Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Ingen sminke i to uker
Ingen sminke? INGEN? Vel, da får andre hente posten. 37 30,08%
Da får endelig naboene se mitt indre skinne. 14 11,38%
Jeg greier meg greit med litt Lypsyl til vanlig, jeg. 66 53,66%
Ikke så nøye, det er bare hunden/geitene/husmidden som ser meg uansett. 6 4,88%
Deltakere: 123. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-14, 23:15   #61
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: To uker uten sminke. Hjelp!! eller puh!!?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

... for ikke å snakke om så mørke vipper og bryn! Tror knapt jeg har sett noen med så markerte vipper uten permanentfarge.

Mine unger har sånne. De slekter ikke på mora si, for å si det sånn. Eldste er likevel fast bestemt på at mascara er en nødvendighet ved festlige anledninger. Ved alle anledninger, egentlig, men enn så lenge hører hun når jeg sier nei.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 23:18   #62
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde klart meg fint, tror jeg. Det er ikke mer enn 4 år siden jeg begynte med sminke daglig. Før brukte jeg bare litt mascara av og til og lipgloss.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 23:20   #63
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Mine unger har sånne. De slekter ikke på mora si, for å si det sånn.

Når du sier det, har i grunnen mine nesten det også. De har mine lyse bryn og farens svarte vipper - nesten litt pussig.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 00:06   #64
Christa
Bør lage seg en tittel selv

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Tror jeg hadde fått mer angst om jeg plutselig befant meg i en situasjon hvor jeg måtte sminke meg i to uker.

Her er jeg og. Meget sjelden jeg bruker sminke og det tross lyse vipper og bryn. Og de sjeldne gangene er det kun mascara.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 00:48   #65
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg sminker meg bare til fest så det er ikke noe problem å være sminkeløs. Mascara bruker jeg aldri.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 09:03   #66
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Hadde det vært på sommeren hvor huden min er på det fineste og brun,
hadde det vært enklere.
Men nå? -huff!
Jeg bruker ikke mye, kun bbcream og mascara (+litt på bryn), men uten det føler jeg meg ikke vel.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 09:40   #67
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Bruker ikke sminke, ikke Lipsyl en gang. Så det skulle gått helt greit :-)

Gammel 14-11-14, 09:49   #68
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Ingen problemer. Bruker bare bittelitt mascara¨på mine korte vipper.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 18:00   #69
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Hoff, litt krise altså. Jeg trenger litt "maske" på jobb, har jeg fri går det fint uten. Men permanentfarge på vippene hadde hjulpet en del, men det går vel ikke hvis det er en infeksjon i øyet?

Gammel 14-11-14, 18:17   #70
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg legger merke til at folk som vanligvis sier at de klarer seg helt fint uten sminke, er de som faktisk klarer seg helt fint uten sminke - fin hud, naturlig mørke vipper etc.

Om jeg hadde hatt en jevn og fin hud, hadde jeg også klart meg fint uten sminke. Men som det er, føler jeg meg riktig ille til mote uten litt hjelp av CC-krem eller mineralpudder.

Gammel 14-11-14, 20:36   #71
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Det er maskara jeg må være mest forsiktig med, men eksemet går rett under øyet, ikke innpå. Dermed kan jeg bruke litt kortison med forsiktighet, noe jeg ikke har tatt sjansen på før en legetime.

Jeg som var så høy i hatten...i dag skulle jeg en kjapp tur i butikken da jeg var på besøk hos mine foreldre, på stedet der jeg vokste opp. Akkurat da krysset jeg fingrene for å ikke møte noen kjente. En ting er her jeg bor, her er jeg rimelig avslappet. Men folk jeg ikke har sett på ti-tjue år, da har man ikke lyst til å se fullstendig utranglet og gammel ut. Men joda, selv om jeg kikket hardt i gulvet og krysset enda hardere, møtte jeg folk jeg ikke har sett siden ungdomsskolen. Herlig!

Sjiklig i-landsproblem, jeg vet, og veldig rart å se hvor avhengig jeg i noen settinger er av å føle meg vel.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 20:38   #72
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg legger merke til at folk som vanligvis sier at de klarer seg helt fint uten sminke, er de som faktisk klarer seg helt fint uten sminke - fin hud, naturlig mørke vipper etc.

