Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Cameron - gutten som har levd før på Barra

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-07, 21:27   #61
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cameron - gutten som har levd før på Bara

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg skjønnte vel ikke heeelt hva du mente her, men pyttsan.

Forøvrig har jeg bare lyst å si at jeg synes det er stor forskjell mellom å ha respekt for noens tro (som i religiøs forstand) og troen for det overnaturlige.

Eh? Er du seriøs? Det er nå langt flere rapporterte tilfeller om mennesker som f.eks. healer andre enn hva det er av rapporter om at man har sett en gud eller fem.

Gammel 22-05-07, 21:31   #62
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Eh? Er du seriøs? Det er nå langt flere rapporterte tilfeller om mennesker som f.eks. healer andre enn hva det er av rapporter om at man har sett en gud eller fem.

Jeg tror du misforstår. Jeg synes det er forskjell mellom noen som har en tro på en gud (som de vanligvis selv vet er hinsides enhver vitenskapelig teori) og noen som tror at det virkelig finnes spøkelser, men at vitenskapen ikke har funnet ut om dem ennå.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 21:33   #63
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser absolutt ingen forskjell der. Vitenskapen kan ikke bevise at det ikke eksisterer en gud mindre enn de kan bevise at det ikke eksisterer et spøkelse.

Gammel 22-05-07, 21:41   #64
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor er det vitenskapet som skal bevise at det ikke eksisterer? Hvorfor kan ikke de som tror på det bevise at det gjør det? Det er jo de som tror, ergo sitter på "bevisene".

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 21:42   #65
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Fordi det heter "tro" muligens.

Gammel 22-05-07, 21:42   #66
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Nå har jeg ikke lest hele tråden, men jeg har lest en bok om en indisk jente, tror jeg det var. Hun ble født i en landsby i India (eller noe sånt). Etterhvert som hun ble større begynte hun å snakke en dialekt som ikke passet der hun bodde. Hun fortalte at hun var gift, hvordan huset så ut, hun hadde en sønn osv. Hun var veldig glad i sine svigerforeldre og kunne si navnet på dem osv. Etterhvert ble dette sjekket. Jenta fikk reise til denne byen. Hun traff mannen hun hadde vært gift med og sine svigerforeldre.... osv. En ganske fantastisk historie. Det kan jo selvfølgelig være en god historie, men jeg vil ikke avfeie det som vrøvl. Samtidig som jeg ikke vil påstå at dette ER sant. Like lite som jeg vil nekte for at denne gutten har levd før.

For 5 år siden ville jeg avfeid dette som sprøyt. De siste årene har det skjedd ting i livet som gjør at jeg har akseptert at det finns noe som vi ikke kan forklare.

Alt vi tror på er ut i fra hva vi har erfart. Det blir for lett å si at det vi ikke har erfart finns ikke. Nå kommer jeg inn i filosofien. Kanskje vi tror det er nå vi lever, men kanskje livet egentlig begynner når vi dør..... Hvem vet?? Jeg vet ikke jeg

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 21:44   #67
Jessica
Pauset

Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hvorfor er det vitenskapet som skal bevise at det ikke eksisterer? Hvorfor kan ikke de som tror på det bevise at det gjør det? Det er jo de som tror, ergo sitter på "bevisene".

Jeg kan ikke bevise mine opplevelser på det åndelige planet. Jeg kan bare si at det var min opplevelse av det og for meg var det virkelig. For meg er det bevis nok. Kanskje vi skal være såpass ydmyke at vi aksepterer at alt ikke kan bevises? Sånn er det bare....

Gammel 22-05-07, 21:45   #68
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Jeg kan ikke bevise mine opplevelser på det åndelige planet. Jeg kan bare si at det var min opplevelse av det og for meg var det virkelig. For meg er det bevis nok. Kanskje vi skal være såpass ydmyke at vi aksepterer at alt ikke kan bevises? Sånn er det bare....

Fint. Det blir så innmari lettvint på den måten!

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 21:48   #69
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

For å ha ting på det rene; JEG tror ikke. Jeg tror at åndelige opplevelser er like ekte som en sinnssykdom. Men jeg går vanligvis ikke rundt og kaller folk for sinnssyke særlig ofte.

Gammel 22-05-07, 21:50   #70
Jessica
Pauset

Standard

Kanskje sinnsyke er de som er friske, mens vi som tror vi er normale er de som egentlig er syke

Gammel 22-05-07, 22:05   #71
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Og jeg får lyst til det samme når jeg hører noen komme med arrogante utsagn som "bare sprøyt" som om de tror de vet alt her i verden.

Helsike, jeg glemte å se det! Jeg vil verken påstå eller avskrive noe som helst, siden jeg ikke vet hva som er sant eller ikke. Men jeg tror nok på slike ting ja.

Veldig enig. Søren og. Gikk glipp av det jeg også. Tror så absolutt at det er noe mer mellom himmel og jord. Det opplevde vi når Nicholas døde.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 22:08   #72
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

For å ha ting på det rene; JEG tror ikke. Jeg tror at åndelige opplevelser er like ekte som en sinnssykdom. Men jeg går vanligvis ikke rundt og kaller folk for sinnssyke særlig ofte.

