|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Brukes det tøymykner i husholdningen? | |||
| Ja, det brukes tøymykner i husholdningen. |
|
70 | 44,87% |
| Nei, det brukes ikke tøymykner i husholdningen. |
|
86 | 55,13% |
| Deltakere: 156. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Irma fjerner tøymyknere fra sine butikkerDen danske kjeden slutter med salg av all tøymykner av miljø hensyn.
|
|
|
|
#2 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Irma fjerner tøymyknere fra sine butikker.Nei, aldri. En av de små tingene jeg kan unnvære i mitt "groteske" (i et globalt perspektiv) forbruk.
|
|
|
#3 |
|
Textrovert
|
Sv: Irma fjerner tøymyknere fra sine butikker.Jeg bruker ikke tøymykner, nei, og synes det er flott at butikkjeder tar slike valg.
|
|
|
#4 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Irma fjerner tøymyknere fra sine butikker.Jeg må si at jeg gjør. Har vært litt med og uten, litt Änglamark og nå med lukt. Uten tørketrommel og tøymykner synes jeg klærne blir så harde, særlig bomulls strømpebuksene.
|
|
|
|
#5 |
|
Superbasinella
|
Sv: Irma fjerner tøymyknere fra sine butikker.Jeg har et unormalt forhold til tøymykner. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Irma fjerner tøymyknere fra sine butikker.Nei, jeg hater lukten (og lukten av parfymert vaskemiddel) og synes ikke de luktfrie (Neutral osv.) mykner noe særlig, så det har jeg kuttet ut for lengst.
|
|
|
#7 |
|
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Irma fjerner tøymyknere fra sine butikker.Jeg har ikke brukt tøymykner på flere år, og har to flasker Änglamark som sikkert har stivnet gjennom så lenge de har stått i skapet. Ser ikke behovet, for jeg tørketromler bare håndklær og sengetøy som blir mykt nok av å tromles. Resten henges opp (og host, det meste blir mykt fordi det strykes...). |
|
|
|
|
|
#8 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Irma fjerner tøymyknere fra sine butikker.Nei, det er mange år siden jeg sluttet å bruke tøymykner. Pga allergi og eksem prøvde vi en periode med parfymefritt, men det hjalp lite.
|
|
|
#9 |
|
Epikur
|
Sv: Irma fjerner tøymyknere fra sine butikker.Tøymykner er et helt unødvendig produkt for min del og det kan gjerne forsvinne.
|
|
|
#10 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Irma fjerner tøymyknere fra sine butikker.Nei, ikke etter at vi fikk en atopiker. Tenker ikke over det heller, så ikke vanskelig å unnvære for vår del.
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Irma fjerner tøymyknere fra sine butikkerJeg bruker det heller ikke og savner det ikke selv om jeg tromler svært lite tøy. Ungene har en venninne som lukter sterkt av tøymykner og de sliter faktisk med å være sammen med henne innendørs pga dette. For min del plages jeg like ille av tøymykner og annen parfymelukt som røyklukt. Jeg flytter meg om jeg blir sittende ved siden av noen med sterk lukt på tog, buss osv, enten det er slik eller sånn lukt. Det er like ille. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Epikur
|
Sv: Irma fjerner tøymyknere fra sine butikkerJa, ikke sant, Lhi-My?
|
|
|
#13 |
|
Tatt på
|
Sv: Irma fjerner tøymyknere fra sine butikkerBruker Neutral Skyllemiddel på gensere og topper, av og til Freshtech fra Comfort for å fjerne vond lukt som setter seg i enkelte bomullsklær mannen har. Undertøy, sengklær, hånduker og jeans tørketromles og vaskes uten skyllemiddel.
|
|
|
#14 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Irma fjerner tøymyknere fra sine butikkerJeg kan lukte om poden har besøk av en bestemt kompis i det jeg åpner ytterdøren ... Heldigvis er det ingen av tøymyknerne som lukter skikkelig tung gammeldame m/pels-parfyme, men den der blomsterengen er jaggu meg ikke et hakk bedre.
|
|
|
#16 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Irma fjerner tøymyknere fra sine butikkerJeg får utslett bare av å se på flaska, så det har vi aldri brukt. Lukta er i tillegg skrekkelig, så vi ville ikke brukt det uansett.
|
|
|
#18 |
|
*_*
|
Sv: Irma fjerner tøymyknere fra sine butikkerAldri brukt, og det av miljøhensyn.
|
|
|
|
#19 |
|
Curlingkone
|
Sv: Irma fjerner tøymyknere fra sine butikkerNei. Det har jeg ikke brukt på mange år. Men for et par måneder siden kom mannen hjem med en flaske ogjeg prøvde i en vask. Å guri som det luktet! Måtte vaske klærne en gang til. Og den neste maskinen luktet rester av tøymykner fra forrige vask.
|
|
|
#20 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Irma fjerner tøymyknere fra sine butikkerHar ikke brukt tøymykner på mange år, det stinker og jeg har tørketrommel.
|
![]() |
|
|