Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Skobutikker i Oslo

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-14, 11:02   #1
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skobutikker i Oslo

Jeg skal en tur til Oslo i morgen i forbindelse med jobb. Tar et sent fly hjem og kan dermed tusle litt rundt i byen. Har dere tips om skobutikker som selger sko litt utenom det vanlige? Gjerne spreke og "gøy på håret sko". Jeg liker merker som El naturalista, Art, Fly London, Neosens. m.m

Gammel 08-10-14, 11:03   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skobutikker i Oslo

Er ikke Lille Vinkel (Lillevinkel? ) en butikk som Oslobeboerne skryter veldig av?
De har både gøye og klassiske merker, mener jeg å huske.

Gammel 08-10-14, 11:06   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg pleier å svinge innom Grændsens skotøimagasin når jeg skal titte på sko. Ikke særlig langt unna ligger Lille Grensen, og der er det ytterligere to ålreite skobutikker.

Gammel 08-10-14, 11:10   #4
mocci
Retromum

mocci sin avatar

mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg pleier å svinge innom Grændsens skotøimagasin når jeg skal titte på sko. Ikke særlig langt unna ligger Lille Grensen, og der er det ytterligere to ålreite skobutikker.

Er det sentrumsnære butikker, kan man gå dit? Eller er det raskere med undergrunden? Jeg er IKKE kjent i Oslo, har knapt nok vært utenfor Oslo City og Byporten.

Gammel 08-10-14, 11:12   #5
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Lille Vinkel på Byporten, fordi det er litt utenom det vanlige.
Grensen Sko, fordi den er stor. http://www.grensensko.no/
Og det er skobutikk i Øvre Slottsgate, rett ved Grensen som har litt ekstra.
4. etg på Steen & Strøm. http://www.osloshoegallery.com/

Jernbanetorget og Stortinget stasjon.

Gammel 08-10-14, 11:13   #6
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Det er ikkje raskare med undergrunnen grensen er gata som går på høyre side av Karl Johan når du står med nesa mot slottet.

Gammel 08-10-14, 11:20   #7
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Det er ikkje raskare med undergrunnen grensen er gata som går på høyre side av Karl Johan når du står med nesa mot slottet.

Oki, hehehe godt eksempel på hvor lite kjent jeg er.
Men hva er raskeste vei til Grunerløkka? Det er vel kanskje med undergrunnen?

Gammel 08-10-14, 11:26   #8
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av mocci, her.

Oki, hehehe godt eksempel på hvor lite kjent jeg er.

Trikk.

Gammel 08-10-14, 11:27   #9
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Lille Vinkel, definitivt. De har også en butikk på Majorstuen (ta T-bane fra Jenrbanetorget) og en liten "underbutikk" i Bogstadveien (Hector sko).

Nei, det går ikke T-bane til Grünerløkka. Men det går trikk; nr 11, 12 og 13 går fra holdepasser i nærheten av Jernbanetorget (sjekk ut - det har vært/er litt ombygging der nå og litt midelrtidig endring av holdeplasser). Hopp av på Olaf Ryes plass (midt på løkka, nærmeste holdeplass til Shoe Lounge) eller Birkelunden og gå ned hele løkka.

Om du først skal på løkka synes jeg du også skal gå innom Man Illusion (rett ed Olaf Ryes plass) og Frøken Dianas salonger i Markveien (parallellgate til Th. Meyers gate/gaten der trikken går). DU er jo litt glad i kjoler med retropreg, er du ikke?

Gammel 08-10-14, 12:00   #10
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker Lille Vinkel og de har en kjempefin og stor butikk på Byporten, veldig praktisk.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-14, 12:10   #11
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Lille Vinkel, definitivt. De har også en butikk på Majorstuen (ta T-bane fra Jenrbanetorget) og en liten "underbutikk" i Bogstadveien (Hector sko).

Nei, det går ikke T-bane til Grünerløkka. Men det går trikk; nr 11, 12 og 13 går fra holdepasser i nærheten av Jernbanetorget (sjekk ut - det har vært/er litt ombygging der nå og litt midelrtidig endring av holdeplasser). Hopp av på Olaf Ryes plass (midt på løkka, nærmeste holdeplass til Shoe Lounge) eller Birkelunden og gå ned hele løkka.

Om du først skal på løkka synes jeg du også skal gå innom Man Illusion (rett ed Olaf Ryes plass) og Frøken Dianas salonger i Markveien (parallellgate til Th. Meyers gate/gaten der trikken går). DU er jo litt glad i kjoler med retropreg, er du ikke?

Trikk ja, var redd for det. Er absolutt helt ute å kjøre når det gjelder trikk, vet ikke hvor jeg får billett en gang, hehe. Det er vel slik at man må kjøpe billett før man tar trikken, kan vel ikke løse billett på trikken lenger? Supert at du nenvner hvilke trikker som går til løkka. Tusen hjertelig takk for tips om retrokjoler, du har helt rett, jeg elsker slike kjoler.

Gammel 08-10-14, 12:11   #12
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg liker Lille Vinkel og de har en kjempefin og stor butikk på Byporten, veldig praktisk.

Så fint da. På Byporten er jeg litt kjent i det minste.

Gammel 08-10-14, 12:12   #13
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så fint da. På Byporten er jeg litt kjent i det minste.

Den er rett opp trappa til 2. etasje (eller toppetasje, om du vil. Vet ikke hvordan de egentlig nummererer de etasjene). Veldig greit, og fine åpningstider.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-14, 12:21   #14
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt fargerike sko finner du hos Design Forum. De hadde en stor butikk rett bak Steen & Strøm (er den borte, altså? ), men på nettsiden deres står det nå bare én avdeling i Oslo, i Universitetsgata 12.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-14, 12:28   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trikk ja, var redd for det. Er absolutt helt ute å kjøre når det gjelder trikk, vet ikke hvor jeg får billett en gang, hehe. Det er vel slik at man må kjøpe billett før man tar trikken, kan vel ikke løse billett på trikken lenger? Supert at du nenvner hvilke trikker som går til løkka. Tusen hjertelig takk for tips om retrokjoler, du har helt rett, jeg elsker slike kjoler.

Du kan kjøpe billett på trikken, men da koster det deg 50 kroner. Hvis du kjøper den på Narvesen, 7Eleven eller billettautomatene på forhånd, så koster det deg 30.

Trikkene har skilt i taket inne på trikken som sier hva neste holdeplass er, så det burde være overkommelig. Og folk flest er greie hvis du spør.

Gammel 08-10-14, 12:29   #16
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Standard

Last ned Appen Ruter Billett?

Design Forum er konkurs og har hatt et lagerutsalg i Universitetsgata 12 siden sommeren.

Gammel 08-10-14, 12:46   #17
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Design Forum er konkurs og har hatt et lagerutsalg i Universitetsgata 12 siden sommeren.

Aha, er det det som har skjedd, ja. Synd for skoenes del! Logo (med Camper etc.) er jo også borte, og jeg finner aldri noe hos Lille Vinkel, som jeg synes har endret kurs.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-14, 14:36   #18
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Last ned Appen Ruter Billett?

App er alltid kjekt. Takk for tips!

Gammel 08-10-14, 14:36   #19
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Du kan kjøpe billett på trikken, men da koster det deg 50 kroner. Hvis du kjøper den på Narvesen, 7Eleven eller billettautomatene på forhånd, så koster det deg 30.

Trikkene har skilt i taket inne på trikken som sier hva neste holdeplass er, så det burde være overkommelig. Og folk flest er greie hvis du spør.

Ja, da skal jeg nok komme meg rundt. Tusen takk for info!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:05.