Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Cameron - gutten som har levd før på Barra

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-07, 22:51   #81
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cameron - gutten som har levd før på Bara

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Nå vil jeg bare presisere at jeg ikke tenker at andre må tro det samme som meg, tilhøre en religion eller noe annet konkret. Jeg tenker på åndelighet i sin mest løse definisjon - tid til ettertanke, ro, kontakt med sitt sanne jeg bak hverdagens kjas&mas. Og en åpenhet for at vi er del av en større sammenheng.

Men skjønner at det kan provosere at jeg mener det er en nødvendig del av et menneskeliv.

Vet du, jeg tror at du har helt 100% rett i at tid for ettertanke, ro, og kontakt med sitt sanne jeg er veldig viktig Det med åpenhet for at vi er en del av en større sammenheng kan vi godt krangle litt om

Gammel 22-05-07, 23:08   #82
petra
Superaktiv

petra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Jeg så programmmet og det var veldig interessant og spennende. Vet ikke helt hva jeg skal tro på, men det er veldig spesielt at barn kan komme med slike "påstander" og så viser det seg at det stemmer. Moren sa på slutten av programmet at gutten har forandret seg etter at han var på Barra. Forandret seg på en positiv måte.

Det er nok mer mellom himmel og jord en hva vi tror!

Gammel 22-05-07, 23:15   #83
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå hadde jeg tenkt å skrive et skikkelig sarkastisk innlegg til alle idiotene som tror på slikt sprøyt ...
... og så kom jeg på at jeg er kristen. Fillern.

Ja ja. Astrologi suger. Jeg kan velge meg hvilket som helst av de 12 stjernetegene, horoskopet stemmer like bra for meg uansett. Eller like dårlig.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 23:17   #84
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Nå hadde jeg tenkt å skrive et skikkelig sarkastisk innlegg til alle idiotene som tror på slikt sprøyt ...
... og så kom jeg på at jeg er kristen. Fillern.

Denne tråden er bare helt nydelig!

Gammel 22-05-07, 23:20   #85
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Ja ja. Astrologi suger. Jeg kan velge meg hvilket som helst av de 12 stjernetegene, horoskopet stemmer like bra for meg uansett. Eller like dårlig.

Snakker du om aviser og ukeblader nå? Det er jo ikke ordentlig astrologi, det er jo bare underholdning. Det er jo mye mer enn bare det tegnet man er født i, å ta hensyn til.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 23:27   #86
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cameron - gutten som har levd før på Barra

Hvis to barn blir født på samme sykehus, i naborom, til samme tid, blir de identiske da?

(spør hun, som nettopp har bestilt seg et 42 siders horoskop...)

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 23:30   #87
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Det har vært flere store, seriøse studier ang. astrologi, som har fulgt testpersonene over flere år og har virkelig gjort alt som kan betegnes som seriøs forskning. Uten å finne noe som helst bevis whatsoever at astrologi er noe mer enn overtro.

Men jeg snakker vel for døve ører, fordi det finnes jo mer enn det vi kan forske på.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 23:31   #88
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hvis to barn blir født på samme sykehus, i naborom, til samme tid, blir de identiske da?

(spør hun, som nettopp har bestilt seg et 42 siders horoskop...)

Bøtt åffkårs!

Gammel 22-05-07, 23:32   #89
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Det har vært flere store, seriøse studier ang. astrologi, som har fulgt testpersonene over flere år og har virkelig gjort alt som kan betegnes som seriøs forskning. Uten å finne noe som helst bevis whatsoever at astrologi er noe mer enn overtro.

Men det er så gøyal overtro!

Jeg, som den store skeptikeren jeg er, er over gjennomsnittet interessert i overtro og fanteri. Jeg har utallige bøker om emnet og koser meg glugg ihjel med en god konspirasjonsteori.

Gammel 22-05-07, 23:34   #90
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vant et horoskop en gang, skikkelige greier. Det var bare piss. Men jeg tror det er noe i det som de drev med i Sør Amerika. Temmelig avansert på den tiden.

Gammel 22-05-07, 23:35   #91
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

...og koser meg glugg ihjel med en god konspirasjonsteori.

Jeg elsker konspirasjonsteorier!! Det og "likner på"-leken er en favoritthobby her i heimen .

Gammel 22-05-07, 23:37   #92
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg har fått et skikkelig horoskop i gave, en sånn dyr greie som regnet ut ascendent, hvor sola og månen sto i det jeg ble født osv. Det var så vagt skrevet at jeg egentlig kunne skrevet under på det meste, og det stemte like mye på meg og alle mine venner som fikk lese det.

Gammel 22-05-07, 23:43   #93
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.

Jeg elsker konspirasjonsteorier!! Det og "likner på"-leken er en favoritthobby her i heimen .

Har du lest boka Konspiranoia?

Og bor du i Oslo anbefaler jeg kveldene på Kjettersk Kjeller. Ingenting er som en øl og foredrag som ligger et sted mellom akademia og stand-up, og så langt har de tatt for seg temaer som Jack the Ripper, vampyrer, hekseri, kultarkeologi, nazi-okkultisme og Aleister Crowley.

