|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Ubåten utenfor StockholmEller burde man si; the alleged ubåt?
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ubåten utenfor StockholmJeg føler sterkt at jeg ikke liker det. Jeg får også flash back til 80-tallet og også så sent som 90-tallet når jeg selv som voksen var ute i båt i skärgården i Sverige og det var mye militær aktivitet og det var snakk om russiske ubåter. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Ubåten utenfor StockholmJeg fikk flash back til 80-tallet. Jeg mener å huske at de lette etter ubåter på den tiden også.
|
|
|
|
#4 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Ubåten utenfor Stockholm
Det er ikke jeg heller. Når det er sagt, om det rent faktisk viser seg å være en ubåt - ikke gode assosiasjoner til det akkurat.
|
|
|
#6 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Ubåten utenfor StockholmAvisene er jo helt bananas. Dagbladet har drevet og fulgt med på et "mystisk russisk lasteskip" som ligger helt fredelig og venter på lasteordre.
|
|
|
#7 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Ubåten utenfor StockholmJeg klarer ikke helt å engasjere meg, kjenner jeg. Det blir litt sånn "blair witch-aktig".
|
|
|
|
#8 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Ubåten utenfor StockholmJeg for min del skjønner ikke hvordan man kan lete i dagesvis uten å enten finne noe eller klare å avkrefte at det er noe å finne. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
Det kan du si, men det er ganske store områder, med mye grunner og mange øyer og disse ubåtene beveger seg rimelig stille. I tillegg så har ikke Sverige lenger utbåtshelikoptere så når de fikk alarm om at noen hadde sett noe så tok det en del tid før båtene fikk omposisjonert seg. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
En bekjent i E-tjenesten mener vi er det, ja. Men det kan jo være bare vrøvl for alt jeg vet.
|
|
|
|
#13 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ubåten utenfor StockholmMen, bare å komme på å varsle om at man har sett noe som ser ut som ubåt. Jeg har bodd ved havet og så da ubåt av og til. Ingen av oss som kom på tanken at de ikke skulle være der.
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Ubåten utenfor StockholmJeg tror Putin er troendes til ganske mye, så at han kan ha sendt en ubåt over grensa tviler jeg ikke et sekund på. En liten ubåt vil vel lett klare å gjemme seg i skjørgården? Det er jo ikke snakk om en atomdrevet gigantvariant her. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Ubåten utenfor StockholmAltså, de har jo ingen interesser i Sverige, det jeg vet? Krim og Ukraina er annerledes, der mener de at de har en "hevd" og et kulturelt felleskap.
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: Ubåten utenfor Stockholmhttp://www.nrk.no/nordland/forsker-f...ann-1.11995990 |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Ubåten utenfor StockholmEg syns det er litt betenkelig at russiske medier kallar det ein svensk øvelse og prøver å legge skylda på Nederland. Trur Putin at russarar ikkje leser utenlandske nettaviser? Foreløbig har dei i allefall muligheit til det. Men såvidt eg har forstått har Putin vurdert å stenge tilgang til ikkje-russiske nettsider. Skummel utvikling.
|
|
|
#19 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Ubåten utenfor StockholmMin personlige teori er at det er en (mini)ubåt som har fått problemer og forvillet seg inn i skjærgården ved et uhell. Og at russerne for alt i verden ikke vil innrømme at det er noe feil med deres utstyr, og derfor nekter for alt. Balalaikaorkester eller ikke balalaikaorkester.
|
|
|
#20 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Ubåten utenfor StockholmPutin er jo skvær gælen og virker fast bestemt på å dra Europa inn i en ny kald krig. Ytringsfrihet og organisasjonsfrihet liker han tydeligvis ikke, men Sverige? Vet ikke hva jeg tror. |
|
|
|
![]() |
|
|