|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Brukes det tøymykner i husholdningen? | |||
| Ja, det brukes tøymykner i husholdningen. |
|
70 | 44,87% |
| Nei, det brukes ikke tøymykner i husholdningen. |
|
86 | 55,13% |
| Deltakere: 156. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
maler
|
Sv: Irma fjerner tøymyknere fra sine butikkerNoe av det lukter jo helt vanvittig, men jeg synes i grunnen ikke de greiene jeg bruker lukter noe særlig. Men mulig det gjør det.
|
|
|
#82 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Irma fjerner tøymyknere fra sine butikkerJa, det brukes tøymykner hos oss. Når mannen vasker, pøser han gjerne på i bøtter og lass, siden han synes at rent tøy skal være skikkelig mykt. Jeg selv pleier ikke å vaske med tøymykner. Jeg er vokst opp i en familie der mor sa: "Det er da bare tull å bruke dyre penger på peeling, så lenge vi har stive nok håndklær i hus." -Ser altså liten vits i skyllemiddel, selv om jeg ikke håndklepeeler meg. Sist redigert av Kaija : 24-10-14 kl 18:54. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Irma fjerner tøymyknere fra sine butikkerHer i huset syndes det med både tørketrommel og tøymykner. |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Irma fjerner tøymyknere fra sine butikkerNei det gjør vi ikke. Nettopp på grunn av miljøhensyn. Det er jo rett og slett helt unødvendig.
|
|
|
#86 |
|
Medlem siden: Jul 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Irma fjerner tøymyknere fra sine butikker
Du kan blande ut litt tøymykner i vann og spraye på kjolen når du skal bruke den. |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Klar
|
Sv: Irma fjerner tøymyknere fra sine butikkerVi bruker parfymefritt vaskepulver, og det var virkelig et lite sjokk å oppleve hvor sterkt klærne tidligere har luktet. Tenkte ikke over det før lukta forsvant. Nå irriterer jeg meg over milo, hvorfor må den lukte så sterk? Og hvorfor er den rosa til salgs overalt, og ikke den hvite? Husker ikke hvor jeg har fått tak i den tidligere. |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Irma fjerner tøymyknere fra sine butikkerLilletrille, du kan kjøpe Ecover ull og finvask. Kjøpes på Sunkost og i utland. Litt dyrt, men billig hos iHerb så klart.
|
|
|
|
#89 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Irma fjerner tøymyknere fra sine butikkerDet finnes parfymefri Milo også. Vi har både den og Nøstebarns ullsåpe.
|
|
|
|
#90 |
|
maler
|
Sv: Irma fjerner tøymyknere fra sine butikkerJeg tok på meg en ullgenser idag som var vasket med milo med parfyme, det er en stund siden vi har hatt det (litt tid siden genseren var i bruk) og den luktet jammen ganske sterkt.
|
|
|
#91 |
|
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Irma fjerner tøymyknere fra sine butikker
Jeg har funnet Ecover på Coop.
|
|
|
#92 |
|
|
Sv: Irma fjerner tøymyknere fra sine butikker
Jeg synes ecover lukter stramt av parfymen. Finnes den som parfymefri? |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Irma fjerner tøymyknere fra sine butikkerHender jeg bruker litt. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Sv: Irma fjerner tøymyknere fra sine butikkerVi bruker skyllemiddel stort sett hver gang vi vasker, men jeg har overhodet ikke reflektert over miljøaspektet før denne diskusjonen kom opp. Nå blir det endringer her også, tror jeg.
|
|
![]() |
|
|