|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
heimføing
|
Departementstopp kalte universitetsrektor «hun frøkna der»Rektor ved UiT Norges arktiske universitet, Anne Husebekk, ble kalt for "hun frøkna der" på en stor konferanse under oljemessa. Sist redigert av -ea- : 28-08-14 kl 10:01. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
flisespikker
|
Sv: Departementstopp kalte universitetsrektor «hun frøkna der»Det er ikke greit å omtale voksne damer som "hun frøkna" samme hvem de er. At han ikke husker navnet hennes er jo helt greit, men at det første som faller ham inn da er ordet "frøken", det burde han jobbe med.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Departementstopp kalte universitetsrektor «hun frøkna der»Enig. Det enkleste hadde vær "Som rektoren på UiT sa (beklager jeg har glemt navnet)..."
|
|
|
#4 |
|
Leser
|
Sv: Departementstopp kalte universitetsrektor «hun frøkna der»Enig at det er hersketeknikk. Kan selvfølgelig være en tabbe - men da er det synd at de som lever av å kunne debattere ikke kan reglene for en debatt ... Da er det sikkert ikke så ille at lærerne er upedagogiske, kirurgene skjelver på hendene og bussjåførene er halvblinde heller!
|
|
|
#5 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Departementstopp kalte universitetsrektor «hun frøkna der»Om han ikke husket navnet så husket han sikkert tittel og hvor hun jobbet.
|
|
|
#6 |
|
kamerat
|
Sv: Departementstopp kalte universitetsrektor «hun frøkna der»Det der er overhodet ikke greit.
|
|
|
#7 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Departementstopp kalte universitetsrektor «hun frøkna der»Dette var ikke greit. Jeghar full forståelse for at man kan glemme navn, men det finnes annet å kalle henne for enn frøken.
|
|
|
#9 |
|
Bedreviter
|
Sv: Departementstopp kalte universitetsrektor «hun frøkna der»Å, herlighet! "Det må ha vært en FrP-er", var min første reaksjon. Og jeg syns det er mer tragisk enn morsomt at det selvsagt var rett. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Epikur
|
Sv: Departementstopp kalte universitetsrektor «hun frøkna der»Jøss. Det var en rådgiver fra Frp, et parti som er kjent for flott kvinnesyn og stor respekt for folk fra Akademia, som uttalte dette.
|
|
|
#12 |
|
Bedreviter
|
Sv: Departementstopp kalte universitetsrektor «hun frøkna der»
Jeg så det, og det syns jeg jo det står respekt av. Ikke minst når hun klarer å gjøre det indirekte, via pressen, i stedet. Elegant levert, Anne Husebekk! |
|
|
|
|
|
#13 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Departementstopp kalte universitetsrektor «hun frøkna der»Som kvinne i et mannsdominert yrke har jeg hatt mange navn, jeg sier høylydt i fra når noen tilegner meg andre navn enn mitt eget eller "Representanten fra xxx". Det kalles respekt.
|
|
|
#14 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Det tenkte jeg også, men jeg googlet det ikke, så det var fint at du fant det ut for meg. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Departementstopp kalte universitetsrektor «hun frøkna der»Partitilhørigheten var ingen overraskelse, nei. Og selvsagt var det hersketeknikk. Og så dro han en klassisk "Jeg mente det ikke slik" etterpå. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Altså - akutt jernteppe kan skje den beste. Greit nok. "Hva søren het hun igjen? Angst!" Helt greit.
|
|
|
#17 |
|
Epikur
|
Sv: Departementstopp kalte universitetsrektor «hun frøkna der»Jeg venter forsåvidt bare på at alt skal bli alle andres skyld og at FrP'eren og partiet skal bli offeret i denne saken også.
|
|
|
#18 |
|
This is normal!
|
Frøken er helt innenfor. Kjerring ville vært verre.
|
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og vi venter på kommentarene om "herregud såpass må hun tåle" i 3..2...1 |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Departementstopp kalte universitetsrektor «hun frøkna der»Og snart får vi høre sutring om at vi fremdeles betaler bompenger her i landet. Det er fascinerende hvordan enkelte klarer vri hva det måtte være over til å handle om bompenger.
|
![]() |
|
|