Jeg har forresten kjempelyst til å besøke Erich von Däniken-fornøyelsesparken!

Gammel 22-05-07, 23:47   #94
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Og bor du i Oslo anbefaler jeg kveldene på Kjettersk Kjeller. Ingenting er som en øl og foredrag som ligger et sted mellom akademia og stand-up, og så langt har de tatt for seg temaer som Jack the Ripper, vampyrer, hekseri, kultarkeologi, nazi-okkultisme og Aleister Crowley.

Den er lagt ned, dessverre.

Gammel 22-05-07, 23:49   #95
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Den er lagt ned, dessverre.

Gammel 22-05-07, 23:50   #96
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Ikke lest bok, takk for tips, er nå bestilt . Bor dessverre ikke i Oslo. Og den fornøyelsesparken hørtes... interessant ut .

Gammel 23-05-07, 04:18   #97
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Herregud så arrogante dere er. Jeg sier ikke at man skal ta den morsomste utveien, fordi det er så mye "kulere" å tro på spøkelser og ufoer og diverse. Jeg sier bare at så lenge man ikke VET hva som er sant og ikke (for kan dere virkelig påstå at DERE vet det?) så bør man holde seg for god til å kalle det sprøyt og at alle som tror på slikt er tullinger. Er dere virkelig uenige i det?

Jeg har absolutt ikke noe behov for å påstå verken det ene eller det andre. Jeg tror på endel selv, men jeg kan ikke med sikkerhet si at det jeg tror på er sant, like lite som at dere kan påstå det motsatte.

Jeg er helt enig med deg, Iset. Jeg synes enkelte har arrogante og flåsete svar i denne tråden. Enkelte av oss tror at det er mer mellom himmel enn jord enn det andre tror. Jeg trodde ikke på slike ting tidligere. Absolutt ikke. INNTIL en dag jeg selv opplevde noe så skremmende og uforklarlig at jeg aldri, aldri skal tvile på at mennesker opplever rare uforklarlige ting og snakker om det, og jeg skal aldri avblåse folks opplevelser som sprøyt og innbillning. Jeg har fortsatt ikke svar på min "gåte" .

Gammel 23-05-07, 04:35   #98
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg tror vi lever flere liv. Jeg så ikke på programmet igår. Men jeg synes det er leit om gutten husker sitt forrige liv så klart og er sorgtynget pga. det.

Jeg synes slike diskusjoner ofte blir lite fruktbare.
Det blir så steilt fordi man har så veldig ulikt syn på livet.
Det blir som om en Frp'er og en kommunist skulle prøve å enes om politikk ...

Det er lett å oppfatte "tror det ikke før det bevises"-gjengen som arrogante. Det ligger en lite tilslørt latterliggjøring der som er vanskelig å ha noe til overs for.

Samtidig er jeg selv like bombastisk med mine meninger; jeg er nemlig helt sikker på at folk som ikke åpner døra på gløtt for alt man ikke kan ta og føle på, ikke gjør rom for en åndelig side ved tilværelsen, ikke lever så fullt og helt som de kunne ha gjort. Jeg er helt sikker på at vi alle trenger en himmel over tilværelsen. Når vi lytter innover, finner vi det guddommelige i oss selv. Og det gir tilværelsen en ekstra dimensjon som er kilde til økt livskvalitet.

Men DETTE har jeg fått mye kjeft for å si! For hvordan VÅGER jeg?!

Dette er min overbevisning. Og om noen vil kjefte på meg, så gjør jeg bare sånn .

Helt enig!

Gammel 23-05-07, 04:42   #99
Elin

Elin sin avatar

Standard

Jeg gjetter at glitterchick er human-etiker!! Jeg tror ikke jeg tar feil. En indre stemme forteller meg det....

Gammel 23-05-07, 09:21   #100
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg er helt enig med deg, Iset. Jeg synes enkelte har arrogante og flåsete svar i denne tråden. Enkelte av oss tror at det er mer mellom himmel enn jord enn det andre tror. Jeg trodde ikke på slike ting tidligere. Absolutt ikke. INNTIL en dag jeg selv opplevde noe så skremmende og uforklarlig at jeg aldri, aldri skal tvile på at mennesker opplever rare uforklarlige ting og snakker om det, og jeg skal aldri avblåse folks opplevelser som sprøyt og innbillning. Jeg har fortsatt ikke svar på min "gåte" .

Jepp. Jeg har selv opplevd et par helt (ja, faktisk helt) uforklarlige saker, men den største overbevisningen har jeg fått fra et par venner som tidligere var mer skeptiske enn både Glitter og Olypia tilsammen, men som snudde helt om etter egne opplevelser. Slike mennesker snur ikke om for ingenting, spesielt ikke da de var like mye, om ikke mer, opptatt av å finne vitenskapelige forklaringer på alt enn flere i denne tråden. Jeg KAN bare ikke la være å tro på dem.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:17.