Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Biografiske bøker - tips?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-14, 13:59   #1
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Biografiske bøker - tips?

Jeg liker godt å lese biografiske bøker, men gjerne krysset med litt skjønnlitteraturstil. A la Krystallslottet, La meg ikke gå til hundene i kveld, Jesusland, Kammerpiken, Kong Leopolds arv, Shackletons legendariske Antarktis ekspedisjon mfl.

Faren min liker samme sjanger, og ønsker seg en bok til jul. Han liker ikke å lese om oppdiktede ting, han liker det som er relativt sant.

Noen som har tips til bøker jeg kan skjekke ut? Historikkbøkene fra Alnes har han lest. han er ikke særlig akademisk av seg, så de må være på norsk og ikke for tunge.

Gammel 05-12-14, 14:32   #2
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Biografiske bøker -tips?

Hva med de siste romanene fra Jon Michelet? Jeg har ikke lest de, men tror de er bygget på sanne historier. (Mye mulig det er oppdiktede personer, men det skildrer etter hva jeg har forstått virkelige hendelser. )

Gammel 05-12-14, 14:36   #3
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mannen min likte godt Hamsun-biografien(e) av Ingar Sletten Kolloen.

Gammel 05-12-14, 14:37   #4
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ken Folletts trilogi er jo også i stor grad bygget på historiske hendelser, jeg liker veldig godt de bøkene.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:45.