|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
|
Sv: Hva ville du gjort om du vant 127 millioner
DET blir mange visninger, ass. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Glamorøs
|
|
|
|
#24 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Hva ville du gjort om du vant 127 millionerSetter man pengene i banken får man 4 mill i året i renter - 4 mill - man har jo litt lommepenger da. Litt eiendommer her og der til utleie - jeg tror jeg hadde gjort som flere her, investert i eiendom rundt om og reist.
|
|
|
#25 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Hva ville du gjort om du vant 127 millionerJeg hadde i hvertfall fått bygd drømmehuset, for å si det slik. Og så hadde det nok blitt en kjekk leilighet i Spania et sted.
|
|
|
#26 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hva ville du gjort om du vant 127 millionerFor tiden er jeg så lei jobben min at jeg ville sluttet umiddelbart. Og så ville jeg begynt å studere sosiologi. Veldig sakte, og til slutt ville jeg finansiert mitt eget forskningsprosjekt på et eller annet i grensesnittet demografi, kulturell kapital og skolegang.
|
|
|
|
#27 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva ville du gjort om du vant 127 millionerMannen hadde sluttet å jobbe på dagen og begynt på skole. Vi hadde bygd på huset og kjøpt mere tomt rund. Så hadde vi kjøpt huset nedi veien som er til salgs og pusset det opp til ungene Jeg hadde kanskje tenkt på å invistere i en pivat intstitusjon med de beste folk og holdningene, men nå er jeg så pisse lei av nedygging av offentlig barnevern, unger på anbud og privatisering at jeg håper jeg kunne finne en bedre løsning, men å utvikle noe nytt hadde vært utrolig spennende å ha middler og å få være med på. Å betale ned lån og sette inn en mill på kontoene til familie og venner og sånne hemmelige gaver til folk som ikke skjønner hvor det kommer fra og får en ny sjangse er hyggelig dagdrømmer jeg kn kose meg med ved leggetid og som hadde vært utrolig artig å få mulighet til å realisere.
|
|
|
#28 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Hva ville du gjort om du vant 127 millionerJeg hadde ikke hatt en normal jobb, i hvert fall. Jeg hadde jobbet med noe jeg brant for, noe frivillig, eller kanskje startet opp en liten koselig vegankafé etterhvert. Vi hadde kjøpt akkurat den boligen vi hadde lyst på og som passet våre behov, uten å tenke pris. Vi hadde byttet ut bil nr. 2 med en litt mer fancy bil, og vi hadde reist, reist og reist. Hadde sikret ungenes fremtid, betalt ned alle lån og investert endel penger.
|
|
|
#29 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Hva ville du gjort om du vant 127 millionerFlytta og starta på nytt ein større stad med betre klima.
|
|
|
#30 |
|
villende
|
Sv: Hva ville du gjort om du vant 127 millionerRent bortsett fra å bruke en god porsjon penger på oppgradering av bolig og satt av en pen sum til barna, så tror jeg at jeg ville forsøkt å investere mesteparten i prosjekter som har som formål å få folk som på forskjellige måter faller utenfor "på beina". Jobben min ville jeg beholdt, da. Jeg liker jobben min. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hva ville du gjort om du vant 127 millionerDet er helt uvirkelig mye penger.
|
|
|
|
#32 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Hva ville du gjort om du vant 127 millionerDet hadde vært helt fantastisk å kunne slippe å ha økonomiske bekymringer.
|
|
|
#33 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva ville du gjort om du vant 127 millionerDet eneste jeg drømmer om er å betale ned studielånet og kjøpe meg egen bolig og kaaaaanskje en hytte. Resten aner jeg ikke, har jo vitterlig ikke bruk for så mye penger. Jo, jeg ville tatt med bestefaren min på 82 år på en skikkelig Norge-rundt reise. Jeg ville nok også brukt en del på å hjelpe noen som virkelig trenger ekstra støtte. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Hva ville du gjort om du vant 127 millionerEnkeltpenkelt. Kjøpt nytt, stort nok, hus med plass til alt og alle. Ny bil, en dyr en med mulighet for sju seter. Hytte på fjellet, feriehus i varmen, sikkert i USA. Investert en god andel i noe fornuftig. Gitt til veldedighet (MSF og Røde Kors m.fl). Gitt bort en god slump til min bror. Reist på spennende ferier ofte, spandert turer på venner og familie og aldri hatt en økonomisk bekymring til i mitt liv.
|
|
|
#35 |
|
Medlem siden: Mar 2013
Sv: Hva ville du gjort om du vant 127 millionerSpandert limpostoler og kalendere på hele FP, og flirt meg skakk over alle hubroene!
|
|
|
#36 |
|
Pauset
|
Sv: Hva ville du gjort om du vant 127 millionerJeg tror at uansett hvor mye penger jeg hadde hatt, så hadde jeg slitt med å ta det innover meg, og jeg ville slitt med å bruke dem. Rett og slett fordi jeg er veldig redd for å bli blakk.... |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Personlig pessimist
|
Da snakker vi god investering!
|
|
|
|
#38 |
|
Personlig pessimist
|
Haha, akkurat det er veldig typisk meg også.
|
|
|
|
#39 |
|
|
Latterinvestering. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Hva ville du gjort om du vant 127 millionerJeg hadde gitt bort en god del til veldedig formål, vi hadde fått mulighet til å investere i eiendom både privat og gjennom mannens jobb, og utover det hadde vi nok oppgradert boligen vår betydelig (les: jevnet med jorden og bygget nytt), og reist - langt og lenge.
|
![]() |
|
|