|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
geskjeftig
|
Sv: Hvor mange ullplagg beregner dere per barn?
Jepp.
|
|
|
#43 |
|
Pauset
|
Sv: Hvor mange ullplagg beregner dere per barn?Jeg kjøper som regel to nye sett hvert år. Hvert sett holder i to år, så da har han ca fire sett i bruk til enhver tid. Jeg syntes ikke det er mer enn akkurat nok. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange ullplagg beregner dere per barn?Ca 6-7 sett med trøye, longs og sokker (og noen truser). I tillegg kommer ulljoggebukser og ulljakker fra Janus og hel ulldress. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvor mange ullplagg beregner dere per barn?Poden (snart 12) bruker ulltrøyer som genser fra oktober til april, uten noe over, så de blir skitne og må byttes en del. Jeg har kjøpt fire trøyer til ham denne sesongen, og hvis det kniper, har han liggende noen med litt for korte ermer fra i fjor. Mulig jeg kjøper en eller to til hvis de blir slitt hull i. Hullete eller flekkete trøyer kan selvsagt fint brukes som undertøy, men til vanlig genserbruk på skolen foretrekker jeg at det ser helt og rent ut.
|
|
|
#46 |
|
Klar
|
Sv: Hvor mange ullplagg beregner dere per barn?Minsten har vel rundt 6 sett, tenker jeg. Et skal ligge i barnehagen, og så søles trøyene ofte ned av spising, så han må ha litt skift. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange ullplagg beregner dere per barn?Minstemann har 7-8 sett, tror jeg. Muligens færre longser, siden de slites raskere enn trøyene. Eldste har 4 sett. Begge har 2-3 ulltrøyer og -singleter i tillegg, som brukes før det blir skikkelig kaldt.
|
|
|
|
#49 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Altså, et sett ligger jo på skolen/bhg som skift hele vinteren, og da er et hjemme litt vel lite, og jeg foretrekker å vaske fulle maskiner, ikke bare håndvaske det ene settet på kvelden, så vi har flere ja. De må ha minimum 3 strømpebukser/longs, en til å ha liggende, en på og en til skift hjemme, og 4-5 trøyer. Også har mine ullbukse, jakke og kjole også.
|
|
|
#50 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvor mange ullplagg beregner dere per barn?Ja, minsten går i bare ull om vinteren, og han trenger jo da omtrent like mange plagg som han trenger ellers i året i bomull? Han har mer enn to sett med klær ellers i året også.
|
|
|
|
#51 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan du ikke vaske ulltøyet i maskinen? |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvor mange ullplagg beregner dere per barn?Jeg vasker også all ull i maskin. Også det som er merket håndvask.
|
|
|
|
#53 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Noen av oss liker å ha mer enn et eller to plagg i maskina før vi kjører den, og derfor blir det håndvask om ungene har så lite ull. for poenget slik jeg leste det var ikke at man måtte håndvaske ull, men at man måtte vaske hver kveld omtrent pga for få sett. altså ikke NOK ull til å samle opp og vaske i maskin?
|
|
|
#54 |
|
|
Det var det jeg tenkte også.
|
|
|
|
#57 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Aha, ja da er jeg selvsagt enig |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange ullplagg beregner dere per barn?Bhg vil ha minst et sett i bhg og vi må skifte hver dag, i tillegg vasker jeg kun ull i helgene. Så da må vi minst 6 sett. Eldste har to og bruker da det kun er velling kaldt.
|
|
|
#60 |
|
Kakemonster
|
Jepp.
|
|
![]() |
|
|