|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?Jeg har lyst på hver uke igjen, det hadde vi da mellombror var baby... Eneste årsak til at vi ikke har det er økonomi. Vi har råd, men vil gjerne ha penger til litt annet og. Annenhver uke er minimum, da får vi struktur på ryddinga og ingenting hoper seg opp eller blir ekkelt skittent.
|
|
|
|
#62 |
|
Rockesøster
|
Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?Dette er kun mitt syn på egen husholdning, og jeg mener absolutt ikke noe om andre bør ha vaskehjelp eller ikke, bare sånn at det er sagt.
I'm happy, hope you're happy too Sist redigert av Nextlife : 05-08-14 kl 23:32. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?
Her går det fort fire timer til rydding og da rydder vi jevnt hele uka også. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?Nei, for oss er det ikke verd det, så etter litt vurdering frem og tilbake droppet vi det. For det første var det vanskelig å få tak i hvit vaskehjelp her vi bor, og for det andre synes vi husvask kun annenhver uke er alt for lite. Vi er en ryddig familie med store barn og har veldig grei rutine på rydding og vasking. Vi tar litt hver dag og slipper dermed unna det store kaoset. Pengene vi ville brukt til vaskehjelp går rett i reisebudskjettet, noe vi alle er fornøyd med. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Borte
|
Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?Hvit vaskehjelp er veldig vanskelig her også, og byråene som tilbyr vanlig husvask har jeg inntrykk av at priser seg ut av privatmarkedet. De fleste jeg vet om som har vaskehjelp betaler svart og bidrar til sosial dumping ved å bruke billige, øst-europeiske vaskehjelper. Det er med på å gjøre avgjørelsen om å vaske selv enda enklere.
|
|
|
#66 |
|
maler
|
Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?Her i byen er det ikke vanskelig å finne vaskehjelp hvor alt er i orden, men det er logisk nok ikke gratis.
|
|
|
#67 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?Vi hadde ikke hatt vaskehjelp om jeg ikke hadde fått tak i noen som gjør det hvitt. Det er ikke veldig lett her jeg bor heller, så om det ikke funker mer med disse, må vi gjøre alt sjøl igjen.
|
|
|
|
#68 |
|
Er frisk!
|
Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?For oss tar det 5 timer å rydde og 2 timer å vaske - vaskingen synes jeg er deilig når det først er ryddig. Tar ett rom om gangen og det er aldri ryddig overalt samtidig...
|
|
|
|
#69 |
|
© All rights reserved
|
Sånn er det her også, og vi vasker derfor selv. Det er ikke noe byrde for oss å gjøre litt husarbeid daglig, i alle fall ikke nå når ungene hjelper til. I gen av oss vil ha fremmede inn i huset vårt heller, det er langt over vår komfortsone. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?For oss er det verdt det. Vi har det hver uke, og såfremt det ikke blir store endringer i vår økonomiske situasjon i fremtiden, så kommer jeg til å ha det til jeg dør. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?Jeg bor i en liten sørlandsby, og tidligere år, særlig for 10 år siden, var det kjempevanskelig å finne noen som ville vaske hvitt her. Da jeg søkte etter vaskehjelp nå i vår fikk jeg svært mange seriøse henvendelser, og av de 5 som var på befaring her var det bare en som insisterte på å gjøre det svart. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
I mål
|
Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?Vi rydder ca en halvtime hver kvelden før vaskehjelpen kommer, ofte hjelper barna til før de legger seg den dagen. Men vi rydder en god del hver dag da, og har det generelt ok ryddig. Så bruker vi nok 5 timer om vi skal vaske ordentlig selv, i etterkant av det. Så jeg føler at det er verdt det tidsmessig ja. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?Vi har det omtrent som hos Røverdatter, Nextlife og 007. Ønsker meg overhodet ikke vaskehjelp. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
maler
|
Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?Jeg kan også bruke 5 timer på å få huset skikkelig ryddig, men da har jeg i praksis vasket samtidig. Så hvis det er rydde-ned-i-dypet-og-vaske-ut-av-alt-prosessen som gjøres skjønner jeg at man tar vaskinga av store flater i samme slengen.
|
|
|
#77 |
|
Borte
|
Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?Jeg tror nok de andre som vasker selv i denne tråden har det en del renere enn meg.
|
|
|
#78 |
|
Er frisk!
|
Til vaskehjelpen ja - ikke ellers. Når vaskehjelpen skulle komme, måtte vi ta bort alt som lå på benker, badekar, pulter, osv. Vi har lite hus og er helt avhengige av å faktisk ha ting på flatene våre, og når vaskehjelpen da krever rene flater tok det mye tid.
|
|
|
|
#79 |
|
Er frisk!
|
Akkurat! Vaskingen er jo bare morsom når jeg har kommet meg ned til flatene. Det virket helt meningsløst å la vaskehjelpen få jobben med å vaske rene flater - da var jo jobben allerede gjort. Det sparte meg for null og niks energi rett og slett.
|
|
|
|
#80 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?Vi har 156 kvadrat (vaskehjelp på ca 110 av kvm)og mye ting. Men løser det med å ha dem i bokser. Jeg bruker ca 30 minutt for å rydde. Og da tar jeg feks bort alt av tannbørster, ting i dusjen.
|
![]() |
|
|