Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Et spørsmål om strikkepinner

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-14, 22:01   #21
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Et spørsmål om strikkepinner

På noen av pinnene går de opp fortere, selv med låsepinnen. Da tar jeg dem med tilbake til butikken og får byttet dem. Dessuten har jeg en god del pinner som ikke er utskiftbare også, spesielt pinne 2,0, 2,25 og 2,5 mm, siden de tynneste pinnene er de som er vanskeligst å få til å sitte godt nok.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-14, 00:10   #22
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Jeg har mest trepinner med kabel til å skru av, og noen bambuspinner. Bambus er gode, men de bøyer seg og fliser seg lettere hos meg, så de under 4,0 har dødd alle sammen. Jeg foretrekker rundpinner, og bruker bare det. Ermer og sånt noe strikker jeg på to rundpinner, synes de er lettere å holde styr på, mindre dytting av masker og trekking i tråd. Jeg strikker mye jevnere og penere med firkantpinner, så nå bruker jeg helst det, men har ikke dobbelt opp av alle spissene ennå.

Hvordan får du til å strikke feks ermer med to rundpinner? Jeg driver med erme nr to nå på min aller første genser. Og holder på å bli gal! Hater å strikke med strømpepinner!

Gammel 26-11-14, 09:12   #23
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Lett. Du tar halvparten av maskene på hver rundpinne, strikker en side først mens den andre pinnen henger, snur arbeidet og strikker den andre siden på den andre pinnen. Bare å passe på at overgangen blir pen der arbeidet er delt, men det er ikke annerledes enn med strømpepinner.

Tilfeldig instruksjonsvideo fra nett:
http://youtu.be/RybPvCNfrT8

Jeg strikker forresten ikke to masker sammen i starten slik hun gjør, jeg strikker første omgan på én pinne før jeg fordeler maskene, men man kan jo legge opp en ekstra og gjøre som henne om man vil.

Gammel 26-11-14, 11:07   #24
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Mine går opp til tross for pinnen.

Hvis de er kjøpt i Norge, skal det ikke være noe problem å bytte dem. De fleste butikkene kjøper fra Du Store Alpakka, og de har en grei policy på retur.

Jeg bytter pinner etter hvilket garn jeg strikker med, og hva jeg strikker. Til tynt garn liker jeg Karbonz og Symfonie Wood, men hvis jeg skal strikke f.eks. babytøfler bruker jeg bambus for at ikke pinnene skal skli ut.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-14, 09:49   #25
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har bare prøvd bambuspinner, sånne billige stålgrå pinner og de blanke pinnene en får kjøpt i garnbutikken. Jeg fikser ikke å strikke med de billige stålgrå litt tråkke pinnene. Bambus er ok, men jeg strikker fortere på de helt blanke pinnene. Jeg tror også jeg strikker litt fastere med bambus enn med stålpinner.

Gammel 29-11-14, 12:10   #26
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns de aller, aller beste er de utbyttbare KnitProene i metall.
Har dem i tre også, og de er gode de også, men jeg strikker mye fortere med metall.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:27.