|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bursdag for førsteklassingYngste blir snart 6, førsteklassing. Jeg har allerede bestilt Leo's Lekeland, første gang jeg "kjøper meg fri" på den måten. Det er hektisk på jobb for tiden, så hektisk at jeg våkner om nettene og tenker jobb.
|
|
|
#2 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Bursdag for 1. klassing
Det stemmer nok litt, ja, og hvertfall når barna ikke er så sammensveiset enda. Så akkurat i 1. klasse hadde jeg nok valgt noe annet, om du vil at bursdagen skal ha oppbyggelig effekt sosialt sett.
|
|
|
|
#3 |
|
Ja, det er akkurat det. I dag var de 9 gutter samlet, tror det var det antallet. Jeg var der en stund. Stille, rolig gjeng som gjorde lite av seg. Hvor ille kan det liksom bli om tre uker?
|
|
|
#4 |
|
Drømmer
|
Sv: Bursdag for 1. klassingPoden var i flere bowlingbursdager fra barnehagealder og opp til i år, nå ser det ut som flere har det hjemme. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Bursdag for 1. klassingGymsal hørtes kjekt ut.
|
|
|
|
#6 |
|
Sv: Bursdag for 1. klassingHvis 3. trinn blir "standard" blir det ufattelig mange gymsal bursdager fremover i årene som kommer! Det blir helt klart mer jobb, mye mer. Jeg får tenke litt.
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Sv: Bursdag for 1. klassingJeg ville gått for lekeland eller tilsvarende hvis du har så mye annet som stresser deg allerede.
|
|
|
#8 |
|
Personlig pessimist
|
Hvis du har mer enn nok på tapetet, så er selvsagt lekeland helt ok! Ikke vits å gjøre det vanskeligere enn nødvendig.
|
|
|
|
#9 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bursdag for 1. klassingLekeland er helt ok i mitt hode. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Bursdag for 1. klassingHerlighet. Dersom det passer deg Best å ha det på Leos lekeland så synes jeg du skal ha det. Der blir helt supert. Er så lei av å bli "diktert" hvordan man skal feire bursdager, hvilke matpakker som gir hvilke signaler, foreldre diller for mye med barna, de bryr seg for lite og sitter bare på Facebook.:lei:
|
|
|
#11 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Bursdag for 1. klassingLekeland er supre bursdager. Vi arrangerte bursdag der for unger vi ikke kjente i for (førsteklassingen hadde bursdag som første i klassen). I år har vi erfart at å feire hjemme med den gjengen ikke er gjennomførbart. Vi vet ikke om det blir Leo's igjen, men hjemme blir det ikke.
|
|
|
|
#12 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Bursdag for 1. klassingLekeland er helt OK, men min erfaring er også at barna ikke leker så mye sammen. Det er mye to og to, og alltid et par som tusler rundt alene også.
|
|
|
#13 |
|
Det er det jeg er redd for, at noen går alene.
|
|
|
#15 |
|
Sv: Bursdag for 1. klassingLeos frister mest. Det er høstferie dagen etter han skal feire, så tror ikke vi kan bruke gymsalen.
|
|
|
#16 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Bursdag for 1. klassingMange seks/syvåringer er fremdeles i det utviklingsstadiet der det er normalt å leke alene side om side og ikke driver reell interaktiv lek.
|
|
|
|
#17 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Bursdag for 1. klassingEr det Leos lekeland som passer for deg, så er det Leos lekeland som passer for deg. Man trenger ikke please alle hele tiden, og i alle fall ikke perifere foreldre i klassen til noen andre enn bursdagsbarnet, som kanskje muligens mener noe om bursdager på lekeland. Da blir fort livet enda mer slitsomt enn det trenger være. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
maler
|
Sv: Bursdag for 1. klassingLekelandbursdager er supert. Min erfaring er at de leker like mye sammen som på andre bursdager, det blir bare hakket mer synlig at de grupperer seg litt. Det bruker å være bursdager hvor alle har det kjempegøy og hvor det er minimalt med jobb på foreldrene. Jeg har kjøpt meg utav det flere ganger, og når livet sier at det er best så er det som regel det. Selv om man helt sikkert burde kjøpt tid og overskudd på boks istedenfor, men de var utsolgt for det sist jeg sjekka.
|
![]() |
|
|