Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Penistegning til førsteklassinger i lekse

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-14, 12:08   #41
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Penistegning til førsteklassinger i lekse

Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.

Ja, trist. Tenk deg misbrukte barn som får denne i fleisen som hjemmelekse. Æsj.

Virkelig? En tegning av en elefant? Det er vel ikke særlig relevant for misbruk altså.

Jeg syns dette er komisk, og syns skolen burde lagt seg langflate, men jeg greier ikke å se at dette er trist eller fælt, sånn i den store sammenhengen altså.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-14, 12:08   #42
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde brølt av latter tror jeg. Jeg er jo i barnebransjen selv og skjønner hvordan travelt + over hodet ikke på den planeten kan ende opp i noe sånt. De må være veldig flaue.

Gammel 15-10-14, 12:10   #43
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Fargebilde på søk etter "glad elefant". Og denne: http://www.jennyc.se/wp-content/uplo...07/elefant.jpg

Rimelig pinlig for lærerne. Jeg ville bare lagt meg flat. Mulig jeg hadde reagert kraftigere om det var mitt barn som kom hjem med tegningen og jeg ville garantert spurt/tatt det opp, men jeg tror jeg hadde ledd ganske godt allikevel. Det er utrolig hva som går an hvis man er litt stressa og tidspresset og overhode ikke i de baner tankemessig. Det kommer som lyn fra klar himmel når man gjøres oppmerksom på det derimot og det blir sånn "er det mulig???". Det er tydeligvis det. Stakkars folk. Aldri igjen vil jeg tro.

Gammel 15-10-14, 12:10   #44
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg hadde brølt av latter tror jeg. Jeg er jo i barnebransjen selv og skjønner hvordan travelt + over hodet ikke på den planeten kan ende opp i noe sånt. De må være veldig flaue.

Her er jeg også.
Tenk for en dag de lærerne har i dag ...

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-14, 12:11   #45
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Virkelig? En tegning av en elefant? Det er vel ikke særlig relevant for misbruk altså.

Jeg syns dette er komisk, og syns skolen burde lagt seg langflate, men jeg greier ikke å se at dette er trist eller fælt, sånn i den store sammenhengen altså.

Hvis elefanten er alt du ser, så ser jeg ikke poenget i å prøve og forklare deg sammenhengen heller.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-14, 12:14   #46
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Det er ikke alltid jeg sitter og sjekker leksene nøye, jeg heller, altså, men jeg ser for meg flere lærere som sitter på dugnad og klipper og limer inn bildet ..? De har søkt det opp, skrevet det ut, tatt på det, klipt rundt det og limt det inn? Unnskyld, men:

Her må jeg bare rofle hjertelig med. Det er ikke mulig. Jeg ser ikke for meg at det ikke er mulig at det ikke går an å få med seg dette for de som sjekker lekser heller.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-14, 12:16   #47
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis elefanten er alt du ser, så ser jeg ikke poenget i å prøve og forklare deg sammenhengen heller.

Joda, skjønner hva du mener. Svært mange barn som blir misbrukt får servert at to viktige beskjeder; det skal holdes hemmelig, og det er helt normal at det skjer, alle driver slik.
Sleng en slik tegning på toppen, fra skolen, så har du vel egentlig gjort den voksne overgriper en tjeneste. Om det forekommer på det trinnet, på den skolen.

Men de tar det sikkert opp i timen, og snakker om tegningen der. Mener å ha lest at det er i en gjennomsnitts-skoleklasse ca. en stk. som opplever misbruk i oppveksten? Mulig jeg tar feil.

Jeg ser hvor du vil Pegasus, men sjansen er vel liten for at den skulle treffe på noen som har det slik.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-14, 12:21   #48
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vet du, den syns jeg var skikkelig, skikkelig unødvendig. Jeg er helt for at man skal være veldig var på ting barn som har vært utsatt for traumer av ulikt slag kan reagere på, men jeg går faktisk ikke med på at en tegning som denne, som involverer en tegnet person (som slett ikke trenger å være et barn en gang), og en elefant er det som gjør det vanskeligst for barn i denne situasjonen. Selvsagt er det verken ønskelig eller greit at slike glipper skjer, men når det skjer så må det være mulig å se det tåpelige og komiske i det, fremfor trist.

Gammel 15-10-14, 12:28   #49
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Jeg må bare le - og synes kraftig synd på de lærerne som har gjort denne tabben. Det går litt fort for seg i skolen til tider...

Gammel 15-10-14, 12:30   #50
Pegasus

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Selvfølgelig må det være mulig å se det tåpelige og komiske. Men jeg blir litt sjokkert over at det tydeligvis er vanskelig for mange å se at det kan oppfattes helt annerledes.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-14, 12:42   #51
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

At det er en elefant som gir oralsex er vel ikke så relevant, nei.

Men hvis du er en 6/7-åring som har måttet forholde deg til en voksen erigert penis, så kan jeg tenke meg at det kan være ubehagelig å få en tegning fra læreren din i lekse som viser at en elefant har sugd på en erigert penis til det kom noe ut fra den.

