Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Fortell meg om campingvogner

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-07-14, 20:15   #21
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fortell meg om campingvogner

Det er ikke så mange campinghytter der Niobe behøver vogn. Det er stor forskjell på gode madrasser i faste senger og bygg-sammen-sofaputene i nedfellbare. Jeg tror Niobe kommer til å stortrives, bare det å stå oppreist når man fikser hår og sminke, uten å måtte holde speil og børste og maskara og div i hånda, mellom alle soveposene.

Det er en mulighet å ha den i Sirdalen, men langt billigere å utnytte bondevenner!

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 20:26   #22
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

6 døgn? Da hadde jeg ikke kjøpt. Vi får vel nærmere 50 døgn i vår i år, men den står på fast plass, og jeg kan være her selv om mannen jobber. (jeg har lærerferie) Vi har en 2000/2001 Hobby med køye bak, dobbeltseng foran og sofa i midten (betalte 90 000 kr med fortelt, levegger, og fullt møblement til forteltet). Jeg har ikke følt behov for noe hytte et eneste sekund i sommer. Nok varmtvann til en oppvask eller rask dusj (jeg dusjer på fellesanlegget når jeg må vaske håret), doen er ikke noe problem å tømme (men vi går til fellesanlegget når vi er våkne), og viktigst av alt; unger koser seg så enormt mye at jeg er på sommerens sjette bok, jeg som aldri leser. De har fått mange nye venner og de gjør det de vil hele tiden, og er storfornøyde. Når de sover skravler vi med hverandre, eller andre campingnaboer.

Gammel 18-07-14, 20:46   #23
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg er heilt einig i at campingferie er super ferieform for barn. Campingplassen vi var på (Hallingdal feriepark) hadde eit hav av aktivitetar for barn. Men det passa ikkje heilt for mor
Men då det kom ei skikkelig tordenbyge med bøtteregn var eg glad for at eg satt tørt og varmt i campingvogna og ikkje i telt eller camplett. Campingvogn er tross alt langt bedre enn telt! Men dersom det er snakk om ei veke i året må det vere lurare å leige enn å eige.

Gammel 18-07-14, 22:17   #24
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal du bare ha den en uke i året så leier dere ei vogn bare neste år for å teste da vet du. Bare bestill tidlig, for i fellesferien blir vogner fort utleid. Koster en del bare i forsikring og veiavgift og omregistrering også når du skal ha kjørevogn.

Vaske opp har jeg sjelden gjort i vogna. Vi er på plasser med industri oppvaskmaskin og det tar 2 minutter å kjøre oppvaska gjennom der. Ellers så bruker vi mye papp og plast bortsett fra til grilling. Doen i vogna blir brukt til tissedo for ungene og oss på natta, og en sånn do er ikke ekkel å tømme. Selv jeg gjør det. Det er snakk om å dra ut en lukket kassett og tømme den oppi et lukket hull på et egen rom eller ute på campingen. Sofaputer er ikke godt å sove på. De gangene vi har hatt vogn vi har måttet bruke sofadelen som seng til noen så har vi tykk overmadrass vi bretter ut over. Når vi ikke bruker den som seng så ligger denne overmadrassen bare i en av de andre sengene som står som seng hele tiden.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 22:23   #25
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kjørte forbi Ølberg i dag da jeg plutselig kom på denne tråden og diskuterte campingvogn med mannen. Han spurte hvor vi eventuelt skulle hatt den. Hatt den? Det slo meg at jeg hele tiden har tenkt at den jo skal henge bakpå bilen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 22:57   #26
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Det er ikke så mange campinghytter der Niobe behøver vogn. Det er stor forskjell på gode madrasser i faste senger og bygg-sammen-sofaputene i nedfellbare. Jeg tror Niobe kommer til å stortrives, bare det å stå oppreist når man fikser hår og sminke, uten å måtte holde speil og børste og maskara og div i hånda, mellom alle soveposene.

Det er en mulighet å ha den i Sirdalen, men langt billigere å utnytte bondevenner!

Og de er det jo mange av der hun bor, så den biten ordner seg nok.

Gammel 18-07-14, 22:59   #27
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Dette var en tråd jeg aldri trodde du kom til å starte, Niobe!

En tidligere kollega av meg har vogn stående på Hove på Tromøya utenfor Arendal. Han har brukt mange lunsjpauser til å fortelle meg om campinglivets gleder. De har en vogn til 150 000 kr sa han, men de er seks stykker.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:07.