Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Skolesekk til 2-klassing

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-14, 23:33   #1
hildeje
Superaktiv

hildeje sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
hildeje er litt kulhildeje er litt kul
Standard

Skolesekk til 2-klassing

Hvilke sekker anbefaler dere?
Poden har hatt den orange førsteklassesekken og skal få ny i år, men hva kjøper vi?

Er Beckmann 22l store nok? synes liksom ikke det er noe mellomting til neste som er 30l (3-5klasse sekk)

hildeje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-14, 23:36   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skolesekk til 2-klassing

Ja, beckmann sin 22 liter er store nok, mer enn store nok.

Min datter fikk riktig beckmann sin 30 liter i 3. klasse, men det er fordi hun er svært lang. 1. klassesekken ble da veldig liten for henne. Nå som hun begynner i 4. klasse er hun over 150 cm lang.

Ellers kan du jo se på bergans sin xo 25 liter?

Gammel 17-07-14, 23:40   #3
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, 22 liter holder nok lenge. Eldstemann har hatt Bergans sin 20 liter til nå. Han skal begynne i 4. klasse.

Gammel 17-07-14, 23:42   #4
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har fortsatt Beckmann 22 liter til storebror som begynner i 4. Usikker på om det vil holde nå i fjerde, men vi ser det an.

Gammel 18-07-14, 11:32   #5
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Storebror hadde også beckmann sin 22l i andre og tredje. Nå er den for liten(han er lang), og den er utslitt, så han har fått ny, 30l.(begynner i 4.)

Gammel 18-07-14, 11:36   #6
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storebror hadde 22 l Beckmann frem til han skulle begynne i tredje, da var den for liten. Men han er en lang gutt, og trengte en sekk som var litt lenger. Vi endte opp med Bergans XO 25 liten, og den har holdt godt både i kvalitet og størrelse. Storebror begynner i sjette nå og det er enda ikke aktuelt med ny sekk, den han har er stor nok.

Lillesøster begynner i tredje klasse, og hennes Beckmannsekk er mer enn stor nok enda, hun er 140 cm høy. Den blir nok byttet neste år når hun skal opp i fjerde, men det er mest fordi hun synes den er fryktelig barnslig.

Gammel 18-07-14, 11:39   #7
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Den vi har kjøpt nå er helt nøytral, så jeg håper den varer noen år. Jeg syns skolesekker var dyre jeg.

Gammel 18-07-14, 12:11   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hiawatas på 150 cm og snart femteklassing bruker fremdeles beckmanns 22-liter. Vi får se på bokmengden om han trenger ny i år.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 17:44   #9
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

22 liter er passe til de fleste andreklassinger.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 17:51   #10
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke at jeg har noe med det, så klart, men det er jo ikke nødvendig å bytte ut den orange sekken bare fordi barnet begynner i andre.

Da Frøkna begynte i 2. klasse, fikk "alle" ny sekk etter det første året. Og da ble det stort sett kjøpt ny sekk i samme størrelse til de fleste (som så måtte byttes ut etter ett eller to år). Da Minsta gikk i første klasse var vi ganske mange som hadde sett oss lei på presset om at den orange sekken absolutt "måtte" byttes ut etter et år og avtalte at ungene skulle bruke den orange sekken også i andre. Over halvparten beholdt den orange sekken et år til. Minsta får nå ny sekk før oppstarten i 3. klasse, da den gamle er utslitt og begynner å bli liten. Og nå er neste størrelse passe, og vi kan kjøpe en sekk som hun kan ha i minst tre år til.

Både billigere og mer økonomisk.

Gammel 18-07-14, 18:09   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Både billigere og mer økonomisk.

Og mer miljøvennlig.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 19:23   #12
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Og mer miljøvennlig.

Som var det jeg mente å skrive.

Gammel 18-07-14, 21:25   #13
energibombe
Aktiv

Medlem siden: Oct 2012
energibombe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Her er det ingen andre enn førsteklassingene som går med orangesekken

Det må nok kjøpes inn en sekk før skolestart og det var ikke akkurat billig det jeg fant på nettbutikkene. Er det tilbud på skolesekker?

energibombe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 22:11   #14
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av energibombe, her.

Men det kan man altså gjøre noe med. Jeg mener at foreldre fra Singsaker skole var ute i avisa for noen år siden og fortalte at de hadde oppfordret alle foreldre på foreldremøtet til å bruke orangesekken i minst to år, i stedet for å kaste en fullt brukbar sekk etter bare ett år. Og ved vår skole har det skjedd en stor forandring i så måte fra da 12-åringen var 2. klassing og "alle" fikk ny sekk i andre, til hun som gikk ut av andre i vår: der hadde mer enn halvparten orange sekk i andre også.

Og jeg bor altså også i Trondheim.

Gammel 18-07-14, 22:27   #15
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av energibombe, her.

Det må nok kjøpes inn en sekk før skolestart og det var ikke akkurat billig det jeg fant på nettbutikkene. Er det tilbud på skolesekker?

Ja, Ark og Obs har ofte tilbud på Troll sekker. Jeg fant bergans til 149,- hos XXL (på nettet). Det hender bokhandlene har tilbud på Beckmann også.

Gammel 18-07-14, 22:28   #16
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Her er det også vanlig at andreklassingene går med oransje sekker. (Også Trondheim, men annen skole enn Teofelia.)

Her ble dog ungens sekk så slarkete i reimene at vi kjøpte Bergans 25-liter til andreklassingen. Han var lang nok til den, og den hadde mindre barnslig design enn Beckmanns 22-litere. En fordel hvis man har lyst til at ungen skal ha sekken ei stund!

Gammel 19-07-14, 00:33   #17
hildeje
Superaktiv

hildeje sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
hildeje er litt kulhildeje er litt kul
Standard

Takk for alle svar
Vel jeg er egentlig enig i det dere skriver ang den orange skolesekken, og problemstillingen (hvis man kan kalle det det) ble tatt opp på et foreldremøte slik at vi kunne avtale om alle skulle gå med den orange sekken et år til, men det var ikke flertall for det - så det blir nok ny sekk her også da.

hildeje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-14, 01:50   #18
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt på sidelinjen, men jeg ser fortsatt ikke den store nytten i de oransje sekkene. I de fylkene som ikke deler ut sekker, skjer det flere ulykker med førsteklassingene i trafikken der? Her i Rogaland får jo ikke førsteklassinger oransje sekk, og det går tilsynelatende greit i både by og bygd.

Gammel 19-07-14, 10:16   #19
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Litt på sidelinjen, men jeg ser fortsatt ikke den store nytten i de oransje sekkene. I de fylkene som ikke deler ut sekker, skjer det flere ulykker med førsteklassingene i trafikken der? Her i Rogaland får jo ikke førsteklassinger oransje sekk, og det går tilsynelatende greit i både by og bygd.

Nei, si det. Jeg syns nå at det er greit at de får disse sekkene da, men egentlig syns jeg vel at alle burde fått.

Gammel 19-07-14, 10:35   #20
Maya80

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Jeg kjøpte bergans til min 2 klassing i fjor, jeg ønsket en sekk uten det lokket på toppen. Jeg tror ikke alle sekker har 2 rom og det ønsket jeg også, jeg er ikke sikker men jeg mener backmann sekkene ikke hadde det

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:53.