Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julekort fra Optimalprint - foto på matt papir?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-14, 20:56   #1
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Julekort fra Optimalprint - foto på matt papir?

Optimalprint anbefaler ikke å velge matt papir til foto, men jeg vil ha matt papir. Er det noen som har prøvd det og kan si at det sikkert blir kjempefint?

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-14, 21:07   #2
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julekort fra Optimalprint - foto på matt papir?

Synes det ble helt fint, vi bestilte derfra tidligere i år.

Gammel 07-12-14, 22:28   #3
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Uææææ, jeg la på matt papir på julekortene jeg bestilte i går. De er sendt, så for seint å angre. Håper virkelig det blir fint..

Hvor står det at de ikke anbefaler matt?

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-12-14, 22:31   #4
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror de var matte de vi bestilte i fjor. I år bestilte vi blanke for det sto som anbefalt. Mener å huske de var helt ok i fjor, men mer papirkvalitet enn bildekvalitet tror jeg (det er vel det som gjør de matt).

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-12-14, 07:45   #5
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Uææææ, jeg la på matt papir på julekortene jeg bestilte i går. De er sendt, så for seint å angre. Håper virkelig det blir fint..

Hvor står det at de ikke anbefaler matt?

Når kortene ligger i handlekurven og du kan velge "endre til matt papir" så er det en sånn liten informasjonsprikk man kan trykke på, og der står dette:

"Matt papir. Tykkere papir, mer tekstur, lysere hvitfarge
med en matt finish. Velegnet for mer formelle anledninger, enklere
elegante design, og tekstbaserte kort. Glans kan ikke
legges til. Dette papiret anbefales ikke for bilder."

Men jeg tok det likevel, jeg.

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-14, 08:02   #6
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bestilte uten å velge matt, men de er matte likevel.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-14, 08:07   #7
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sett veldig fine bildejulekort på matt papir. Uansett hva de anbefaler. Det er jo ikke nødvendlgvis alltid maks optimal fotokvalitet er det man er ute etter.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-14, 08:31   #8
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Våre julekort er matte i år, fra Optimalprint. Fornøyd.

Gammel 08-12-14, 09:36   #9
Timar
Klar

Timar sin avatar

Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Våre julekort er matte i år, fra Optimalprint. Fornøyd.

Jaja, hvis de er håpløse så har de heldigvis så kjapp levering at vi får bestille en runde til.

Gammel 08-12-14, 09:41   #10
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Det er de helt sikkert ikke. Jeg er veldig fornøyd, og vi har hatt matte kort derfra flere ganger. Jeg synes ikke det forringer bildene, tvert imot. Mye mer behagelig å hvile øynene på.

Gammel 08-12-14, 12:00   #11
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Jeg bestilte også matte julekort fra Optimalprint i år og er veldig fornøyd!

Gammel 08-12-14, 12:08   #12
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er fornøyd nok og særlig med at det går an å skrive på baksiden av dem (for venstrehendte, uten å gi bokstavene utover)

Gammel 09-12-14, 22:28   #13
Timar
Klar

Timar sin avatar

Standard

Tja, greit nok, men de er virkelig ikke skarpe

Gammel 09-12-14, 23:20   #14
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Det var jo synd. Er det bildeoppløsningen det da, eller?
Vi brukte et fotografbilde med meget høy oppløsning i år, mulig derfor det fremstår nærmest krystallklart.

Gammel 09-12-14, 23:49   #15
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde en rabattkode og valgte derfor blanke.

Gammel 10-12-14, 11:32   #16
Timar
Klar

Timar sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Det var jo synd. Er det bildeoppløsningen det da, eller?
Vi brukte et fotografbilde med meget høy oppløsning i år, mulig derfor det fremstår nærmest krystallklart.

Bildene hadde god oppløsning, men vi hadde flere små bilder, og da ble det kornete fjes og sånn.

Jeg sendte like greit en epost til Optimalprint og sa jeg var skuffet (og at de burde avbefale matt papir litt tydeligere) og nå trykker de faktisk julekortene våre på nytt. På silk coated paper, uten at jeg helt vet hva det er. Service!

Gammel 10-12-14, 12:06   #17
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Kjempebra! Jeg har alltid opplevd dem seriøse og serviceminded, fint å se at andre får samme opplevelse.

Gammel 10-12-14, 12:31   #18
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Bildene hadde god oppløsning, men vi hadde flere små bilder, og da ble det kornete fjes og sånn.

Jeg sendte like greit en epost til Optimalprint og sa jeg var skuffet (og at de burde avbefale matt papir litt tydeligere) og nå trykker de faktisk julekortene våre på nytt. På silk coated paper, uten at jeg helt vet hva det er. Service!

Ja, det var jo kjempebra. Men synes du virkelig ikke at avbefalingen var tydelig nok? Det stod helt klart at de ikke anbefalte det til bilder.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-14, 12:43   #19
Timar
Klar

Timar sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Ja, det var jo kjempebra. Men synes du virkelig ikke at avbefalingen var tydelig nok? Det stod helt klart at de ikke anbefalte det til bilder.

Nei, faktisk ikke. Jeg fikk opp to alternativer til bildene mine, glanset og matt, og det falt meg ikke inn at ikke de alternativene faktisk var anbefalt for julekort.

Jeg så jo infoen du linket til, og fant den i handlevogna når jeg sjekket i etterkant, men tenkte ikke på å lese den da jeg bestilte. Min feil, absolutt, men jeg syns de burde hatt en tydeligere avbefaling eller ikke tilby valget til alle.

Sist redigert av Timar : 10-12-14 kl 13:29.
Gammel 10-12-14, 14:04   #20
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi hadde matt papir i fjor, til tross for at de avbefalte det, og jeg kommer ikke til å velge det igjen. Jeg syntes det ble kornete og uklart.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:01.