|
|||||||
| Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
| Se resultatene: Ingen sminke i to uker | |||
| Ingen sminke? INGEN? Vel, da får andre hente posten. |
|
37 | 30,08% |
| Da får endelig naboene se mitt indre skinne. |
|
14 | 11,38% |
| Jeg greier meg greit med litt Lypsyl til vanlig, jeg. |
|
66 | 53,66% |
| Ikke så nøye, det er bare hunden/geitene/husmidden som ser meg uansett. |
|
6 | 4,88% |
| Deltakere: 123. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?
Mine unger har sånne. De slekter ikke på mora si, for å si det sånn. Eldste er likevel fast bestemt på at mascara er en nødvendighet ved festlige anledninger. Ved alle anledninger, egentlig, men enn så lenge hører hun når jeg sier nei. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?Jeg hadde klart meg fint, tror jeg. Det er ikke mer enn 4 år siden jeg begynte med sminke daglig. Før brukte jeg bare litt mascara av og til og lipgloss.
|
|
|
#63 |
|
intro
|
Når du sier det, har i grunnen mine nesten det også. De har mine lyse bryn og farens svarte vipper - nesten litt pussig.
|
|
|
|
#64 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?Hadde det vært på sommeren hvor huden min er på det fineste og brun, |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Er frisk!
|
Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?Bruker ikke sminke, ikke Lipsyl en gang. Så det skulle gått helt greit :-)
|
|
|
|
#69 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?Hoff, litt krise altså. Jeg trenger litt "maske" på jobb, har jeg fri går det fint uten. Men permanentfarge på vippene hadde hjulpet en del, men det går vel ikke hvis det er en infeksjon i øyet?
|
|
|
|
#70 |
|
By the Sea
|
Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?Jeg legger merke til at folk som vanligvis sier at de klarer seg helt fint uten sminke, er de som faktisk klarer seg helt fint uten sminke - fin hud, naturlig mørke vipper etc.
|
|
|
#71 |
|
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?Det er maskara jeg må være mest forsiktig med, men eksemet går rett under øyet, ikke innpå. Dermed kan jeg bruke litt kortison med forsiktighet, noe jeg ikke har tatt sjansen på før en legetime. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
|
Jeg tror jeg kategorisk kan påstå at ABSOLUTT ALLE klarer seg helt fint uten sminke. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?Rug, di fjolle, jeg tror ikke det er mulig for deg å se utranglet og gammel ut!
|
|
|
|
#74 |
|
Personlig pessimist
|
Vel, jeg har grusom hud, men dermed må det også så mye sminke til å få den grei at jeg ikke gidder. Det kostet meg mye å slutte, men nå som jeg er vant til det er det en befrielse.
|
|
|
|
#75 |
|
By the Sea
|
Ingen dør av det, men at absolutt alle klarer seg helt fint uten, vet du lite om. I den grad det ikke er snakk om liv og død er vi selvsagt i kategorien ilandsproblemer (og i den store sammenhengen, er nesten ikke noe et i hverdagen vår et reelt problem), men sminke trenger ikke bare bety forskjellen mellom "kjedelig" og "pen". For mange er det snakk om forskjellen mellom "utilpass" og "ok". Det handler ikke om glam eller rosabloggperfeksjon, for å si det sånn.
|
|
|
#76 |
|
maler
|
Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?Hvorfor er man utilpass uten sminke da? Fordi man ikke føler seg pen nok? Hvorfor er det et evig tilbakevendende tema for kvinner at mye av verdien ligger i å ta seg så godt som mulig ut?
|
|
|
#77 |
|
etterpåklokest
|
Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?Jeg sliter på å sette meg inn i at man er redd for å treffe folk man kjenner fordi man ikke har sminket seg. Jeg klarer ikke skjønne det. Tror dere virkelig folk er så opptatte av hvordan dere ser ut? Er dere så opptatte av andres utseende? |
|
|
|
|
|
#78 |
|
By the Sea
|
Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?Jeg gidder ikke å gå i detalj angående meg selv, men du som er lege, Katta, har vel sett både eksemhud, hud med fødselsmerker og med kvisearr, f.eks? Da handler ikke litt foundation om å være så innmari opptatt av å være så innmari pen - det handler om å føle seg normal.
|
|
|
#79 |
|
maler
|
Ja, jeg har da ikke sagt noe annet? Men jeg synes det er et tankekors hvordan nåløyet for kvinner er når det gjelder å føle seg normal.
|
|
|
#80 |
|
finner ut av mye
|
Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?Jeg bruker ikke omtrent ikke sminke. Et par ganger i året hender det at jeg kliner på litt øyenskygge og maskara, men ellers ingenting.
|
![]() |
|
|