeg med den er der om jeg drar på stranda også.

Gammel 11-07-14, 23:07   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du har sendt den som mail til kindlen din, må du ha nett for å få den ned første gang. Den vil laste den ned av seg selv hvis du er på kjent nett.

Alternativt kan du laste ned til PC og overføre. Egentlig som fra Amazon.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-14, 22:50   #7
Timar
Klar

Timar sin avatar

Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Hvis du har sendt den som mail til kindlen din, må du ha nett for å få den ned første gang. Den vil laste den ned av seg selv hvis du er på kjent nett.

Alternativt kan du laste ned til PC og overføre. Egentlig som fra Amazon.

Problemet var visst ikke noe problem, boka ligger fortsatt i Cloud, men jeg får lest den uten nett. Men jeg har vært på nett etter at jeg kjøpte den, altså.

Takk for svar

Gammel 12-07-14, 23:40   #8
Timar
Klar

Timar sin avatar

Standard

Dobbelt, gitt

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:53.