|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Handle til skolestart?Vi gjør som deg emm, nå er mine så store så de vil bestemme selv, men det er noe nytt til skolestart ja. Tiltross for at det strider mot gratisprinsippet når det kommer til bokbind, blyanter og viskelær, (som er min kjepphest / both ways), men det er jo gøy med nye, fine ting i penalet. Nytt skoleår - blanke ark og fargestifter.
|
|
|
#42 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Handle til skolestart?Mine får tur med besteforeldre hvor det handles nye klær og hvor de koser seg på kafé. Jeg fyller på med det som trengs i pennalet. Noe nytt blir det alltid. Jeg husker gleden over nytt og ubrukt viskelær og tøffe blyanter på lik linje med forventningen når man får en ny skolebok proppfull av alt man skal lære. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Handle til skolestart?Vi handler alltid litt til skolestart, type nye sko og jakke, viskelær og fargeblyanter, skoledagbøker og innesko, det meste er ting de trenger uansett, men som blir ekstra gøy i forbindelse med skolestart. Vi kjøper nye sekker til dem når de begynner i 1., 5. og 8. klasse. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Handle til skolestart?Kjøpe viskelær og blyanter som tradisjon? Nei det gjør vi ikke. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
ctrl+z
|
Sv: Handle til skolestart?Vi handler litt, men ikke unødvendige og store ting. Når de eldste gikk på småtrinnet fikk de nye skoleklær i august og bare da. Nå fyller vi mer jevnt på (fordelen med å bli eldre, stabil og ordnet økonomi ...) hele året og handler derfor viskelær og blyanter. En positiv markering av nytt skoleår er viktig for oss, men trenger ikke å innebære store innkjøp.
|
|
|
#46 |
|
Textrovert
|
Sv: Handle til skolestart?Jeg kjøper bare nye ting til skolestart om det er nødvendig. Jeg føler også at dette er noe som var mer vanlig før. Jeg fikk alltid nye klær til skolestart, men det var da også den eneste gangen i året (med unntak kanskje av januarsalget) at jeg fikk nye klær.
|
|
|
#47 |
|
En som trener
|
Sv: Handle til skolestart?Jeg husker det som en veldig koselig tradisjon at moren min tok meg med til byen og vi kjøpte nye klær til skolestart. Så det har jeg til en viss grad videreført med mine barn. Sønnen min har fått sine stripete signaturgensere fra Cubus (han er ikke interessert i noe annet), mens datteren min får velge seg ut noen plagg. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Fortynnet
|
Sv: Handle til skolestart?Jeg har et lager med blyanter og viskelær og mapper og denslags, og fargeblyanter etc. kjøpes etter behov. Det trenger ikke alltid være i august. Når det trengs ny sekk og pennal kjøper vi det, men det er ikke hvert år. Her er det ikke behov for høstklær i midten av august - shorts og t-skjorte er som regel mest aktuelt, og det pleier de å ha mer enn nok av som er både rimelig nytt og pent. Tolvåringen er ganske uinteressert i klær, så jeg vil ikke gjøre skolestart til en shoppingseanse uten at det kommer som et ønske fra han, rett og slett. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Handle til skolestart?De har kjøpt bokbind allerede. De gikk seg på noe de likte. Ellers har vi førsteklassing, så hun behøver kanskje en ny drikkeflaske som holder bedre tett. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Handle til skolestart?Med unntak av førsteklasse, handler ikke vi noe spesielt. Sjekker ungenes skap (som er rimelig fulle) om det nå skulle være noe de trenger, men handler ikke spesielt nei.
|
|
|
#51 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Handle til skolestart?Det blir som oftest noe nytt til første skoledag. I år skal han få ny sekk. Sikkert også noe småtteri til pennalet og litt klær.
|
|
|
#53 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Handle til skolestart?Vi kjøper typisk inn bokbind (har aldri noe igjen fra skoleåret før; tydeligvis god til å beregne
|
|
|
#54 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Handle til skolestart?Vi kjøper litt nytt til skolestart. Jeg pleier å sjekke penal og fornye en del fargeblyanter (vi kjøper gjerne sånne løse farger fra Lyra etc.), kjøper nytt bokbind ol. Mest kjøpes jo til aller første skoledag selvsagt, og siden fornyes det mest etter behov. Men med eldste har vi altså fornyet et par andre småting også, i tillegg til at de gjerne har noe nytt tøy/sko og en fersk hårklipp.
|
|
|
#55 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Handle til skolestart?Jeg er nok litt farget av at vi er lærere, så hos oss har aldri skolestart vært en big deal, og av at jeg har et barn med autisme, og hun liker best at ting er som de er, så vi har aldri gjort et nummer ut av skolestart, snarere tvert om. Sist redigert av Hyacinth : 05-08-14 kl 15:10. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Handle til skolestart?
Mens jeg, som lærer, synes oppstarten hvert år skal bære litt spesiell. Nytt år, nye muligheter og noe nytt i pennalet. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Handle til skolestart?Vi gjør litt stas på skolestart hvert år. Det er en grei anledning til å gå gjennom klesskapet og se om noe trenger å fornyes. Og begge får noe nytt. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Handle til skolestart?Vi kjøper det vi trenger. De får ikke ny sekk eller pennal hvert år men når det er behov. I år har vi en 1.klassing og 5.klassing, begge fikk ny sekk i år. Det er alltid besteforeldrene som handler den første sekken.
|
|
|
|
#59 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Handle til skolestart?Vi rydder gjerne litt i skuffer og skap før skolestart, og det fylles på om det er noe som er for lite, ødelagt eller mangler.
|
|
|
#60 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Handle til skolestart?Ungene trenger gjerne nye innesko, påfyll av blyanter og annet skolerelatert, så det blir som regel noe nytt til skolestart ja. |
|
|
|
![]() |
|
|