|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Sier du nei takk til noe søtt selv om du har lyst på? | |||
| Ja, alltid. Jeg er veldig flink til det. |
|
6 | 4,58% |
| Ja, rimelig ofte iallefall. |
|
33 | 25,19% |
| Tja... sånn 50/50 |
|
33 | 25,19% |
| Nei, jeg klarer liksom ikke la være selv om jeg vet jeg burde |
|
35 | 26,72% |
| Hæ? Jeg har ikke tenkt over at man burde si nei til sånt jeg.. |
|
24 | 18,32% |
| Deltakere: 131. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Fortynnet
|
Sv: Sier dere av og til et fornuftig "nei takk"?Jeg kan ikke fordra ordet flink i forbindelse med spising. Enten det gjelder å spise eller la være å spise. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Textrovert
|
Sv: Sier dere av og til et fornuftig "nei takk"?
Jeg liker det ikke heller. Virkelig ikke. Men det er jo helt klart at det ER mye "flinkhet" rundt det å være "fornuftig" og ikke spise.
|
|
|
#64 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sier dere av og til et fornuftig "nei takk"?Nei, fornuftig er dessverre noe jeg er alltfor sjeldent, så jeg spiser kaker i tide og utide.
|
|
|
#65 |
|
intro
|
Ikke sant - jeg kan ikke skjønne at det er så vanskelig å forstå heller.
|
|
|
|
#66 |
|
intro
|
De er nede i 39 kroner nå, faktisk, ifølge den siste reklameblekka.
|
|
|
|
#67 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Sier dere av og til et fornuftig "nei takk"?Jeg tar litt hvis det er noe jeg har lyst på, eller føler at jeg bør ta imot. Konferansedrops, kjeks og gløgg har jeg sjelden lyst på.
|
|
|
|
#68 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Sier dere av og til et fornuftig "nei takk"?Altså, spørsmålet er "selv om man har lyst på", ikke sant?
|
|
|
#69 |
|
Textrovert
|
Men hvorfor er det fornuftig? Ta deg som et eksempel. Du er slank, spiser sunt, trener masse. Har så vidt jeg vet ingen intoleranser. Hvorfor er det da FORNUFTIG å si nei til et kakestykke man har lyst på? Det er jo ikke slik at et kakestykke dann og vann gjør at man legger på seg 20 kilo og knapt nok kommer seg opp ei trapp?
|
|
|
#70 |
|
Guardian of the galaxy
|
Jeg har alltid lyst på søtsaker. Og stort sett alltid lyst på masse mat. Alltid.
|
|
|
#71 |
|
Epikur
|
Sv: Sier dere av og til et fornuftig "nei takk"?Ja, nesten alltid til hverdags (med gammel-dame- og små-barn-forbehold) og tar fortrinnsvis bare noen tynne striper av kaker på kakebord, kun for å smake.
|
|
|
#72 |
|
|
Nettopp. Det er derfor jeg aldri sier nei til vin eller whisky, for eksempel. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Epikur
|
Nei, ikke sant.
|
|
|
#74 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Sier dere av og til et fornuftig "nei takk"?"Å ha lyst på", har for meg mange graderinger. Med alderen er virkelig "lyst på" kategorien skrumpet, selv om jeg liker alt.
|
|
|
|
#75 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Sier dere av og til et fornuftig "nei takk"?Jeg har alltid mer lyst på godteri enn mat. Men jeg skjønner jo at jeg ikke kan leve på berlinerkranser og smågodt.
|
|
|
#76 |
|
Personlig pessimist
|
Det er kanskje litt forskjellig hva som bidrar til sinnets munterhet? Jeg hadde ikke blitt overvektig (hvertfall ikke veldig med det første) om jeg spiste mer kake og godteri, men jeg trives utrolig mye bedre med en kropp i nedre enden av normal bmi, enn øvre. Hvor jeg befant meg en stund. Så det er nettopp for munterhetens skyld at jeg sier nei takk til mye usunt, og til med noen ganger sunt, selv om jeg har aldri så lyst på. Jeg lider ikke, tvert i mot.
|
|
|
|
#77 |
|
Fortynnet
|
Samme her. Mitt sinn er ikke muntert når buksene strammer, rett og slett. Fram til jeg var nærmere førti så la jeg ikke på meg uansett, men nå må jeg prioritere og kan ikke spise alt jeg har lyst på hele tiden. Da er det ofte galt med sjokolade og kake og masse vin, selv om det kan bidra til sinnets munterhet der og da. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Personlig pessimist
|
Ja, vi er forskjellige slik. Jeg har en venninne som er akkurat like høy som meg, og vi er nok i utgangspunktet ganske likt bygget. Hun trives bedre med å være 20 kg større enn meg, og kunne spise kake og goderi i nokså fritt flyt. Og det er jo helt greit. Men hun tror også jeg lever et gledesløst og asketisk liv, fordi jeg sier "nei takk" når hun sier "ja takk".
|
|
|
|
#79 |
|
Fortynnet
|
Sv: Sier dere av og til et fornuftig "nei takk"?For meg er det mye mer glede i å spise en ordentlig god kakebit eller dessert når jeg ikke spiser masse søtt hele tiden. Hvis jeg gjør det blir jeg bare trist og føler meg tjukk, og har ikke egentlig glede av det. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Textrovert
|
Sv: Sier dere av og til et fornuftig "nei takk"?Ja, men da er det "fornuftig" for dere. Jeg føler vel mer det der presset om at "man" bør være fornuftig. Selv om jeg sjelden føler at jeg har behov for /lyst til å være fornuftig i så henseende. Jeg prøver å ha et fornuftig kosthold. Jeg kjøper ikke rosinboller til frokost hver dag (selv om det er drømmen). Men det er jo noe annet enn å føle at jeg bør styre unna rosinbollen dersom den blir tilbudt meg.
|
![]() |
|
|