Om jeg hadde hatt en jevn og fin hud, hadde jeg også klart meg fint uten sminke. Men som det er, føler jeg meg riktig ille til mote uten litt hjelp av CC-krem eller mineralpudder.

Jeg tror jeg kategorisk kan påstå at ABSOLUTT ALLE klarer seg helt fint uten sminke.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 20:38   #73
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rug, di fjolle, jeg tror ikke det er mulig for deg å se utranglet og gammel ut!

Gammel 14-11-14, 20:49   #74
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel, jeg har grusom hud, men dermed må det også så mye sminke til å få den grei at jeg ikke gidder. Det kostet meg mye å slutte, men nå som jeg er vant til det er det en befrielse.

Men mørke vipper og bryn, det har jeg. Foretrekker likevel maskara, for mine vipper vokser i alle retninger, og er en blanding av asiatiske, rette vipper, og noen buede. Dog er de ganske lange, så de rette treffer brilleglassene, og de buede kiler meg under øyenbrynene. Med mindre jeg får dem til å møtes på halvveien med litt maskara. Barna mine har arvet hver sine: eldste har bare rette vipper, og yngste har buede.

Gammel 15-11-14, 00:49   #75
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg tror jeg kategorisk kan påstå at ABSOLUTT ALLE klarer seg helt fint uten sminke.

Ingen dør av det, men at absolutt alle klarer seg helt fint uten, vet du lite om. I den grad det ikke er snakk om liv og død er vi selvsagt i kategorien ilandsproblemer (og i den store sammenhengen, er nesten ikke noe et i hverdagen vår et reelt problem), men sminke trenger ikke bare bety forskjellen mellom "kjedelig" og "pen". For mange er det snakk om forskjellen mellom "utilpass" og "ok". Det handler ikke om glam eller rosabloggperfeksjon, for å si det sånn.

Gammel 15-11-14, 00:58   #76
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor er man utilpass uten sminke da? Fordi man ikke føler seg pen nok? Hvorfor er det et evig tilbakevendende tema for kvinner at mye av verdien ligger i å ta seg så godt som mulig ut?

Jeg hadde greid meg helt fint i to uker uten sminke selv om jeg tror jeg ser bedre ut med. Men jeg har mørke bryn og vipper så forskjellen er ikke ekstremt stor.

Gammel 15-11-14, 01:04   #77
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg sliter på å sette meg inn i at man er redd for å treffe folk man kjenner fordi man ikke har sminket seg. Jeg klarer ikke skjønne det. Tror dere virkelig folk er så opptatte av hvordan dere ser ut? Er dere så opptatte av andres utseende?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-14, 01:07   #78
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Jeg gidder ikke å gå i detalj angående meg selv, men du som er lege, Katta, har vel sett både eksemhud, hud med fødselsmerker og med kvisearr, f.eks? Da handler ikke litt foundation om å være så innmari opptatt av å være så innmari pen - det handler om å føle seg normal.

Gammel 15-11-14, 01:10   #79
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gidder ikke å gå i detalj angående meg selv, men du som er lege, Katta, har vel sett både eksemhud, hud med fødselsmerker og med kvisearr, f.eks? Da handler ikke litt foundation om å være så innmari opptatt av å være så innmari pen - det handler om å føle seg normal.

Ja, jeg har da ikke sagt noe annet? Men jeg synes det er et tankekors hvordan nåløyet for kvinner er når det gjelder å føle seg normal.

Gammel 15-11-14, 01:20   #80
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker ikke omtrent ikke sminke. Et par ganger i året hender det at jeg kliner på litt øyenskygge og maskara, men ellers ingenting.
Jeg forstår heller ikke de som ikke takler å bli sett uten sminke. Min svigerinne fortalte meg her om dagen at jeg er en av meget få som har sett henne uten sminke. Jeg tenker virkelig ikke noe over det om hun har sminket seg eller ei, men for henne er det veldig viktig.
Det er ikke alt man kan forstå og sette seg inn i, men man kan jo prøve å respektere at det faktisk er en stor greie for andre syns jeg.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:10.