Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Irma fjerner tøymyknere fra sine butikker

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Brukes det tøymykner i husholdningen?
Ja, det brukes tøymykner i husholdningen. 70 44,87%
Nei, det brukes ikke tøymykner i husholdningen. 86 55,13%
Deltakere: 156. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-14, 22:02   #81
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irma fjerner tøymyknere fra sine butikker

Noe av det lukter jo helt vanvittig, men jeg synes i grunnen ikke de greiene jeg bruker lukter noe særlig. Men mulig det gjør det.

Gammel 20-10-14, 22:06   #82
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Ja, det brukes tøymykner hos oss. Når mannen vasker, pøser han gjerne på i bøtter og lass, siden han synes at rent tøy skal være skikkelig mykt. Jeg selv pleier ikke å vaske med tøymykner. Jeg er vokst opp i en familie der mor sa: "Det er da bare tull å bruke dyre penger på peeling, så lenge vi har stive nok håndklær i hus." -Ser altså liten vits i skyllemiddel, selv om jeg ikke håndklepeeler meg.

Sist redigert av Kaija : 24-10-14 kl 18:54.
Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 22:20   #83
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Bruker ikke. Har heller ikke tørketrommel.

Gammel 20-10-14, 22:22   #84
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Her i huset syndes det med både tørketrommel og tøymykner.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 22:49   #85
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Nei det gjør vi ikke. Nettopp på grunn av miljøhensyn. Det er jo rett og slett helt unødvendig.

Gammel 21-10-14, 09:41   #86
Cauchy

Cauchy sin avatar

Medlem siden: Jul 2012
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Har én kjole som blir elektrisk uten tøymykner, så da måtte jeg ut og kjøpe ei flaske med neutral parfymefri. Glemmer som regel å ha den oppi, men...

Du kan blande ut litt tøymykner i vann og spraye på kjolen når du skal bruke den.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-14, 21:20   #87
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Vi bruker parfymefritt vaskepulver, og det var virkelig et lite sjokk å oppleve hvor sterkt klærne tidligere har luktet. Tenkte ikke over det før lukta forsvant. Nå irriterer jeg meg over milo, hvorfor må den lukte så sterk? Og hvorfor er den rosa til salgs overalt, og ikke den hvite? Husker ikke hvor jeg har fått tak i den tidligere.

Jeg bruker skyllemiddel, med lite parfyme, og kanskje mest av gammel vane? Jeg skal ihvertfall revurdere bruken. Mye av klærne våre tørketromles, så hvis de uansett blir myke der, så er jo tøymykner bortkastet.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-14, 21:23   #88
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Lilletrille, du kan kjøpe Ecover ull og finvask. Kjøpes på Sunkost og i utland. Litt dyrt, men billig hos iHerb så klart.

Gammel 21-10-14, 23:45   #89
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Det finnes parfymefri Milo også. Vi har både den og Nøstebarns ullsåpe.

Edit: Ja, det visste du, ja. Nøstebarn har i alle fall nettbutikk og selger litersflasker.

Gammel 21-10-14, 23:48   #90
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tok på meg en ullgenser idag som var vasket med milo med parfyme, det er en stund siden vi har hatt det (litt tid siden genseren var i bruk) og den luktet jammen ganske sterkt. Noe sier meg at parfymerte produkter må bli mindre og mindre brukt etterhvert.

Gammel 22-10-14, 01:02   #91
Novla

Novla sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Irma fjerner tøymyknere fra sine butikker

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Lilletrille, du kan kjøpe Ecover ull og finvask. Kjøpes på Sunkost og i utland. Litt dyrt, men billig hos iHerb så klart.

Jeg har funnet Ecover på Coop.

Gammel 22-10-14, 08:34   #92
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Jeg synes ecover lukter stramt av parfymen. Finnes den som parfymefri?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 08:59   #93
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, vi bruker ikke tøymykner.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 08:59   #94
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Hender jeg bruker litt.
Det er stor forskjell på lukten av de som pøser på og de som har i en liten klunk.,
nesten som med de som bruker parfyme.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 10:14   #95
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Vi bruker skyllemiddel stort sett hver gang vi vasker, men jeg har overhodet ikke reflektert over miljøaspektet før denne diskusjonen kom opp. Nå blir det endringer her også, tror jeg.
Jeg var mere miljøbevisst når jeg var yngre, nå synes jeg rett og slett det er litt vanskelig å henge med. Vi gjør selvfølgelig de naturlige tingene som å resirkulere og holde vann- og strømforbruk nede, prøver å kjøpe kortreist mat og slike enkle ting, men det er nok mange valg vi gjør i hverdagen som ville vært gjort annerledes om vi hadde mere kunnskap.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 10:41   #96
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg synes ecover lukter stramt av parfymen. Finnes den som parfymefri?

Ja.
http://us.ecover.com/product-category/fragrance-free/

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:16.