|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Märtha og Lisa WilliamsMartha Louise har invitert Lisa Williams til Norge og trekker fulle hus av folk som kommer for å få kontakt med de døde. Mange mener at det er skadelig for kongehuset at kronprinsessen er involvert i et såpass kontroversielt tema som overtro/spiritisme (eller hva man nå kaller det) tross alt er. Hva mener FP? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Märtha og Lisa Williams
Er kronprinsesse også involvert? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Märtha og Lisa WilliamsJeg gikk lei av Mærta det året vi var russ samtidig. Så jeg bryr meg ikke om hva hun holder på med. Jeg synes både hun og gubben er blæh. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Märtha og Lisa WilliamsJeg synes det er dypt problematisk at hun driver med "kallet sitt"/forretningsvirksomheten sin på en søndag og representasjonsarbeid noen dager senere.
|
|
|
#5 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Märtha og Lisa WilliamsJeg synes det er mer alvorlig at det er skadelig for de folka som betaler i bøttevis for å gå og bli lurt inn i emosjonelt skadelig kvakksalveri, enn at det skader kongehuset.
|
|
|
#7 |
|
Bedreviter
|
Jeg klarer ikke helt se at Märtha skal kunne skade kongehuset noe mer enn hun allerede har gjort. Dama er jo åpenbart fullstendig sprø (eller samvittighetsløs kapitalist, alt etter som), og så lenge det bare er hun, så tror jeg ikke kongehuset vil lide nevneverdig. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Sviiisj!!
|
Jeg aner ikke hvor mye hun representerer. På fredag kaster hun glans over Norsk Epilepsiforbunds jubileumsfeiring. Interessant at epilepsi har blitt sett på som både at man har vært besatt av ånder og engler.
|
|
|
#9 |
|
Glamorøs
|
Enig, men det at hun bruker sin kongelighet i markedsføringen gjør jo at hun kan være en mye mer effektiv svindler om hun var Grete Larsen fra Kråkerøy. Det har jo en massiv markedsføringsverdi.
|
|
|
#10 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Märtha og Lisa WilliamsJeg tror ikke Märtha kan ødelegge så mye mer enn sitt eget rykte. Er det noen som tar henne alvorlig lenger?
|
|
|
|
#12 |
|
This is normal!
|
Enig. Jeg er republikaner, men så lenge vi har et kongedømme, representerer de meg - oss - folket. At en av dem kan gjøre det ene øyeblikket og drive med svindel det neste, er sterkt problematisk. Prinsessetittelen vil virke som et ekstra trekkplaster på allerede godtroende og lettlurte folk. Alle er ikke utstyret med like stor kapasitet når det gjelder å skille ekte fra falsk, og at Martha synes dette er en ok inntektskilde, sier mye om hva slags menneske hun er, synes jeg.
|
|
|
|
#14 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Enig. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Leser
|
Sv: Märtha og Lisa WilliamsJeg trodde egentlig at hun hadde sagt fra seg både tittler og anapasje?
|
|
|
#16 |
|
Glamorøs
|
Sv: Märtha og Lisa WilliamsApanasje får hun ikke, men hun får jo betalt når hun gjør oppdrag for kongehuset. Hun er ikke Kongelig Høyhet lenger, men har beholdt Prinsessetittelen. Hun påstår jo at det er navnet hennes.
|
|
|
#17 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg heter Prinsesse Märtha Louise ?
|
|
|
#18 |
|
Off the map.
|
Ja, dette mener jeg også. Og så benytter jeg anledningen til å si at jeg synes kongehuset er en avlegs institusjon vi bør kvitte oss med helt uavhengig av hva alternativkosten for en president er eller evt reklame kongehuset gir oss. Det gjør det ikke mer rett.
|
|
|
#20 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Märtha og Lisa WilliamsHun har det jo som plommen i egget. Mange av fordelene ved å ha kongelig familie, og samtidig muligheten til å dyrke hobbyer og interesser på fulltid. Jeg tenker hun er sjeleglad for at hun slipper den rollen broren hennes må leve med. |
|
|
|
![]() |
|
|