|
|||||||
| Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
One of These Days
|
Sv: Et spørsmål om strikkepinnerPå noen av pinnene går de opp fortere, selv med låsepinnen. Da tar jeg dem med tilbake til butikken og får byttet dem. Dessuten har jeg en god del pinner som ikke er utskiftbare også, spesielt pinne 2,0, 2,25 og 2,5 mm, siden de tynneste pinnene er de som er vanskeligst å få til å sitte godt nok. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Et spørsmål om strikkepinner
Hvordan får du til å strikke feks ermer med to rundpinner? Jeg driver med erme nr to nå på min aller første genser. Og holder på å bli gal! Hater å strikke med strømpepinner!
|
|
|
#23 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Et spørsmål om strikkepinnerLett. Du tar halvparten av maskene på hver rundpinne, strikker en side først mens den andre pinnen henger, snur arbeidet og strikker den andre siden på den andre pinnen. Bare å passe på at overgangen blir pen der arbeidet er delt, men det er ikke annerledes enn med strømpepinner.
|
|
|
|
#24 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Et spørsmål om strikkepinner
Hvis de er kjøpt i Norge, skal det ikke være noe problem å bytte dem. De fleste butikkene kjøper fra Du Store Alpakka, og de har en grei policy på retur.
|
|
|
#25 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Et spørsmål om strikkepinnerJeg har bare prøvd bambuspinner, sånne billige stålgrå pinner og de blanke pinnene en får kjøpt i garnbutikken. Jeg fikser ikke å strikke med de billige stålgrå litt tråkke pinnene. Bambus er ok, men jeg strikker fortere på de helt blanke pinnene. Jeg tror også jeg strikker litt fastere med bambus enn med stålpinner.
|
|
|
#26 |
|
geskjeftig
|
Sv: Et spørsmål om strikkepinnerJeg syns de aller, aller beste er de utbyttbare KnitProene i metall.
|
![]() |
|
|