At den tegnede personen som blir tilfredsstilt kan være en voksen og ikke et barn gjør det vel heller heller verre enn bedre, tenker jeg.

Gammel 15-10-14, 12:45   #52
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Det kan det jo sikkert, Pegasus. Men, nærmest alt i denne verden kan jo det, om man har på seg "rette" (eller feil) briller. Man kan jo ikke alltid ta høyde for absolutt alles bakgrunn når man ler av noe man synes er komisk. På nettet, i det minste.

Dette var jo over-the-top crazy, spør du meg. Det komiske ligger jo ikke i selve tegningen, men at det virkelig, seriøst og på ordentlig er mulig å ikke se det..??

Gammel 15-10-14, 12:46   #53
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

At det er en elefant som gir oralsex er vel ikke så relevant, nei.

Men hvis du er en 6/7-åring som har måttet forholde deg til en voksen erigert penis, så kan jeg tenke meg at det kan være ubehagelig å få en tegning fra læreren din i lekse som viser at en elefant har sugd på en erigert penis til det kom noe ut fra den.

At den tegnede personen som blir tilfredsstilt kan være en voksen og ikke et barn gjør det vel heller heller verre enn bedre, tenker jeg.

Men de aller færreste barn vil tenke på disse sakene. Og de færreste som har opplevd overgrep vil også tenke på de sakene.

Jeg skjønner at det KAN trigge noe i noen, men da tror jeg mer på at det trigger noe i oss voksne, som vet at det finnes overgrep, og som kan tolke og fundere over hva vi egentlig ser, enn at det trigger noe i utsatte barn.

Jeg tror man plager seg selv mer enn man hjelper seg selv når man blir trist og lager bilder i hodet på hvordan noen barn kan ha det ved synet av en slik tegning.

Gammel 15-10-14, 13:33   #54
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror også det kan oppleves skremmende for mange barn, ikke bare dem som har vært utsatt for overgrep. Det er en grunn til at dette ikke er en egnet illustrasjon for førsteklassinger.

Man kan jo både se at det er uheldig, og synes det er helt utrolig og lattervekkende at det er mulig å unngå å se en penis i det bildet.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-14, 13:35   #55
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det Candy sa. Tegningen er udiskutabelt upassende og kan definitivt skremme små barn, men samtidig er saken høyst lattervekkende. Og i lys av hvor upassende tegningen er, hadde det også kledd skolen bedre å droppe den ansvarsfraskrivende pingleunnskyldningen.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-14, 13:43   #56
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Det Candy sa. Tegningen er udiskutabelt upassende og kan definitivt skremme små barn, men samtidig er saken høyst lattervekkende. Og i lys av hvor upassende tegningen er, hadde det også kledd skolen bedre å droppe den ansvarsfraskrivende pingleunnskyldningen.

Jepp.

Gammel 15-10-14, 13:43   #57
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dumt å ikke legge seg paddeflat.

Jeg vil ikke garantere at jeg ikke kunne ha gjort noe sånt i farten om jeg var i det vimsete hjørnet, men jeg hadde blitt så flau etterpå at jeg ikke kunne gjort noe annet enn å legge meg flat.

Jeg så aller først elefanten og lurte på hva penis hadde med dette å gjøre før jeg kikket litt ekstra. Når jeg først hadde sett det var det virkelig åpenbart.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-14, 13:51   #58
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

http://www.nrk.no/trondelag/sexolog-...kse-1.11986961

Sitat:

Kunstneren som har laget tegninga, Henriflette (kunstneren ønsker ikke å bruke sitt fulle navn), sier dette var et kunstprosjekt hun laget for mange år siden.
– Jeg fikk støtte av Kulturdepartementet for å lage ei utstilling. Det var det disse bildene skulle brukes til. De er absolutt ikke myntet på førsteklassinger. Dette er bilder for voksne.
Henriflette understreker at bildene skal være morsomme.
– Bildene skal være hyggelige. Det er glade mennesker, så får folk tolke det som de vil. Jeg synes det er litt rart at de har brukt akkurat dette bildet, sier hun til NRK.

Jippi for at skattepengene mine har gått til et slikt kunstprosjekt, som kunstneren ikke en gang vil vedgå seg under fullt navn. *snerpeguri*

Gammel 15-10-14, 13:53   #59
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

http://www.nrk.no/trondelag/sexolog-...kse-1.11986961

Jippi for at skattepengene mine har gått til et slikt kunstprosjekt, som kunstneren ikke en gang vil vedgå seg under fullt navn. *snerpeguri*

Det var da Frp-retorikk på sitt beste, må jeg si. "La oss utale oss negativt og bastant og snipe om MINE penger om noe vi verken har satt oss inn i eller vet noe om".

Gammel 15-10-14, 13:58   #60
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Det var da Frp-retorikk på sitt beste, må jeg si. "La oss utale oss negativt og bastant og snipe om MINE penger om noe vi verken har satt oss inn i eller vet noe om".

Jeg vet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:00.