Du er herlig, sitron!!!

Gammel 22-05-07, 22:27   #73
alphaMale
The Million Dollar Man

alphaMale sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
alphaMale er litt kulalphaMale er litt kul
Standard

Dere er alle tragiske!

Sånn. Nå har dere alle sammen èn å ta, så kan dere slutte å krangle dere i mellom, og heller være enige om å ta igjen på meg!

:fredsstifter:

- Friends help you move, REAL friends help you move bodies.
alphaMale er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 22:29   #74
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg ser nå at jeg har gått glipp av et program jeg gjerne skulle ha sett. Synd denne diskusjonen gled helt ut i tullball i stedet for å diskutere hovedinnlegget.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 22:32   #75
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alphaMale, her.

:fredsstifter:

Eller....

:machosist:

om det skrives sånn da...?

Gammel 22-05-07, 22:33   #76
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror vi lever flere liv. Jeg så ikke på programmet igår. Men jeg synes det er leit om gutten husker sitt forrige liv så klart og er sorgtynget pga. det.

Jeg synes slike diskusjoner ofte blir lite fruktbare.
Det blir så steilt fordi man har så veldig ulikt syn på livet.
Det blir som om en Frp'er og en kommunist skulle prøve å enes om politikk ...

Det er lett å oppfatte "tror det ikke før det bevises"-gjengen som arrogante. Det ligger en lite tilslørt latterliggjøring der som er vanskelig å ha noe til overs for.

Samtidig er jeg selv like bombastisk med mine meninger; jeg er nemlig helt sikker på at folk som ikke åpner døra på gløtt for alt man ikke kan ta og føle på, ikke gjør rom for en åndelig side ved tilværelsen, ikke lever så fullt og helt som de kunne ha gjort. Jeg er helt sikker på at vi alle trenger en himmel over tilværelsen. Når vi lytter innover, finner vi det guddommelige i oss selv. Og det gir tilværelsen en ekstra dimensjon som er kilde til økt livskvalitet.

Men DETTE har jeg fått mye kjeft for å si! For hvordan VÅGER jeg?!

Dette er min overbevisning. Og om noen vil kjefte på meg, så gjør jeg bare sånn .

Gammel 22-05-07, 22:38   #77
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Dette er min overbevisning. Og om noen vil kjefte på meg, så gjør jeg bare sånn .

Skal ikke kjefte, jeg synes du er klok, jeg! Og det selv om jeg ikke er enig med deg i at vi som ikke "tror" lever et amputert liv .

Forøvrig må jeg bare gjenta mitt mantra. Gud så kjedelig verden hadde vært om vi alle var enige!! Takk og lov for heftige diskusjoner (måtte jeg klare å ta noen i RL også snart....).

Jeg ble forøvrig geleidet inn på FP av en for meg fremmed, men veldig klok dame som så at jeg møtte veggen på det forumet jeg vanket:

Monsoon, jeg er det evig takknemlig .

Gammel 22-05-07, 22:43   #78
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Zoë: Fint skrevet, er veldig enig!

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 22:45   #79
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.

Og det selv om jeg ikke er enig med deg i at vi som ikke "tror" lever et amputert liv .

Nå vil jeg bare presisere at jeg ikke tenker at andre må tro det samme som meg, tilhøre en religion eller noe annet konkret. Jeg tenker på åndelighet i sin mest løse definisjon - tid til ettertanke, ro, kontakt med sitt sanne jeg bak hverdagens kjas&mas. Og en åpenhet for at vi er del av en større sammenheng.

Men skjønner at det kan provosere at jeg mener det er en nødvendig del av et menneskeliv.

Gammel 22-05-07, 22:46   #80
Jessica
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg tror vi lever flere liv. Jeg så ikke på programmet igår. Men jeg synes det er leit om gutten husker sitt forrige liv så klart og er sorgtynget pga. det.

Jeg synes slike diskusjoner ofte blir lite fruktbare.
Det blir så steilt fordi man har så veldig ulikt syn på livet.
Det blir som om en Frp'er og en kommunist skulle prøve å enes om politikk ...

Det er lett å oppfatte "tror det ikke før det bevises"-gjengen som arrogante. Det ligger en lite tilslørt latterliggjøring der som er vanskelig å ha noe til overs for.

Samtidig er jeg selv like bombastisk med mine meninger; jeg er nemlig helt sikker på at folk som ikke åpner døra på gløtt for alt man ikke kan ta og føle på, ikke gjør rom for en åndelig side ved tilværelsen, ikke lever så fullt og helt som de kunne ha gjort. Jeg er helt sikker på at vi alle trenger en himmel over tilværelsen. Når vi lytter innover, finner vi det guddommelige i oss selv. Og det gir tilværelsen en ekstra dimensjon som er kilde til økt livskvalitet.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:00.