|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Støtter man mulesing ved å kjøpe UGGs?
Nå har jo ikke dagens kjøttindustri (som forurenser mer enn all transport tilsammen, inkludert fly, samt legger beslag på en enorm del av verdens vann og kornproduksjon som kunne gått til mennesker i stedet) så veldig mye med naturen å gjøre, da. Just sayin.
|
|
|
#42 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Støtter man mulesing ved å kjøpe UGGs?Takk igjen for denne lenken, Teflona. http://www.deckers.com/company/corpo...animal-welfare (Kilde: youtube.com) ![]() Ellers var det selvfølgelig ikke meningen å kuppe tråden men vi fikk i alle fall frem god informasjon som tilsier at svaret på spørsmålet til HI, etter min mening er nei. Ut fra det jeg leser støtter ikke mulesing ved å kjøpe UGGs.
|
|
|
#43 |
|
Yes, we can!!
|
Temmelig irrelevant hvis UGGs ikke inneholder ull fra mulesing-utsatte dyr, vel?
|
|
|
#44 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Ja, absolutt, men i fjor var det oppe at UGGs ikke offisielt tok avstand fra det. Men nå ser det jo slik ut, hvis du leser videre i tråden. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Støtter man mulesing ved å kjøpe UGGs?Jo, men det er jo uansett et dårlig råd så lenge du ikke vet hvilke produkter som omfattes. Utgangspunktet for denne tråden var vel at det var gitt at mulesing er fæle greier og at det er alle enige om. Men at man ikke visste om det gjaldt UGGs.
|
|
|
#46 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Jeg forstår ikke hvorfor du blir provosert? Nå viser det seg jo at UGGs tar avstand fra det, men når vi diskuterte det tidligere i tråden så var det ingen som hadde funnet informasjon om dette. Synes du det var upassende å anta at hun ikke ville ha det etter å se en video om mulesing? Upassende generelt eller upassende for din datter? Og som jeg poengterte tidligere i tråden, så kan man ha flere enn en tanke og gode saker i hodet på en gang. Det ene utelukker ikke den andre. Det hjelper jo virkelig ikke å sette saker opp mot hverandre?! Det hjelper jo ikke sauene at man tar foksuet fra dem og over på sweat shops? Akkurat like lite som det hjelper å dra fokuset bort fra umenneskelig arbeidsforhold i deler av klesindustrien ved å si at sauene mishandles i deler av ullindustrien? |
|
|
|
|
|
#47 |
|
anglofil
Fordi jeg forventer at man selvfølgelig er sikker i sin sak når man er konsekvent av type, - tror ikke barnet ditt vil ha UGGs etter hun har sett denne. Før man er SÅ kategorisk bør man vel definitivt være sikker på å ha fakta på plass? Så kjenner jeg at jeg blir volsomt provosert av tanken på at mange muligens går rundt og boikotter UGGs av hensyn til mulesing, som da ikke er tilfelle, samtidig som de kler barna sine i klær av kjeder som definitivt forårsaker mye verre av lidelser for mennesker uten snev av bekymring om ungene er like opptatt av dette.
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett) Sist redigert av Lisa : 23-10-14 kl 17:14. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Støtter man mulesing ved å kjøpe UGGs?Vi har fått et luksusdyr i hus som ønsker seg dyre klær, Canada Goose jakke og Uggs.
|
|
|
|
#49 |
|
anglofil
Sv: Støtter man mulesing ved å kjøpe UGGs?Vi var på Sannergata Skotøymagasin nå nettopp. De kunne bekrefte at UGGs er ok. Visstnok verre med andre typer støvletter med angoraull og merinoull
|
![]() |
|
|