Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvor kjøper jeg klær med god kvalitet?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-14, 00:17   #1
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Hvor kjøper jeg klær med god kvalitet?

Jeg har kjøpt mye billig ræl de siste årene, og nå begynner jeg å bli lei klær som blir nuppete og fæle etter få gangers bruk, så det er på tide å spandere litt mer penger på garderoben.
Enkelte ting kan jo godt være billige, men hverdagsklær kan godt vare en stund syns jeg.
Men hvor handler jeg da? Gjerne nettbutikker som sender til England, og ikke kjempedyrt(maks 1500 kr for et plagg).

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-14, 07:47   #2
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kjøper jeg klær med god kvalitet?

Det er mange her som handler på boden.co.uk
Etter min erfaring holder plaggene seg fine lenge.

Gammel 05-09-14, 09:36   #3
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Esprit er jeg veldig fornøyd med. Ikke altfor dyrt og ganske god kvalitet.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-14, 09:53   #4
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har noen eldre velbrukte klær fra Jigsaw. Mye godt i ull.
http://www.jigsaw-online.com/categories/womens/all/home

Gammel 05-09-14, 10:26   #5
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er mange her som handler på boden.co.uk
Etter min erfaring holder plaggene seg fine lenge.

Jeg skulle til å skrive det samme, men så kom jeg på at strikkeplaggene har blitt veldig nuppete etter kort tid. Alt det andre har holdt seg fint.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-14, 11:21   #6
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Takk for tips alle sammen.

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg skulle til å skrive det samme, men så kom jeg på at strikkeplaggene har blitt veldig nuppete etter kort tid. Alt det andre har holdt seg fint.

Er de 100% ull da eller blanding? Jeg mener å ha hørt at blandinger lett får nupper. Noe med forskjellig lengde på fibrene.

Gammel 05-09-14, 12:44   #7
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fikk høre av en ekspeditør en gang (i en litt dyrere butikk, husker ikke helt hvilken..)
at det ikke alltid kommer an på billig/dyr, og kvalitet, men også personen.
Jeg sa at jeg ville ha en genser som ikke nuppet så lett, kunne gjerne koste litt, men da sa hun at det nok ikke hjalp, fordi jeg nok var en "nuppe-person" ..

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-14, 12:56   #8
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du er en nuppe-person. Skikkelig bra karakteristikk.

Gammel 05-09-14, 12:59   #9
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Jeg følte meg skikkelig snurt og fornærmet da hun sa det. Lettere satt ut av å få en slik kommentar.
Men i etterkant har jeg hørt flere nevne det at noen personer får lettere nuppete klær enn andre.
Skulle likt å vite om det er hold i utsagnet, og i så fall hva som gjør det.

Gammel 05-09-14, 13:37   #10
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg har også hørt det uttrykket!

Når det gjeld merker er det Ricco Vero-kleda mine som har holdt lengst i kvalitet.

Gammel 05-09-14, 13:42   #11
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Jeg følte meg skikkelig snurt og fornærmet da hun sa det. Lettere satt ut av å få en slik kommentar.
Men i etterkant har jeg hørt flere nevne det at noen personer får lettere nuppete klær enn andre.
Skulle likt å vite om det er hold i utsagnet, og i så fall hva som gjør det.

Det skulle jeg og likt å vite! Ikke at jeg vet om jeg er en nuppeperson da.

Gammel 05-09-14, 13:48   #12
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også hørt flere gsnger at noen mennesker får nupper oftere enn andre. Det virker veldig rart.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-14, 16:35   #13
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har gått på skole og lært at nupper kommer av dårlig kvalitet, korte fibre eller blandingsforholdet. Og det tror jeg på.

Gammel 05-09-14, 16:39   #14
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har også hørt flere gsnger at noen mennesker får nupper oftere enn andre. Det virker veldig rart.

Det virker besynderlig! Jeg er en slik nuppeperson, min søster er det ikke. Vi kunne få samme klær da vi var yngre - min ble nuppet og slitt, og hennes holdt seg like fine. Selv om vi stort sett var like aktive. Og sånn er det jaggu fortsatt.
Aner ikke hva det kan komme av.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-14, 16:41   #15
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Det virker besynderlig! Jeg er en slik nuppeperson, min søster er det ikke. Vi kunne få samme klær da vi var yngre - min ble nuppet og slitt, og hennes holdt seg like fine. Selv om vi stort sett var like aktive. Og sånn er det jaggu fortsatt.
Aner ikke hva det kan komme av.

Nupper på hele tøyet, eller der det er utsatt for friksjon, som på innside arm og genser mot arm?

Gammel 05-09-14, 16:43   #16
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjekk ut me&i klærne. Laget av veldig god kvalitet og laget av de lange fibrene i bomull sånn at de ikke nupper. De er helt fantastisk myke og behagelige på den nye damekolleksjonen. Det skal være me&i selgere i England også, så du kan jo sende inn forespørsel om det å høre om det er en i nærheten av deg.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-14, 16:52   #17
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Nupper på hele tøyet, eller der det er utsatt for friksjon, som på innside arm og genser mot arm?

Der det er friksjon ser det ut til, typisk under armhulen og foran på bysten. (ikke at jeg helt skjønner hvor den friksjonen kommer fra akkurat der, kanskje ytterplagg?)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-14, 18:17   #18
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Du er en nuppe-person. Skikkelig bra karakteristikk.

Jeg er en nuppeperson og har visst det lenge.

Gammel 05-09-14, 18:58   #19
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Hos meg får jeg nupper på hele plagget, men mest på mage/arm.

Gammel 05-09-14, 19:02   #20
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ullklær fra Boden som ikke nupper.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:42.