Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barberer du deg under armene?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Barberer du deg under armene?
Nei, jeg er kvinne 8 2,99%
Nei, jeg er mann 2 0,75%
Ja, jeg er kvinne 257 95,90%
Ja, jeg er mann 1 0,37%
Deltakere: 268. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-14, 23:48   #61
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barberer du deg under armene?

Ja.

Gammel 02-09-14, 23:52   #62
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Hvorfor det? Mange synes kjønnshår og hår i ørene på voksne menn også er ekkelt, hvorfor er andres (hår)smak trist eller sjokkerende? Fordi hår er naturlig?

Folk har forskjellig smak, ja, men det er noe med det å synes at andre mennesker er ekle jeg reagerer på.

VR: Ja, men det er forskjell på å stusse på og synes er ekkelt.

Jeg så en dame med masse hår under armene, nedover lårene og ellers nesten overalt i sommer. Svart og krøllete. Jeg ville ikke gått sånn selv. Jeg stusset litt, jeg undrer meg oppriktig og nysgjerrig over årsaken til valget, men kunne jo ikke spørre. Men det kunne ikke falle meg inn å snu meg bort i vemmelse, akkurat. Det var ikke ekkelt. Bare fascinerende at hun tok et valg t få andre tar.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-14, 23:56   #63
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

VR: Ja, men det er forskjell på å stusse på og synes er ekkelt.

Enig i det! Men jeg tenker at det er kort vei fra det man er vant til og anser som sosialt akseptert, til at motstykket blir oppfattet som ekkelt. Nettopp fordi det ikke er (særlig) sosialt akseptert. Og hår under armene kan vel godt være en slik ting for mange. Jeg tror jeg nevnte noe om det i den andre barberingstråden: det ikke er så langt fra "kjekk veltrimmet, skjeggete mann" til "uflidd/skitten" heller. Det blir litt det samme, slik jeg ser det.

Sist redigert av Vianne Rocher : 03-09-14 kl 00:01.
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-14, 23:57   #64
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det er jo stor forskjell på å synes folk er ekle og å synes håret de har under armene er det. Mannen min er absolutt ikke ekkel, men ser jeg et hår i øret hans, så napper jeg det.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-14, 23:58   #65
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, ok. Jeg assosierte ordet ekkelt med motbydelig og vemmelig.

Gammel 03-09-14, 00:00   #66
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg barberer fordi jeg vet at det finnes folk som synes det er ekkelt og akkurat det er sånt som jeg blir påvirket av.
Jeg har jo ikke lyst til å gå rundt og bli betraktet som ekkel.

Jeg tror ikke jeg legger merke til om folk har hår under armene eller ei. Om noen har det synes jeg ikke det er ekkelt. Hår på legger er heller ikke ekkelt, men også der fjerner jeg det meste fordi jeg vet at andre vemmes over sånt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-14, 04:01   #67
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Downfall: om man lar det vokse vil det stoppe, altså. Det er ikke som håret på hodet som bare vokser og vokser.

Jeg barberer flere ganger i uka. Skjeldnere om vinteren enn om sommeren, men ofte likevel. Jeg har mye hårvekst.
Jeg gjør det vel i hovedsak fordi de blir sett på som ekkelt med hår under armene. Jeg trener noen ganger i singlet, og dusjer i fellesgarderober flere ganger i uka.

Gammel 03-09-14, 07:25   #68
Annki
Englemamma

Annki sin avatar

Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Jeg barberer jevnlig, oftere på sommeren enn på vinteren, men minst 1-2 ganger i uka uansett årstid. Jeg føler meg ikke ren hvis hårene gror og synes det lukter svette raskere, så jeg gjør det kun for min egen del..

Gammel 03-09-14, 13:10   #69
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja. Jeg drar over med høvel et par - tre ganger i uka tenker jeg. Ikke fordi at det vokser så innmari mye og fort, men jeg vil ikke ha hår der. Uansett årstid.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-14, 14:43   #70
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg gjør det, men det er ikke akkurat en fast rutine når jeg dusjer - mest når jeg kommer på det. Jeg er et ganske uhårete menneske, så det er ikke så mye der okke som.

jeg gjør det fordi jeg føler det mer hygienisk. (føler jeg lukter svette lett om jeg ikke barberer meg)

Gammel 03-09-14, 14:46   #71
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Ja, men om vinteren kan det lett drøye noen uker mellom hver gang.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-14, 14:46   #72
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Ja. Men bare når jeg går med ermeløse plagg.

Ditto.

Gammel 03-09-14, 16:17   #73
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ja, men jeg er ikke hysterisk på kort hårvekst. Jeg har sparsom og relativt lys hårvekst.

(Men armene mine! Håret er riktignok lyst og mykt, men vi begynner å snakke 1,5-2 cent her! Jeg lar det være, da, sikkert fordi det er ganske sosialt akseptabelt.)

Samme her. Barberer under armene, men det er nokså lyst og det kan gå litt tid mellom hvis jeg ikke bruker ermeløse topper.

Og jeg har også 1,5 - 2 cm lange lyse hår på ermene. jeg synes de er rare, men har ikke tenkt til å fjerne de, det vil vel gjøre vondt verre.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-14, 16:33   #74
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, eg har jo et sexliv. Eg føle meg ustelt og sjuskete om eg ikkje barbere armhuler/underliv/leggar og hadde ikkje følt meg bekvem å vise meg naken med masse hår her og der.

Gammel 03-09-14, 16:36   #75
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Ja, eg har jo et sexliv. Eg føle meg ustelt og sjuskete om eg ikkje barbere armhuler/underliv/leggar og hadde ikkje følt meg bekvem å vise meg naken med masse hår her og der.

Hva med menn? Er de ustelt og sjuskete med hår her og der?

Gammel 03-09-14, 16:42   #76
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Hva med menn? Er de ustelt og sjuskete med hår her og der?

Tja, det varierer men uten å bli personlig kan eg jo seie at eg foretrekke redusert hårmengde på menn. Hadde min mann hatt hår på ryggen hadde han blitt sendt til voksing.

Forøvrig skreiv eg at EG føle meg ustelt og sjuskete, ikkje at andre er det.

Gammel 03-09-14, 17:35   #77
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Og hvis han selv ikke ville vokse ryggen?

Gammel 03-09-14, 17:57   #78
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan anbefale tre, fire uker på hytte på fjellet uten bad eller varmtvann eller toalett inne. Det er ganske befriende å plutselig gi beng i barbere armhuler og legger og i det hele tatt.

Sexlivet lider på ingen måte av det heller.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-14, 18:46   #79
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Og hvis han selv ikke ville vokse ryggen?

Ingen sex.

Eg forstår poenget. Sjølvsagt skulle han fått gjort som han ville.

Gammel 03-09-14, 19:32   #80
Guava

Guava sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Tja, det varierer men uten å bli personlig kan eg jo seie at eg foretrekke redusert hårmengde på menn. Hadde min mann hatt hår på ryggen hadde han blitt sendt til voksing.

Forøvrig skreiv eg at EG føle meg ustelt og sjuskete, ikkje at andre er det.

Jeg så det og jeg synes det er litt underlig å tenke at man ser sjuskete og ustelt ut selv, men at man kan se masse hår på andre uten at man synes det ser sjuskete og ustelt ut.

Jeg ser at du skriver at det er slik, men jeg synes det er vanskelig å sette meg inn i tankegangen.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:40.